MediSpot nasveti,  Rešitve

Večopravilnost te upočasni

Večopravilnost upočasni. Odpelje stran od produktivnosti.

Danes vsi iščemo načine, kako narediti več z manj – zmanjšati stroške, skrajšati čas ter povečati produktivnost in dobiček.

Zato so zelo iskani tisti, ki dobro opravijo več nalog hkrati. Posledično so tudi dobro plačani.  Toda, ali je ta cena primerna za vse kar sodi zraven k večopravilnosti?

In ali sploh obstaja prava cena,? 

Kako visoko ceno plačujemo takrat, ko se z večopravilnostjo (multitaskingom) borimo za visoko učinkovitost? 

 

Večopravilnost te upočasni

Kako potegniti črto nad večopravilnostjo?

 

Kako nas večopravilnost upočasni

Danes vsi iščemo načine, kako narediti več z manj dela:  Zmanjšati stroške časa in povečati produktivnost ter povečati dobiček. Zato so lahko tisti, ki dobro opravijo več nalog iskani in dobro plačani. Toda, ali obstaja cena, ki jo je treba plačati zgolj za poskus, da bi bili bolj učinkoviti?

Nekateri verjamejo, da obstaja. Obstajajo celi študije, ki kažejo, da večopravilnost in vsem kar bi lahko bili.

Pravzaprav obstaja 7 načinov, kako te lahko večopravilnost upočasni.

 

 

1. Večopravilnost poveča porabo časa 

Eden od načinov, kako te lahko večopravilnost upočasni je preskakovanje med opravili. S tem se izgublja čas.    Razlog je v tem, da naši možgani potrebujejo določen čas za prilagajanje na preklop. Poleg tega se moramo ponovno seznaniti s tem, kje smo nazadnje končali in kako nadaljevati. To se imenuje strošek zamenjave. Strošek zamenjave se povečuje glede na potrebo po zamenjavi nalog. Več nalog imaš, večji bo strošek.

 

 2. Poveča se število napak

Če resnično poskušaš dokončati več kot eno dejavnost hkrati, se lahko poveča število napak, ki jih narediš. Nekateri se tega niti ne zavedajo. Prepričani so da so odlični, čeprav v resnici delajo vse več napak. Članek CNN nakazuje, da tisti, ki opravlja več nalog hkrati, posveča manj pozornosti nalogam, ki jih opravlja. To verjetno prispeva k večjemu številu napak.

 

 

Večopravilnost
Mnogo napak je narejenih ravno zaradi večopravilnosti. Možgani so preobremenjeni.

 

 

3. Poveča se  raven stresa

Drug način, kako te lahko večopravilnost upočasni je  povečana raven stresa. Ko poskušaš delati več stvari hkrati, si povzročaš dodatni pritisk. Dodaten stres in pritisk te bosta sčasoma dohitela. Prisilila te bosta v odmor zaradi bolezni ali drugih zdravstvenih težav

 

 

 4. Poškoduje možgane

Verjameš ali ne – glede na nekatere študije o večopravilnosti pravijo, da tak način delovanja dejansko poškoduje možgane. Gosta siva snov je pri tistih, ki so podvrženi večopravilnosti, na določenih delih stanjšana in redkejša. zanimivo pa je, da je, da je debelina spremenjena na delih, ki so odgovorni za spremljanje okolja in čustev.  To prispeva k ideji, da lahko večopravilnost celo vpliva na čustvovanje. Povzroča depresijo in živčnost.

 

Večopravilnost
Spremembe na možganih se pokažejo zlasti na delih, ki so odgovorni za čustva in zaznave.

 

5. Vpliva na spomin

Logično je, da če poskušaš narediti več kot le eno stvar hkrati ne boš ujel vsake podrobnosti,. Več ali manj le preletiš nalogi in se jo dokaj površinsko tudi lotiš. To je razlog, zakaj ljudje, ki opravljajo več nalog hkrati, delajo več napak kot tisti, ki se v določenem času jasno osredotočajo le na eno samo nalogo.

 

 

 

 

6. Zmanjša se kreativno razmišljanje

Dodaten način, s katerim te večopravilnost upočasni, je zmanjšanje kreativnosti. Večopravilnost porabi veliko prostora v tvojem “delovnem polnilniku” – podobno kot pri računalniku, ki ima naenkrat odprtih več oken brskalnika.  Na žalost, ko je prostor delovnega spomina napolnjen, zmanjka prostora za kreativno razmišljanje.

