UGC
Vsebinski marketing

Ustvarjalka UGC – od hobija do poklica

UGC  ustvarjalka začne pri hobiju, a to lahko postane tudi poklic.

 

 

Si kdaj ustvarila nekaj tako posebnega, da si si želela, da bi to videlo čim več ljudi? Morda je to bil čudovit domači obrok, unikatni DIY projekt ali pa navdihujoča misel, ki te je spremljala skozi dan.

Če te veseli deliti svoje izkušnje in navdihovati druge, potem je svet UGC kot nalašč zate.

 

Kaj je UGC in zakaj je tako poseben?

UGC je kratica za “uporabniško ustvarjena vsebina” ali “User-generated content“.
Nanaša se na vse vsebine, ki jih ustvarijo posamezniki in ne na blagovno znamko, posebej za komercialno uporabo ali promocijske namene. Zaradi njihovega bolj pristnega vzdušja jih občinstvo vidi kot bolj zaupanja vredne. Zato se vse več blagovnih znamk odloča za ta slog vsebine.

 

Ali si razmišljala o tem, da bi postala ustvarjalka UGC vsebine?

 

Če je odgovor pritrdilen, potem bo ta vodnik koristen spremljevalec, saj bo pokrival vse, kar moraš vedeti o strategiji trženja vplivnežev, družbenem dokazovanju in partnerstvih z blagovno znamko.

Si želiš, da bi tvoje mnenje o izdelkih in storitvah slišal ves svet?

Ali sanjaš o tem, da bi sodeloval z velikimi blagovnimi znamkami?

Potem je čas, da se poglobiš v svet UGC! Razkrijemo ti vse skrivnosti, kako lahko tudi ti postaneš uspešen ustvarjalec vsebin in si zgradiš zvesto skupnost sledilcev.

 

 

UGC ni le kratica

UGC ni le kratica, ampak je tvoja priložnost, da svoj glas sliši svet. To je tvoj prostor, kjer lahko pokažeš svojo kreativnost, deliš svoje znanje in povežeš se z ljudmi, ki te navdihujejo. In najboljše od vsega? Svoje strasti lahko spremeniš v pravi posel.

 

Zakaj so ustvarjalci UGC tako iskani?

 

Bistvo tega, zakaj je ta poklicna izbira postala tako priljubljena, je mogoče razložiti tako:

  • ustvarjalci UGC lahko pomembno vplivajo na oblikovanje javnega mnenja,
  • vplivajo na trende in
  • prispevajo k spletnim pogovorom o izdelkih, storitvah ali temah.

 

V kontekstu trženja in promocije blagovne znamke se ustvarjalci UGC vsebine dojemajo kot bolj pristni in vredni zaupanja, zlasti v primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem ali vsebino z blagovno znamko. A to še ni vse!

 

Tukaj je nekaj glavnih razlogov, zakaj podjetja iščejo ustvarjalce UGC:

1. Že dolgo je dokazano, da potrošniki pogosto bolj zaupajo mnenjem in izkušnjam souporabnikov kot oglasnim sporočilom blagovnih znamk. Pravzaprav je glede na nedavno študijo podjetja Nielsen 88 % ljudi izjavilo, da zaupa priporočilom drugih, ki jih poznajo, predvsem vsem drugim oblikam trženja. Z drugimi besedami, potrošniki želijo slišati resnične ljudi!

2. Ustvarjalci UGC so pogosto tudi močno povezani s svojim občinstvom in se lahko z njimi povežejo na veliko bolj osebni ravni. Zaradi te povezanosti je njihova vsebina preprosto bolj privlačna in vplivna.

3. Mnogi ustvarjalci so specializirani za določene niše ali panoge. Ponavadi so tudi strokovnjaki na teh področjih. Blagovne znamke torej vedo, da lahko to strokovno znanje izkoristijo za učinkovito ciljanje na določen segment občinstva – nekaj, s čimer imajo številne tržne strategije  težave.

4. Ustvarjalci UGC imajo še eno močno prednost: pogosto imajo predane in angažirane sledilce, ki aktivno uživajo in komunicirajo z njihovo vsebino. To deluje kot nekakšno vgrajeno občinstvo, ki je lahko neprecenljiva prednost za blagovne znamke, ki želijo promovirati svoje izdelke ali storitve. Z drugimi besedami, občinstvo je že tam in gleda. Vse, kar morajo podjetja storiti, je, da uporabijo obstoječe področje.

