Umetna inteligenca v trženju
Umetna inteligenca v trženju je te dni glavna tema pogovorov. Kaj nas čaka v naslednjem letu? Vsekakor brez AI ne bo šlo več.
Pa vendar se postavlja vprašanje – Zakaj?
Poglejva si, kako umetna inteligenca( AI) danes spreminja svet. Poglejva si ti v številkah. Strokovnjaki napovedujejo, da bo v naslednjem letu skoraj vsako podjetje ali organizacija uporabljala AI (umetno inteligenco). Ne v celoti, a do neke mere gotovo. Zaenkrat.
In ne samo to: Tržni vpliv programske opreme umetne inteligence je na dobri poti, da naslednje leto doseže 13 do 150 bilijonov dolarjev, To pa je osupljiva številka, kaj ne?
Glede na podatke nedavne raziskave (HubSpot) 68% vodilnih na področju trženja napoveduje, da bo njihovo podjetje doživelo osupljive rezultate ko bo umetna inteligenca in orodja za avtomatizacijo popolnoma integrirali v njihovo delovanje.
Več kot polovica vodij marketinga potrjuje, da je njihovo podjetje že delno ali v celoti investiralo v AI.
Umetna inteligenca v trženju – kako tržniki to že uporabljajo
Marketinške agencije se v določeni meri že zanašajo na umetno inteligenco in avtomatizacijo. Poglejva pa si, kako ta orodja uporabljajo tržniki.
Ustvarjanje vsebine
Od anketiranih je kar 48% podjetij, ki za ustvarjanje vsebine uporablja AI. zato je ustvarjanje vsebine danes ena najbolj priljubljenih primerov uporabe AI. Več kot polovica tržnikov uporablja orodja umetne inteligence za pripravo novih vsebin. Preden vsebino objavijo, jo ročno popravijo.
To vključuje članke v spletnem dnevniku in vsebine na spletnem mestu. Ne smem pa pozabiti tudi na
objave na družbenih omrežjih,
e- pošto,
CAT ciljih strani in
opisov izdelkov v spletnih trgovinah.
Tržniki, ki uporabljajo orodja umetne inteligence za ustvarjanje novih vsebin, lahko prihranijo veliko čas. Vsi se strinjajo – v poprečji kar 3 ure, ki jih izkoristijo za analize, raziskovanje ali planiranje. Mimogrede: ne verjemi govoricam o petih urah ali več. AI še vedno potrebuje kontrolo in pregled.
Analiza podatkov in poročanje
AI ponuja neprecenljivo podporo pri analizi podatkov in konkurence v panogi. Kar 45% tržnikov uporablja orodja umetne inteligence za analize konkurentov in poročana. to je povsem logično, daj ima umetna inteligenca lastnosti hitrega pridobivanja podatkov in analize le-teh. Vsekakor to prihrani ogromno časa. Gotovo pa tudi denarja.
Izvajanje raziskav
Raziskave lahko trajajo zelo dolgo. Rezultati se pokažejo šele čez čas. In ravno to je razlog, zakaj 45% tržnikov uporabi AI z namenom raziskav. AI razvrsti nepomembne rezultate in zagotovi prave odgovore na specifične poizvedbe. Seveda spet lahko rečem – prihrani se čas.
Seveda se tu zgodba o uporabi AI ne konča. Veliko tržnikov poseže po AI za učenje in razvijanje novih veščin.
Umetna inteligenca je pravzaprav prinesla pravo revolucijo za tržnike. Prihrani čas za analize, poročanja in raziskovanja. Čas pisanja poročil, objav in podajanja podatkov se bistveno skrajša. Istočasno pa je mesto, ki tržnikom ponuja veliko možnosti učenja in razvijanja spretnosti.
Tržniki ki še ne uporabljajo AI?
Glede na študije (Gartnerjeva študija) kažejo, da 63% vodilnih v trženju že vlaga v AI ali pa namerava to storiti v kratkem.
Obstaja pa še del, ki je dokaj skeptičen glede umetne inteligence. Res je, da sta zadržanost in skepticizem vedno prisotna pri novostih. Sta upravičena, pa se ti splača preveriti naslednje točke:
Kaj zadržuje tržnike, da ne uporabijo AI?
Bojijo se napačnih rezultatov in netočnih informacij
Glavni razlog je zaskrbljenost, da bodo rezultati netočni in celo napačni. Podatki kažejo, da je 50% tržnikov prejelo informacije, ki so bile netočne. Ker se tehnologije umetne inteligence še vedno razvijajo, obstaja logična verjetnost, da bodo določene informacije netočne in celo napačne. Seveda so tu razvijalci, ki vse moči vlagajo v razvoj in posodobitve.
V ta namen vedno pravim: kar napiše ChatGPT, Bing Copilot ali drugi klepetavi roboti, preveri napisano. Nikar se ne zanašaj le na inteligenco stroja. Ta še vedno lahko dela napake.
Skrbi jih pristranskost orodij
Mnoge naslovnice, ki so pritegnile ogromno pozornosti javnosti, so bile oblikovane s pomočjo AI
Strojno učenje ali pristranskost umetne inteligence nastane kot posledica pristranskosti, ko jo imajo razvijalci, neglede na to ali se tega zavedajo ali ne. Ker razvijalci in inženirji AI programirajo algoritme, ki pomagajo AI. V bistvu učijo stroje, kaj naj iščejo in kako naj prepoznajo različne vrste podatkov. Zavedati pa se je treba, da je to šele začetek. Učenje strojev je proces, ki terja čas.
Tržniki se bojijo odvisnosti od AI.
Nekateri strokovnjaki za trženje navajajo pomisleke, da bi postali preveč odvisni od umetne inteligence in orodij za avtomatizacijo. Bojijo se, da bodo zato manj so aktivni pri oblikovanju strategij, raziskovanju, načrtovanju in ustvarjanju vsebin.
Vendar naj te to ne moti. Na srečo AI nikoli ne bo v popolnosti nadomestila človeške ustvarjalnosti in sposobnosti, ki jih kot ljudje imamo. Ponuja le orodja in možnosti, ki pomagajo opraviti rutinske zadeve. Naša učinkovitost se bo vidno izboljšala, ko nam bo AI v hipu pomagala ustvariti vsebine, za katere bi potrebovali veliko časa (objave za družbena omrežja, blog zapisi in podobno).
In za konec:
AI jemlji kot odličnega kopilota. Ponuja ti ogromno možnosti. Med njimi so ideje za zapise na spletni strani, analize podatkov, raziskave, ustvarjanje poročil (tabele).
Mimogrede – sličice v tej objavi so narejene umetno – Bing copilot
Želiš še več takih in podobnih tem?
Tu si uredi prejemanje novic kar na domač e-mail.