Zgodbe uspeha

Trening uma

 

Trening  uma

Tehnike za pridobivanje veščin uma

 

Tehnike pridobivanja moči uma za reševanje problemov, ki ti jih bom predstavila v tem zapisu, ti lahko pomagajo pri hitrem in učinkovitem reševanju težav. Gre za trening uma – pridobivanje spretnosti za reševanje problemov. V tem zapisu je izčrpen vodnik. Zasnovan je kot trening uma – tako, da te nauči nekaj uporabnih veščin reševanja problemov. Te pa bodo optimizirale uporabo moč uma za reševanje težav.

Navedene tehnike treninga uma bodo pomagale pri katerikoli težavi, ne glede na to, ali je težava majhna ali velika – vsakodnevna ali priložnostna.

Priporočam, da te tehnike – Trening uma – začneš uporabljati najprej pri majhnih vsakodnevnih težavah. Najboljši način za učenje je izvajanje vaj. Če ni delovanja ni učenja .Enako velja tudi tu. Vaje postavi v prakso.

 

 

Katere so tehnike moči uma za reševanje problemov?

Tehnike  uma za pridobivalne veščin pri reševanju problemov so zasnovane teko, da ti pomagajo pri krmarjenju preko izzivov. vsak izziv izhaja vedno iz določenega problema. Veči reševanja problemov, pa se problemov lotevamo mirno in osredotočeno. Fokusirani smo vedno na rešitve, nikoli pa ne na negativna čustva in misli, ki se želijo vmešati med reševanje. Na tak način  svojo energijo trošimo gospodarno in je ne izgubljano po nepotrebnem (na negativnih čustvih in mislih)

Tehnike moči uma, temeljijo na različnih pristopih, kot so psihoterapija, hipnoterapija in kognitivno vedenjska terapija. To so preizkušene metode, ki jih tudi sama uporabljam na sebi in  pri delu s svojimi strankami.

 

Katere so tehnike moči uma za reševanje problemov?

Tehnike moči uma za reševanje problemov so zasnovane tako, da vam pomagajo pri krmarjenju po izzivih, ki jih predstavljajo problemi, na miren in osredotočen način, osredotočen na rešitve. To pomeni, da izkoristite in uporabite moč svojih možganov za najboljši učinek, tako da se vaš trud izplača in da svojo energijo porabite gospodarno, namesto da bi jo zapravljali.

Tehnike moči uma, ki sem jih izbral za ta članek, temeljijo na različnih pristopih, kot so psihoterapija, hipnoterapija in kognitivna psihologija. To so preizkušene tehnike, ki sem jih uporabljal pri strankah in na sebi, zato vem, da te tehnike delujejo. Če boste ta vodnik prebirali sistematično, bodo delovali tudi za vas.

Torej, pojdiva, korak za korakom.

 

 

#1 Tehnika – Obvladovanje težkih čustev:

Ko se soočimo s težavo, še posebej če je ta zapletena in na videz skoraj nerešljiva, se pogosto takoj odzovemo v šoku,  preobremenjeno.

Morda se pojavi občutek preobremenjenosti, če se nam zdi problem prezahteven

Prisotna je lahko tudi časovna stiska – ko vidimo, da za reševanje problema nimamo dovolj časa. Zagrabi nas panika.

V danem trenutku, ko se nam zazdi, da je problem prehud, morda podvomimo vase in svoje sposobnosti. Dvom vase pa le za nekatere tako močan, da jih zapelje v samo destruktivno vedenje. Tu imam v mislih od poseganja po alkoholu, do samomorilnega vedenja.

Vendar je tu potrebno imeti v mislih, da sama negativna čustva in vedenja ne bodo prav nič pripomogla k rešitvi problema. Godilo se bo ravno nasprotno. Ujeti v njihovem vrtincu, lahko le tonemo še globlje. Stenje se na tak način le še poglablja.

Zato: Dokler se boš oklepal in sodeloval z negativnimi čustvi, bodo še naprej blokirala tvojo ustvarjalnost in sposobnosti jasnega razmišljanja.

 

Prvi korak pri obvladovanju teh težkih čustev je, da jih jasno prepoznaš.

Prepoznaj težka čustva

Vzemi si približno 10 minut časa zase. na list papirja nariši dva stolpca: v levega zapiši čustva, ki jih doživljaš. V desni stolpec pa ustrezne negativne misli ali prepričanja, ki se ti porajajo pri tem.

Na primer:

Čustvo:

Občutim paniko

Prepričanje/ misli:

Bojim se, da mi pri tem projekti ne bo  uspelo.

Bojim se, da tega ne zmorem.

 

Pomiri težka čustva

Pomembno je, da težka čustva najprej pomiriš. Spomni se na dejstvo, da se vedno najde rešitev. Tudi za ta tvoj problem.  Vem pa, da v tem trenutku te rešitve ne vidiš. Vendar, več kot je zaupanja vase in na sposobnosti reševanja težav, večja je verjetnost, da se bo problem pravočasno rešil.

 

Poglej seznam, ki si ga naredil pri prejšnji vaji. Vzemi nov list in  začni z zapisovanjem odgovorov na sledeča vprašanja:

 

  1. Ali je to čustvo sorazmerno enako težavi s katero se sedaj soočam? Ali pa je  morda malce  pretirano?
  2. Kaj naj si rečem, da se to čustvo pomiri?
  3. Kako lahko vsako negativno misel in prepričanje spremenim v pozitivno?

Na primer:

 

Panika,

 Ali je čustvo res po jakosti sorazmerno s težavo?

    •  Ni, ker je ta projekt le eden od mnogih projektov in takih je bilo že veliko.

Ustrezne misli in prepričanja, ki se nanašajo na to čustvo:

    • Bojim se, da mi ne bo uspelo.
    • Strah me je, da projekta ne bom izpeljal pravilno

Ali so čustva sorazmerna s problemom?

    • Ne niso. To je e eden od številnih projektov, ki jih delam

Kaj naj si rečem, da pomirim to čustvo?

    • Tudi če mi ne uspe, bom še vedno imel priložnost in dovolj časa, da napako popravim

Pozitivna podporna izjava je:

    • K tej težavi lahko zdaj pristopim mirno

 

Če pa se pojavi veliko negativnih čustev – ogromna količina negativnega naboja, si lahko pomagaš tako: ponovi si, večkrat »zmožen sem najti rešitev« (naj ti prišepnem, vedno ti je uspelo, zakaj ti tudi tokrat nebi)

»Varno je in varno se počutim. Zato sem pomirjen in jasno osredotočen na reševanje problema.« (naj to prišepnem: osredotočenost na problem, pelje do rešitve. Osredotočenost na ovire, pa vodi do novih ovir)

Ponavljaj te stavke – tudi če se ti zdijo čisto navadne afirmacije, so v resnici veliko več kot to. To so resnica, ki velja.

Poskusi to vajo vnesti v prakso. Vsakič, ob vsaki priložnosti, ki se srečaš  s problemom, se spomni na to tehniko in jo izvedi. Verjamem, da ti bo koristila.

 

 

To je zaenkrat dovolj. Vaja dela mojstra. Mojster pa … ostal že veš.

 

Naslednjič sledi drugi del:

Analiza težave