5. Sodelovanje z ustvarjalci UGC je lahko tudi veliko bolj stroškovno učinkovito kot ustvarjanje tradicionalnih oglaševalskih kampanj ali najemanje znanih osebnosti za podpore izdelkov ali storitev. Mnogi ustvarjalci so namreč pripravljeni sodelovati z blagovnimi znamkami le v zameno za izdelke ali skromno nadomestilo. Zmaga-zmaga, če vprašate nas!

6. Ustvarjalci UGC so dejavni na številnih platformah, vključno z družbenimi mediji, kot so Instagram, TikTok in YouTube, ter blogi in forumi. To pomeni, da imajo blagovne znamke možnost izbrati tiste ustvarjalce, katerih platforme se ujemajo z njihovo ciljno publiko. Na primer, nekdo, ki cilja na milenijce, bi lahko izbral vplivneža na Facebooku, medtem ko bi podjetje Z-generaciji raje izbralo kolute TikTok.

7. Nazadnje, UGC ima potencial, da postane viralen, se hitro razširi po platformah družbenih medijev in doseže širše občinstvo kot tradicionalno oglaševanje. Torej, za veliko nižje cene, blagovne znamke vedo, da imajo možnost, da svoje oglase izdelkov distribuirajo tisočem, v nekaterih primerih milijonom uporabnikov.

 

Ali so UGC ustvarjalci in vplivneži enaki?

No, to je precej zanimivo vprašanje.

Tehnično gledano ni treba, da je ustvarjalec UGC vplivnež. Vse, kar mora storiti, je ustvariti vsebino, ki je videti, kot da prihaja od nekoga. Naj pojasnim.

UGC je vsebina, ki so jo ustvarili pravi oboževalci blagovne znamke. Vendar pa mnogi samostojni podjetniki, ki so specializirani za ustvarjanje vsebin za družbene medije, vedo natančno, kako napisati besedila ali ustvariti videoposnetke, ki se počutijo tako. Ti plačani ustvarjalci delajo z blagovnimi znamkami na način, ki se zdi popolnoma organski.

Konec koncev je cilj dobrega ustvarjalca UGC grajenje odnosov in spodbujanje konverzij. Ali želijo ob tem promovirati lastno vsebino – to je nekoliko druga zgodba. Toda to je odlična novica, če razmišljate o pridružitvi svetu UGC, vendar ne želite nujno postati strokovnjak v določeni niši.

 

UGC Kreatrorka

 

Kako postaneš ustvarjalka UGC ? Vodnik po korakih

Prva stvar, ki bi jo moral omeniti, preden preideš se lotiš, upam, zelo izčrpen vodnik UGC, je, da ti NI POTREBNO imeti velikega števila sledilcev. Vendar pa boš potrebovala čas, doslednost in trdo delo, da boš uživala v dobri poti UGC. Bodi torej disciplinirana, vendar še ne razmišljaj o opustitvi  svoje redne službe!

 

1. korak: Prepoznaj svoje blagovne znamke

Na poti vsakega ustvarjalca vsebine je prepoznavanje vrste blagovnih znamk, s katerimi želiš sodelovati. To je zelo pomembno. Ta proces bo običajno vključeval skrbni premislek in strateško načrtovanje, ker želiš, da bo tvoje sodelovanje usklajeno s tvojo osebno blagovno znamko, vrednotami in cilji.

Če šele začenjaš, te lahko ujame skušnjava reči DA vsakemu poslu, ki ti pride naproti. Vendar je pomembno, da delaš na svoji identiteti že od samega začetka in ne zmedi potencialnih strank s preveč interesi, nišami ali temami.

Torej, poglejmo, kako se lahko lotiš tega prvega koraka pri iskanju popolnih blagovnih znamk UGC.

 

    • Določite svojo nišo in zanimanja

Začni z opredelitvijo svoje niše in interesov kot ustvarjalec UGC. Na primer: nad katerimi temami, panogami ali izdelki si resnično navdušena?

Tvoja vsebina bo bolj pristna in privlačna, če je tema resnično zanima, zato se osredotoči na stvari, ki so ti všeč in v katerih uživaš. Upoštevaš lahko na primer svoje hobije, strokovnost ali področja znanja, ki jih lahko uporabiš.

    • Razumevanje svojega občinstva

Zelo pomembno je tudi, da si vzameš čas za razumevanje demografskih podatkov, interesov in preferenc tvojega občinstva. Pomisli: Kakšna vsebina jih odmeva? S katerimi blagovnimi znamkami ali izdelki se največ ukvarjajo?

To znanje o tvojih sledilcih (ali potencialnih sledilcih) ti bo pomagalo prepoznati blagovne znamke, ki se ujemajo z interesi tvoje publike.

    • Razišči potencialne partnerje blagovnih znamk

Dober korak tukaj je izvedba temeljite raziskave, da lahko prepoznaš blagovne znamke, ki se ujemajo s tvojo tržno nišo in se tudi uskladijo s tvojimi osebnimi vrednotami.

Posebej poišči blagovne znamke, ki imajo podobno ciljno skupino kot tvoja. Tako boš korak bližje svojemu cilju! Zato razišči njihove izdelke, storitve, poslanstvo in vrednote, da se prepričaš, da so v skladu s tvojimi. Nato poglej, katerega od njih bi rada promovirala, in začni razmišljati, kako bi to lahko naredila. (ali kako bi lahko to storila bolje kot drugi).

    • Ocenit ugled blagovne znamke

Ne pozabi oceniti ugleda in verodostojnosti blagovnih znamk, s katerimi želiš sodelovati.

Če želiš to narediti, lahko preberi ocene, analizirate povratne informacije strank in preveri, ali imajo zgodovino etičnih poslovnih praks. Vsekakor se boš želela povezovati z blagovnimi znamkami, ki imajo pozitivno podobo in lahko povečajo tvojo verodostojnost kot ustvarjalca. Povezovanje z blagovnimi znamkami brez pozitivnih podob ali povratnih informacij drugih, je zate lahko celo škodljivo.

    • Dolgotrajna razmerja (dolgoročno sodelovanje)

Namesto da bi iskala enkratna sodelovanja, razmisli o izgradnji dolgoročnih odnosov z blagovnimi znamkami. Pravzaprav so dosledna partnerstva lahko bolj koristna tako zate, kot za blagovno znamko, saj omogočajo globljo integracijo in stalno sodelovanje.

Z vzpostavljanjem dolgoročnih odnosov z določenimi podjetji ne boš pridobila več posla, ampak tudi zagotovila neprekinjen dohodek.

    • (Morda) Diverzificiraj svoj portfelj

Čeprav je nujno sodelovati z blagovnimi znamkami, ki so v skladu s tvojimi interesi in vrednotami, se ti ni treba omejevati preozko.

Naj razložim. V redu je diverzificirati partnerstva z blagovno znamko, da se izogneš prevelikemu zanašanju na en sam vir dohodka. Bolje je raziskati priložnosti v različnih nišah, ki še vedno odmevajo pri pri občinstvu – in, kar je še pomembneje, bodi odprta za možnost novih izdelkov in storitev, ki lahko dobro delujejo s tvojo vsebino, tudi če na začetku misliš da bi lahko pomenili spremembo.

 

UGC kreatroka

 

2. korak: Ustvari nekaj vsebine

Razpravljali sva o raziskovanju blagovnih znamk, izdelkov in storitev, ki so ti všeč. Ko imaš idejo (ali seznam, če si zelo organizirana), je čas, da deliš v svoji vsebini.

To poglavje sem razdelila na pet delov, da bi lažje zajela vse pomembne korake. To so izbira niše in/ali sloga, raziskovanje občinstva, doslednost, sodelovanje z ljudmi ter eksperimentiranje in inovacije. Pojdimo zdaj skozi njih.

 

    • Izberi svojo vsebinsko nišo ali slog

Čas je, da se odločiš, ali se želiš specializirati v določeni niši ali postati “generalist”.

Kakšna je razlika, se sprašuješ? Specializacija ti lahko pomaga pridobiti strokovno znanje na določenem področju, kot so moda, potovanja, tehnologija ali fitnes. Če imaš raje širši nabor tem, lahko postaneš splošni strokovnjak in raziskuješ različne teme, kar omogoča večjo prilagodljivost in ustvarjalnost tvoje vsebine.

Medtem ko je delo z nišno temo odličen način, da postaneš priljubljena oseba, imajo splošni strokovnjaki tudi širok nabor veščin in izkušenj. V mnogih primerih je ta izbira močno odvisna od industrije. Včasih se izplača biti v nečem najboljši, drugič pa je bolje vedeti o vsem po malem.

