Rešitve

Tesnoba – navade, ki jo poslabšajo

 

Tesnoba in  navade ki jo poslabšajo

 

Če te muči tesnoba, preglej svoje navade. Velika verjetnost je, da boš med njimi našla nekaj navad, ki poslabšajo tesnobo.

Pogosto  razvijemo navade, ki se nam zdijo v danem trenutji najboljša rešitev.  Vendar te navade dolgoročno tesnobo  poslabšajo.

 

V tej objavi ti bom nanizala 16 navad, ki še poslabšajo tesnobo.

 

Tesnoba postaja vse bolj pogosta motnja po vsem svetu. Mnoge raziskave kažejo na to, da je velika verjetnost, da se pri mnogih ob tesnobi razvije še depresija. Kombinacija depresije s tesnobo velja za težjo obliko duševne motnje.

Vzrok za tesnobo je zakoreninjen v življenjskem slogu posameznika. Tak stil življenja je zelo naporen in stresen. Lahko pa izvor prihaja iz otroštva ali drugih razlogov. V mnogih primerih pa gre za kombinacijo obeh vzrokov.

Zaradi življenjskega stila se  tesnobnost lahko močno poslabša Zato je pomembno, da nezdrave navade prepoznaš in jih skušaš spremeniti v bolj zdrave. Te ti bodo pomagale pri soočanju s tesnobo in podprle pravilno reševanje tesnobnega stanja.

 

Katere so torej nezdrave navade, ki poslabšajo tesnobo?

 

1. Uživanje napačne hrane

Hrana je namenjena pridobivanju energije, ki ga telo potrebuje. Je tako? Hrana naj bi bila naravna in pravilno izbrana. Vendar se prevečkrat zanašamo na trende, ki narekujejo hitri način priprave hrane. Po možnosti celi uživanje že pripravljenih obrokov, ki jih lahko naročimo kar mimogrede na pori dimov.

Hitra hrana nahrani tesnobo. Tem živilom primanjkuje hranil, ki jih potrebujejo možgani  za svoje delovanje. Gre za procesirano hrano, pripravljeno na povsem nenaravni način – lahko rečem kar masovna proizvodnja obrokov za širšo populacijo.

Ne pozabi: možgani potrebujejo glukozo. Tega gotovo ne najdeš v ocvrtem krompirčku.

Možgani potrebujejo tudi vitamine, kot so B-vitamini, minerale, kot je magnezij, beljakovine in antioksidante. Vse to je osnova. Ko pa se lotiš hitre prehrane, ki je sestavljena iz preprostih sladkorjev in praznih kalorij, se možgani ne morejo dovolj nahraniti. Poleg tega se v telo vnašajo še številni toksini, saj nas procesirana hrana z vsemi dodatki za barvo, svežino in trajnost le dodatno zastruplja.

Toksini  posledično vplivajo na psihofizično stanje. Taka hrana bo le poslabšala stanje tesnobe. Vedi, da je sladkor zelo dober generator tesnobe.  Vsebuje prazne kalorije in povzroča telesne in duševne zdravstvene težave.

Presežek sladkorja sproži v telesu višek energije. Telo je primorano narediti več v kratkem času, saj ima energije več kot dovolj. Vendar – ali telo zmore? Nikakor. Kmalu za tem nastopi stanje razdraženosti, živčnosti in občutkov tesnobe. Zaradi viška sladkorja v krvi se nivo inzulina poveča – zgodijo se motnje v presnovi.

Sladkor po drugi strani tudi telo oteži. Da občutek prenapolnjenosti a istočasno tudi lakote.  Občutek teže v telesu pa deluje stresno.

 

 

2. Kofein

Kava je za mnoge priljubljena jutranja budnica. O njenih pozitivnih in negativnih vplivih je napisano že veliko. Informacij je nešteto. Nekateri podpirajo pitje kave, drugi jo odsvetujejo, a eno pa le velja: Koliko skodelic in ob katerem času?

