Zgodba in vsebinski marketing
Blog

Zgodba in vsebinski marketing

 

Zgodba in vsebinski marketing sta neločljiva.

Pripovedovanje zgodb je bistveni del marketinga, saj dobra zgodba privlači občinstvo.

 

Zapis je je namenjen poglobitvi znanji na področju vsebinske strategije. kaj je vsebinski marketing in kako močno je z njim povezano pripovedovanje zgodb.

 

Kaj je vsebinski marketing.

Za začetek najprej nekaj besed o vsebinskem marketingu. Kaj je to? Vsebinski marketing ali trženje je strateški proces, osredotočen na ustvarjanje in distribucijo dragocene, ustrezne in dosledne vsebine, da bi pritegnili in obdržali jasno opredeljeno občinstvo in ga na koncu spodbudili k dejanju nakupa.

 

Če je opravljeno pravilno, pomaga ustvariti odnos z občinstvom, kar vodi v zaupanje. In ko občinstvo zaupa, je seveda bolj pripravljeno sodelovati in sprejemati odločitve.

 

Če želiš komunicirati z občinstvom, moraš ustvariti vsebine, ki pritegnejo potencialne kupce. Vsebin mora navdušiti.

Naslednje naloge ti bodo pomagale ustvarit in razviti proces ponovljive vsebine za tvojo blagovno znamko. 

 

Moč pripovedovanja zgodb

Vsi imamo radi zgodbe,. Ljudje se želijo počutiti povezane s skupino in ji pripadati. Zgodbe nam dajejo razlog za komunikacijo in odnos. Zgodbe so spodbudne in nam dajejo nekaj, v kar verjamemo. Zaradi zgodb se počutimo boljše, pametnejše, varnejše ali celo ljubljene.

Pripovedovanje poslovnih zgodb je podobno. Gre za ustvarjanje usklajenosti med tvojo blagovno znamko in občinstvom (poslušalci)

 

Toda pripovedovanje zgodb tvoje blagovne znamke je več kot to, kar napišeš na svoji spletni strani, blogu ali družbenih omrežjih. To je tvoja vrednost, poslanstvo in način kako jih dosledno sporočaš občinstvu.

 

Zakaj podjetje potrebuje zgodbo?

 

Ne gre le za zgodbo. To naj bo odlična zgodba.

Vse je odvisno od tega, kako oblikuješ zgodbo, ki jo želiš povedati. Upoštevaj občinstvo, in ton. Prav je tudi, da razumeš “zlati krog”

 

Zlati krog: “ljudje ne kupujejo tega, kar počneš, ampak kako to počeneš”.

-Simon Sinek

 

Sinek pravi, da večina ljudi komunicira tako, da začne z vidikom “kaj “počnejo in se sčasoma vrnejo k pogovoru o “kako “ to počnejo, kar počnejo.

toda podjetja ki so opredeljena kot edinstvena, začnejo pogovor drugače – od znotraj navzven – Začnejo s tem  zakaj nekaj počnejo in šele nato preidejo na pogovor o tem, kako to počnejo.

 

Če poenostavim:  Zakaj je “zakaj  počneš to kar počneš? In “kako” to počneš., kar počneš- In nenazadnje – Kaj ponujaš.

 

Zgodba in vsebinski marketing
Tvoj zgodba potrebuje čustven odmev. Čustva so tista, ki bodo zgodbi dala moč. Poskrbi, da boš liku svoje zgodbe dala nekaj čustev. razmisli o čustvenem odzivu, ki ga želiš dobiti od bralca. Ali je to strah, krivda, energija, zabava, morda celo upanje?

 

Zakaj je pomemben vrstni red?

Povezan je z delovanjem možganov. Ko govorimo o tem, kar počnemo, se naslanjamo na analitični del možganov. Ko pa govorimo o tem, zakaj to počnemo in kako, komuniciramo z občutki in se ukvarjamo z vedenjem. Nenazadnje je pripovedovanje zgodb namenjeno ravno temu – občutkom.

Ko načrtuješ zgodbo, si vzemi čas za premislek o tem, kako jo boš povedala. Če se želiš resnično povezati s svojim občinstvom in potencialnimi strankami. izrazi razloge za svojo zgodbo. Dotakni se čustev in tam začni izobraževati ali graditi pozornost.

 

Zlati krog ti lahko pomaga ustvariti izjavo o poslanstvu in določiti ton tvoje vsebine.

Zdaj ko razumeš vrstni red zgodbe, je pomembno tudi razmisliti o elementih, ki to zgodbo sestavljajo.

Ne glede na zgodbo, ki jo poskušaš povedati, in kako jo skušaš povedati, ima pripovedovanje 3 pomembne elemente;

lik

konflikt

rešitev

Kako so ti trije deli povezani med sabo in kako tvorijo vsebino zgodbe?