 

Večopravilnost
Včasih mutitasking poveča kreativnost – odvisno od nalog

 

7. Povzroča ponavljanje

Ko delaš več nalog hkrati, se moraš večkrat vračati na posamezno nalogo. na primer – večkrat moraš odpreti določeno aplikacijo ali druge programe. To pa traja nekaj časa.  Pogosteje kot ponavljaš, dlje traja – to upočasni.

 

 

 

Obstaja veliko načinov, kako biti bolj produktivna in narediti več. Večopravilnost pa je ravno obratno – narediš manj  in delaš več.

Večopravilnost

 

Večopravilnost – Potegni črto nad njo

 

Kje potegniti črto nad večopravilnostjo?

Znanost poudarja – večopravilnost je recept za katastrofo.

Ta recept lahko uporabiš kjerkoli – v poslovanju ali v domačem okolju.

Ne bom trdila, da večopravilnosti ni učinkovita prav povsod – včasih lahko opravimo več stvari hkrati, če se nam ponudi priložnost (istočasno ko greš po nakupih, skočiš še na klepet s prijateljico, srkneš kavo in odhitiš domov, ali med pomivanjem posode poslušaš podcaste in mimogrede zapišeš pomembne nasvete) 

 

Če se še  vedno trudiš ugotoviti, kje potegniti črto nad večopravilnostjo si postavi 3 ključna vprašanja:

 

1.Ali sem dejansko produktivna?

To je pomembno vprašanje.  Medtem ko se ti zdi, da z večopravilnostjo opraviš več, si dejansko manj osredotočena  in počasnejša, ko gre za dokončevanje nalog.

 Spremljaj in izmeri svojo produktivnost. S tem dejansko ugotoviš, koliko nalog v resnici res opraviš- Koliko jih ostane nedokončanih in kolikokrat se moraš ponovno vračati nanje.

Koliko nalog si opravila v določenem času?

Upoštevaj tudi dejstvo, da te večopravilnost izčrpava. Kakšno je tvoje počutje konec dneva?

 

2. Ali je moj koledar poln – prenapolnjen?

Če odgovoriš na to vprašanje lahko vidiš, koliko nalog imaš na “sporedu” v tem dnevu.

Poln koledar je lahko klasičen primer natrpanega urnika. Nikakor ne bo narobe, če si postaviš nekaj kratkih časovnih blokov, namenjenih le tebi.

Morda pa razmisliš o pomoči zunanjih izvajalcev.

 

 

Večopravilnost

 

3. Ali mi večopravilnost daje občutek organiziranosti?  

Vsi si želimo  počutiti organizirani. Dobra organizacija nam omogoči tudi dober nadzor nad vsem. Vendar, če nenehno žongliramo med nalogami in skačemo sem in tja, je malo verjetno, da bomo ostali organizirani. Bilanca dneva pa bo slaba.

Če si resnično želiš napredovati in uživati v občutku ko nekaj popolnoma dokončaš, boš gotovo želela potegniti črto nad večopravilnostjo.

Namesto tega organiziraj in načrtuj dan glede na količino časa in energije, ki jo imaš. Razporedi naloge tako, da si vzameš nekaj ur za aktivno delo, čas za preverjanje e-pošte/novost, novice in čas za  manj zahtevne naloge.

Na koncu dneva preveri  učinkovitost. 

Vsekakor pa je  večopravilnost je pri določenih opravkih tudi koristna – sama ugotovi kdaj in kako jo lahko vključiš v vsak dan.

 

In za  konec:

Poglej video Ljudje in multitasking

Presenečena boš

 

 

Vem pa. da se je časih kar težko zadržati – hitiš naprej. Žal se ne zaveš, da bo zvečer bilanca opravljenih nalog slaba.

Imam rešitev Izberi:

Pomoč s samohipnozo. Ta   te bo postavila na prave tire

Hipnotrerapija – klik, ki se zgodi v mirnem, meditativnem stanju s primernimi sugestijami 

Ko je čas za SPROSTITEV, te tukaj čakajo vizualizacije 

In nenazadnje – odlična podporna skupina – Akademija

 

Moja pomoč pa te čaka tukaj – prijavi se: