Vidnost ključne besede
Vidnost ključne besede pomeni poudariti besedo ali besedno zvezo, ki jo občinstvo išče in vidi preko iskalnikov.
Kaj je vidnost ključne besede?
Ključna beseda je tista beseda ali besedna zveza s kateri ljudje iščejo določen odgovor na svoje vprašanje. Vprašanje se lahko nanaša na njihovo bolečino (nekaj potrebujejo, kar bi jim pomagalo rešiti problem). Morda iščejo le informacijo o nečem (katera picerija je odprta na današnji dan, kje kupiti okroglo vrtno mizo) in podobno.
Vidnost pomeni izpostaviti ključne besede – tiste besede, ki jih jih občinstvo uporablja pri iskanju. Zato je vidnost pomembna (Search Visibility)
Izpostavljenost ključnih besed je SEO praksa, ki uporablja ključno besedo na vidnih mestih na spletnih straneh.
Ko je ključna beseda izpostavljena, pošlje močan signal iskalnikom o tem, po katerih besedah naj se stran uvrsti na SERP (Search Engine Results Page) .
Vidnost ključne besede – postavi jo na pravo mesto
Primeri mest, kamor je potrebno vstaviti ključne besede, da bodo vidne tudi za iskalnike?
Naslov strani
Naslov strani, znan tudi pod imenom meta naslov, je ena od najboljših lokacij, kjer lahko uporabiš ključno besedo.
Zakaj je to mesto tako pomembno?
Zato, ker se pojavi na samem vrhu HTML dokumenta (HTML – Hyper tekst Markup Language – standardni jezik za dokumente, zasnovan za prikazovanje v spletnih iskalnikih)
Iskalniki, kot je Google ali Bing, preiščejo naslove strani, da lahko ocenijo o čem govori vsebina.
Prav tako se naslovna znaka pojavi tudi na tudi na seznamu naslovov na tvojem spletnem mestu med rezultati iskalnika. Uporabnik spleta nanj klikne. Zato je pomembno, da je ključna beseda v naslovu strani jasno in ciljno definirana na pogladi potreb občinstva.
Meta opis
Meta opis je tudi blizu vrha dokumenta, ki je tudi vidno za ključne besede. Čeprav meta opis ni neposredni dejavnik razvrščanja za SEO, je pomemben zaradi drugih razlogov.
Če je ključna beseda vključena v meta opis, bo za iskalnike signal, ki pove o ustreznosti vsebine glede na naslov.
Prvi odstavek
Ko gre za pisanje vsebine na spletni strani, je prvi odstavek zelo pomemben za vidnost ključne besede in uvrstitev. to je prvi del besedila, ki ga uporabnik (bralec, obiskovalec spletne strani) prebere. Zato je vključitev ciljne ključne besede v prvi stavek ali dva dobra za optimizacijo.
Naslovi
Naslovi so del teksta, ki je v zapisu spletne strani. So najbolj vidni del besedila. Zato je John Mueller (Googlov strokovnjak)potrdil, da bi morale biti ključne besede vključene v naslove in podnaslove.
najučinkovitejše namestitve so v H1 in H2. vendar tu velja zmernost. Pretiravanje z ključnimi besedami lahko privede do nastanka dolgočasnega besedila. Takega pa bralci ne želijo.
Pomembno je, da pišemo za bralce in ob tem upoštevamo SEO priporočila. Nikoli pa ne za namenom uvrstitve, ki nam jo dodeli iskalnik.
Slike
Ključne besede v besedilnem polju ali napisu slike (ALT) prav tako povečajo vidnost. Z optimizacijo slik za SEO daš pajkom iskalnikov dodatni signal, ki ga upoštevajo pri razvrščanju spletne strani v SERP ( kaj je SERP) za ustrezne poizvedbe. Več o tem sem napisala v tem prispevku: Najboljše SEO prakse
Kot vidiš, se vidnost ključne besede od mesta, kjer se nahajajo. Poudarjanje besedila (uporaba “Krepko”) nima nobene povezave z vidnostjo v iskalnikih. Niti obarvane besede.
Postavlja se še vprašanje: Ali je vidnost ključnih besed dejavnik razvrščanja?
Vidnost je potrjen ključni dejavnik razvrščanja.
Kaj o tem pravijo SEO strokovnjaki:
Matt Cutts , nekdanji Googlov inženir, pojasnjuje, kako so sodobni iskalniki, kot je Google, zgrajeni za analizo vidnosti ključnih besed na spletni strani.
Ko pajek prvič zazna besedo, pomisli: »To je zelo zanimivo, vsebina govori o tej besedi.« In naslednjič, ko naleti na to besedo, pajek potrdi, da stran še vedno govori o tej besedi.
Matt izrecno pravi:
“Prvi enkrat ali dvakrat, ko omeniš besedo, bi to lahko zagotovo pomagalo pri tvoji uvrstitvi.”
Vendar pa nadaljuje, da “samo zato, ker lahko to izgovorite sedem ali osemkrat, to ne pomeni, da bo to nujno pomagalo vaši uvrstitvi.”
Če kot taktiko manipulacije vedno znova ponavljaš ključno besedno zvezo, lahko pride do nevarnosti kopičenja ključnih besed, kar je praksa SEO, ki je v nasprotju z Googlovimi smernicami .
John Mueller, višji analitik trendov za spletne skrbnike pri Googlu, je tudi potrdil pomembnost ključne besede kot dejavnik razvrščanja za SEO.
»Če obstaja nekaj, kar nam želite povedati, o čemer govori vaša stran, naredite to čim bolj vidno. Zato tega ne omenjajte samo z eno besedo na dnu svojega članka. Raje ga uporabite v svojih naslovih, v svojih naslovih, v podnaslovih, v napisih za slike, vse te stvari, da bo uporabnikom in Googlu čim bolj jasno, ko obiščejo vašo stran. da je ta stran o tej temi.”
Zdaj veš, kako postaviti pomembne ključne besede in kako to lahko učinkoviti izkoristiš.
In za konec:
Optimiziraj za iskalnike
Pridobi več povratnih povezav
zgradi veš notranjih povezav
Vendat – ko si postaviš naslednje vprašanje:
Ali lahko dosežem 100% vidnost?
Odgovor je logičen: Ne. To je nemogoče, ker tudi če se uvrstiš na prvo mesto za vsako ključno besedo, na kateto ciljaš, bodo vedno obstajalo ljudje, ki bodo kliknili na drug rezultat v SERP. to pomeni, da bodo tudi strani tvojih konkurentov dobile svojo vidnost v iskalnikih.