    • Razišči in analiziraj svoje občinstvo

To sem omenila zgoraj, vendar je pomembno, da to še enkrat poudarim:   Ključnega pomena je opraviti temeljito raziskavo, da bi razumela vsebinsko pokrajino v tvoji izbrani niši.

Tukaj je nekaj načinov za to:

Najprej določi svoje ključne konkurente in uspešne ustvarjalce na svojem področju. Nato analiziraj, kaj naredi njihovo vsebino privlačno in edinstveno. Preuči tudi želje in zanimanja občinstva konkurence v tvoji niši. Na katere teme, formate ali sloge se odzivajo najbolj pozitivno? S katerimi vsebinami se največ ukvarjajo? In ali ti lahko njihovi komentarji ponudijo kakšen vpogled?

    • Bodi dosledna  

Doslednost je ključna. Zavezati se moraš doslednemu ustvarjanju vsebine, v nasprotnem primeru bodo tvoje možnosti postati dobra UGC ustvarjalka zelo majhne.

Redno objavljanje vsebin ti pomaga ohraniti sodelovanje in rast občinstva. Poleg tega, doslednost gradi zaupanje občinstva. Občinstvo ve, kdaj lahko od tebe pričakuje novo vsebino. Res je, da je doslednost zelo pomembna, a je vedno z roko v roki z kakovostjo objav. Visloko kakovostna vsebina tvori objave visoke vrednosti. In to odpira vrata novim sledilcem in potencialnim strankam.

Pri tem si lahko pomagaš z koledarjem objav, ki ti narekuje primerne vsebine ob primernem času. Priporočam ti da si pogledaš Managerkine e-knjižice.

    • Sodeluj s svojim občinstvom

Redna komunikacija z občinstvom je enako pomembna. Odgovori na komentarje, sporočila ali povratne informacije. to naredi vedno in če se le da čimprej. S tem daješ občutek slišanosti in upoštevanja. Gradi se zvestoba.

Bodi pozorna tudi na želje in potrebe občinstva, kaj govori ali želi. Temu primerno prilagajaj  svoje vsebine. Ta način ti bo pomagal graditi vsebinsko strategijo in bolje zadovoljiti občinstvo. Redno spremljaj trendih v tvoji panogi ali na splošno – kaj se dogaja in kaj lahko zanima tvoje občinstvo. najbolj enostavno in priročno  orodje je Google trends.

    • Eksperimentiraj, meri in prenavljaj (inoviraj) 

Ne boj se eksperimentiranja tudi z novimi oblikami vsebine, temami ali slogi: Inovacije ti lahko pomagajo kreirati sveže objave in izstopiti iz povprečja. Poleg tega je tudi zabavno. Poskusi.

 

UGC kreator

 

3. korak: Ustvarite svoj portfelj

Oblikovanje portfelja je morda najpomembnejši korak za vsakogar, ki si želi postati ustvarjalec UGC. Enostavno ni možnosti zaobiti tega. Bodimo zelo jasni glede tega:  ne potrebuješ nujno občinstva, potrebujete pa portfelj.

Prav tako ni pomembno, ali si izkušen ustvarjalec vsebine, ki želi svojo kariero dvigniti na višjo raven, ali šele začenjaš v svetu UGC. Dobro organiziran portfelj lahko bistveno spremeni tvojo pot.

Torej, kako se tega lotiš?

  • Predstavi svoje spretnosti in slog

Portfelj je neke vrste tvoj ustvarjalni življenjepis. V njem pokaži svoje spretnosti, slog in vsestranskost. Ko se poteguješ za sodelovanje z drugimi blagovnimi znamkami, bodo potencialni partnerji vsekakor želeli vedeti kaj več o tebi in tvoji ustvarjalni žilici.

Tvoj portfelj je torej idealni kraj kjer se predstaviš – predstaviš svoje izdelke, stil, slog in  storitve.

Dobro urejen portfelj pomaga prepoznati tvojo avtoriteto in verodostojnost. To pa je ključ za sodelovanje.

 

  • Uporaba  portfelja za privabljanje blagovnih znamk in sodelavcev

Blagovne znamke pogosto iščejo ustvarjalce vsebine, ki (to ni presenečenje) ustrezajo njihovim vrednotam in ciljnemu občinstvu. Če imaš raznolik in privlačen portfelj, lahko povečaš svoje možnosti, da pritegneš njihov pogled, še posebej, če imaš ti in bodoč poslovni partner poseben slog ali nišo.