 

 

Zgodba in vsebinski marketing
Zgodba naj bo dosledna in pristna. ne gre le za nek zapis na spletni strani, Gre za zgodbo, ki je opis izkušnje. “Povej resnico, vendar mora biti fascinantna”

 

Lik v zgodbi vsebinskega marketinga

Začniva najprej z liki. Vsaka zgodba ima svoj lik.  Pri vsebinskem trženju so ljudje, ki sodelujejo tvoji bralci in tvoje občinstvo. Pripovedovanje zgodb ne more nastati brez vrednotenja  in razumevanja občinstva. Vedno je potrebno poslušati in se odzvati na želje in potrebe občinstva. Če lahko potencialne stranke dobijo rešitve na svoja vprašanja in sebe vidijo kot LIK v zgodbi, bo najbolj verjetno, da bo tvoj izdelek ali storitev končal v nakupovalni košarici.

Vzemi si trenutek. Pomisli na vsebino, morda objavo na blogu ali družbenem omrežju, ki se ti zdi koristna in zanimiva.

Dobro pomisli in skušaj ugotoviti, kateri je tisti delček, ki tako močno pritegne in je nepozaben? Ta delček se občinstvu vtisne v spomin. vtisne pa se zato, ker se v njem najdejo.

 

 

 Ali si bila ti lik v tej zgodbi? Ti je odmevalo, ker si se počutila kot da je to odgovor na tvoje vprašanje? Ti je pomagalo rešiti težavo?

Lik je vedno povezan s tabo in tvojim občinstvom.

Pomisli na cilje tvojega občinstva. lahko si v ta namen ustvariš avatar, ki jasno opredeljuje tvojo idealno stranko. Pomisli, s katerimi izzivi se sooča. S kakšnimi problemi in težavami stoji pred tabo in posluša tvojo zgodbo. Razmisli, kakšna zgodba bo zanj najbolj primerna in ga bo pritegnila.

Ne glede na to, kdo je tvoj kupec, umetnost pripovedovanja zgodb poskrbi, da sočustvuješ s svojim občinstvom in se z njim povežeš.

 

Ob upoštevanju osebnosti kupca, določi naslednje:

Ali bo tvoja zgodba v prvi osebi, drugi ali tretji osebi:

Ni prave ali napačne strategije. Odvisno je od osebnosti tvojega kupca, zgodbe, ki jo želiš povedati in od oblike te zgodbe.

 

Zgodba in vsebinski marketing
Uporabi vsebino, da ustvari čustveno privlačnost. Bodi dosledna in verodostojna. Ohranjaj zgodbo jasno in jedrnato.

 

 

Za zgodbo v prvi osebi je značilno, da si ti glavni lik te zgodbe. Ko uporabljaš izraze kot so “To sem videla” ali “To sem se naučila” Bo zgodba bolj izpovedne narave. lahko ti bo pomagala vzpostaviti osebno povezavo s kupcem. To je način pripovedovanja, ko se gradi avtoriteta. Poskrbi, da v zgodbi uporabljaš prvo osebo takrat, ko za vsebino stoji znana oseba, avtor, To bi lahko delovalo za objavo v spletnem dnevniku (blogu), videoposnetkih ali celo v e- knjigi, če je avtor naveden.

Kar se tiče druge osebe, je lik tvoje občinstvo. “Boš opazila” ali “Se boš naučila”. Ko uporabljaš rta način, moraš resnično dobro poznati osebnosti svojega občinstva. To narediš tako, da prepoznaš njihove boleče točke in cilje. Povej jim zgodbo na način, ki kaže empatijo.

Zadnja možnost je tretja oseba. To je stil jezika “On je povedal” ali “Ona je rekla”.  ta stil uporabi pri razlagi študij primerov. Zgodba je lahko izmišljena, a pripoveduje o nekom tretjem , ki daje določeno vrsto informacije.

 

In naj ponovim – ni prav in ni narobe. V mislih imel osebnost kupca in pomisli, kakšen način bi bil zanj najboljši.

Morda si že opazila, da je moje pisanje usmerjeno v drugo osebo. Zakaj? Ker jo pripovedujem tebi. To je namenoma. Ostali dve obliki sta mi nekoliko tuji.

 

Konflikt

Ko imaš idejo, v kateri osebi boš pripovedovala zgodbo, je na vrsti naslednji del – konflikt.

kaj je konflikt? To je lekcija o tem, kako se lik spreminja skozi izziv. Poudarek je na lekciji. Zapomni si, ko gre za trženje vsebine in pripovedovanje zgodb, je moč v tem, kar poučuješ.