Z drugimi besedami, raznolik portfelj je lahko najboljši način za privabljanje priložnosti za sodelovanje.

 

  • Organizacija, predstavitev in doslednost

Pomemben je način, kako organiziraš in predstaviš svoj portfelj. Vse nas zanima, kako stvari izgledajo. Zato je dobro, da vedno zagotoviš, da je tvoj portfelj uporabniku prijazen, enostaven za pregledovanje in vizualno privlačen.

Za predstavitev svojega dela ne pozabi uporabiti visokokakovostnih slik in videoposnetkov. Napišeš lahko tudi kratke opise ali napise, ki nudijo kontekst in vpogled v vsak del vsebine.

Ohrani doslednost, kolikor je le mogoče. Na primer, lahko uporabiš podoben slog ali temo za svojo spletno stran portfelja ali profile družbenih medijev, da okrepiš svojo osebno blagovno znamko. Ta doslednost bo potencialnim sodelavcem pomagala prepoznati tvoje delo na različnih platformah – kar je lep plus!

 

  • Poišči povratne informacije in redno posodabljaj svoj portfelj

Ne oklevaj in poišči povratne informacije od vrstnikov, mentorjev ali celo tvoje publike. Po eni strani bodo zagotovili dragocen vpogled v to, kaj v tvojem portfelju deluje dobro in kaj bi lahko izboljšala.

Posodabljaj ga z novejšimi in najboljšimi kreacijami. Redno posodabljanje da vedeti, da si aktivna in si nenehno prizadevaš za izboljšave.

 

  • Zaključek

Postati ustvarjalec UGC je lahko zelo vznemirljiv podvig – poln neskončnih priložnosti za ustvarjalnost, sodelovanje in osebno rast.

Ne glede na to, ali ste novinec ali izkušen ustvarjalec vsebine, ne pozabite, da so ključ do src ljudi (in tistih, ki pripadajo blagovnim znamkam, bodimo iskreni) pristnost, angažiranost in doslednost.

Torej, pojdite naprej in delite svojo strast – vaš edinstven glas lahko resnično naredi razliko. In zasluži nekaj denarja!

Zakaj postati ustvarjalka UGC?

  • Svojevrstna svoboda: Sama si gospodarica svojega časa in ustvarjalnosti.
  • Povezava s skupnostjo: Zgradi si močno skupnost ljudi, ki te podpirajo in delijo tvoje vrednote.
  • Finančna neodvisnost: Sodeluj z blagovnimi znamkami in si ustvari dodaten vir prihodka.
  • Osebna rast: Razvij svoje veščine, izstopi iz cone udobja in postani bolj samozavestna.

 

Kako začeti?

  • Odkrij svojo nišo: Kaj te najbolj veseli? Moda, lepota, kuhanje, potovanja? Osredotoči se na to, kar te navdihuje.
  • Zgradi svojo osebno znamko: Ustvari zgodbo, ki bo ljudi navdušila. Kaj te dela edinstveno?
  • Ustvari kakovostno vsebino: Vlagaj čas in energijo v vsako objavo. Naj bo vizualno privlačna in napisana s srcem.
  • Poveži se s svojim občinstvom: Odgovarjaj na komentarje, pošlji osebna sporočila in organiziraj interaktivne vsebine.
  • Sodeluj z drugimi ustvarjalkami: Podpiraj druge ženske in skupaj rastite.

Nasveti za uspeh:

  • Bodi dosledna: Redno objavljanje je ključ do uspeha.
  • Bodi pristna: Ljudje želijo videti pravo tebe.
  • Uporabljaj visokokakovostne fotografije in videoposnetke.
  • Izkoristi vse možnosti za promocijo: Sodeluj v skupinah, tekmovanjih in drugih projektih.
  • Ne boj se eksperimentirati: Preizkušaj nove stvari in išči svoj edinstven slog.

 

 

In za konec:

Svet UGC je poln možnosti in priložnosti. Z malo truda, in veliko kreativnosti in predanosti lahko tudi ti postaneš uspešna ustvarjalka in si ustvariš kariero, ki ti prinaša veselje in zadovoljstvo. Ne pozabi, da je najpomembnejše, da ostaneš zvesta sama sebi in svojim vrednotam.