Konflikt pomaga graditi razvojno in čustveno dinamiko. Pomaga vzpostaviti povezavo med dvema osebama, kar pa je temelj uspešnega poslovanja.

Ne pozabi, da imaš opravka z ljudmi (in ne z roboti) in tvoj blagovna znamka ponuja odgovore, lajša stres, težave in ustvarja srečo in olajša življenje končnemu uporabniku. Prihodki, ki jih tvoja blagovna znamka ali podjetje ustvarja so plod premišljenega poslovnega načrta in strank , ki ti zaupajo (verjamejo v to kar počneš).

 

 Če v tvoji zgodbi manjka konflikt, potem ne pripoveduješ zgodbe.

Namesto tega daješ predlog ali zgolj preprosto izjavo.

 

Ta pristop ne odmeva med tvojim občinstvom. Iz vidika trženja pa ne bo prinesel ogledov, skupnih rab, konverzije ali strank.

 

Konflikt ne pomeni , da moraš biti pretirano dramatična. Bodi pristna. Konflikt mora voditi celotno zgodbo on vplivati na odziv. Je tisto, kar mora spodbuditi stranke, da se odzovejo in sodelujejo.

Prepričaj se, da bo konflikt ustrezal težavam, potrebam ali stopnji kupčeve poti.  Če ne ustreza, zakaj ljudi zgodba sploh zanimala?

Tako kot je pomembno razumeti kupčevo osebnost, tako je pomembno poznati tudi njegovo pot, izzive na njej in konflikte s katerimi se sooča.

Vprašaj se naslednje: S kakšnimi težavami se soočajo tvoji kupci (bodoči kupci ali občinstvo)?

Odgovor na to vprašanje vstavi v svojo zgodbo.

 

Rešitev

Zadnji del zgodbe je rešitev

Ko pride do konflikta, si bo tvoje občinstvo seveda želelo rešitve. Toda kaj se zgodi potem?

Kako se zgodba konča? Ali lik izgine ali se spremeni?

Ni nujno, da je vedno srečen konec. Vsaka dobra zgodba ima zaključek. Zato je ideja, da se v kontekst vnesejo čustva in se občinstvo poveže z zgodbo.

Rešitev mora zaključiti zgodbo, vendar mora tudi jasno pozvati k dejanju. Za marketinške vsebine bi lahko bila rešitev naslednji korak ali poziv k dejanju (CTA). kakorkoli že, občinstva ne pusti kar tako. Ko se postavi zadnja pika v zgodbi, sledi naslednja faza – povabilo k akciji.

to so bile 3 faze zgodbe ( poglavja tvoje zgodbe) Če želiš. da bo zgodba odmevala med občinstvom, naredi naslednje:

Uporabi vsebino, da ustvari čustveno privlačnost

Bodi dosledna in verodostojna

Ohranjaj zgodbo jasno in jedrnato

 

 

Zgodba in vsebinski marketing

Poglejva to bolj podrobno:

Uporaba vsebine za ustvarjanje čustvene privlačnosti: Tvoj zgodba potrebuje čustven odmev. Čustva so tista, ki bodo zgodbi dala moč. Poskrbi, da boš liku svoje zgodbe dala nekaj čustev. razmisli o čustvenem odzivu, ki ga želiš dobiti od bralca. Ali je to strah, krivda, energija, zabava, morda celo upanje?

Če želiš podporo občinstva, izzovi čustva. kakšna je razlika med tvojo zgodbo in zgodbo nekoga drugega?

kakšno je poslanstvo ali namen tvoje blagovne znamke ali podjetja? 

Zakaj bo to moralo občinstvo poznati? 

Zgodba naj bo  dosledna in pristna. ne gre le za nek zapis na spletni strani, Gre za zgodbo, ki je opis izkušnje.

“Povej resnico, vendar mora biti fascinantna”

 

In končno – zgodba naj bo jasna in jedrnata.

Skrajšanje dolge zgodbe lahko koristi vsem. Tebi, da ne zapravljaš ogromno časa po nepotrebnem in bralcu, ki želi informacije v čim krajšem času. dolgo zgodbo razdeli in skrajšaj na bistvene  in pomembne dele.

Bodi natančna tvoja zgodba je enkratna in nikakor ne pričakuj, da bo ustrezala vsem. Komuniciraj s pravo ciljno publiko

 

Povej zgodbo

 

 

 Zato si zapomni:

ustvari čustveno privlačno zgodbo

bodi dosledna in pristna

naj bo zgodba jasna in jedrnata.

 

Ko ustvarjaš zgodbo, pomisli, kdo bo tvoj lik, kakšen ton glasu boš uporabila, kaj bo konflikt in kaj bo rešitev.

 

In za konec le to:

Veselo pripovedovanje