Kofein stimulira.  Prevelike količine kofeina bodo sicer močno stimulirale produktivnost in zagnanost, a po drugi strani tudi povzročile nespečnost, razdraženosti, nervoznost, in podobna neprijetna stanja. To je stresno in poveča tesnobo.

Zmerno uživanje kave, v normalnih količinah (ena do dve kavi na dan) bo dobro vplivalo na osredotočenost in produktivnost.

Zato velja naslednje: kofein ni tako slab, če je le v zmernih količinah.

 

 

3. Alkohol

Če misliš, da je večer čas za kozarec vina ali pločevinko piva zato, da se sprosti celodnevni stres, se motiš. Medtem ko je začetni odziv res občutek sproščenosti in dobre volje, je to le začasno. Pretiravanje vedno vodi v nasprotno smer. Lahko te popade depresivnost. Poleg tega alkohol vpliva na spanje in cikle spanca – prepreči da bi dosegla globok spanec. Zato se zjutraj zbudiš neprespana in utrujena. Seveda pa kasneje ni čudno, da se utrujenosti tekom dneva pridruži še nejevolja in razdražljivost, tesnoba in depresivnost. Ne pozabi tudi na dejstvo, da alkohol močno dehidrira telo.

Če si resnično želiš večer popestriti s kozarcem dobrega vina, naredi to vsaj 2 uri pred panjem. Nikar pa ne pretiravaj, kajti kot sem že navedla, naslednji dan te čaka »kazen«.

 

 

4. Dehidracija

Ali spiješ dovolj vode? Mislim na vodo in ne sladkane ali gazirane pijače. Če raje posegaš po slednjih, potem resno razmisli o zamenjavi le-teh.

Pomanjkanje vode v telesu pomeni pripravo terena za razrast tesnobe. Ogromno ljudi spije premalo vode. Naj bo še toliko govora o pomembnosti pitja vode, se premnogi »nacejajo« s sladkimi in gaziranimi pijačami. A dejstvo je, da te pijače pustilo telo žejno. Voda je pomembna za presnovne procese. Hranila se z njeno pridejo do celic. Voda odstranjuje toksine iz telesa.

Poleg tega so sladke in gazirane pijače polne praznih kalorij in vsebujejo ogromno sladkorja.

In končno, telo je žejno, celice zaradi pomanjkanja vode, lačne. Dehidracija pa je idealno mesto za pojav tesnobe.

Kako veš, da telesu primanjkuje vode? Na čustveni ravni to lahko zaznaš kot znake zmedenosti, razdražljivost in nejevolje. V glavi se pojavi tako imenovana megla, ki omeji jasno razmišljanje in odločanje. Vedi, da že rahla dehidracija sproži spremembe v razpoloženju. Ob tem, pa ne pozabi, da so naši možgani sestavljeni iz 80% vode. Torej vzdržuj raven vode.

 

 

5. Pomanjkanje spanja ali neustrezen spanec

Bom prikimala, ko  je govora o hitrem tempu in pomanjkanju časa. Marsikatera naloga ni opravljena pravočasno in ta od nas zahteva dodatno delo še pozni v noč. Pa vendar sta spočito telo in um predpogoj za hitre, jasne in dobre rešitve vseh situacij. Navada ostajanja pokonci pozno v noč je zelo zahrbtna. Vedno se najde še tisto malo nekaj, kar te zadrži dodatnih par minut v budnem stanju. A zapomni si: zjutraj te čaka neprespanost, slaba volja, razdraženosti in, kot navajam v tem zapisu , tudi tesnoba. Osebo, ki je neprespana, bodo že najmanjše stvari spravile iz tira in v tesnobo. Več bo skrbi in negotovosti, več tudi razdražljivosti in slabe volej.

Na žalost motnje spanja in tesnoba sodelujeta v paru. Več neprespanosti, več bo tesnobe. In obratno: bolj se počutiš tesnobno, večja je verjetnost, da bo tvoj spanec moten.

Zato si naredi načrt: naj bo kot nekakšen ritual pred spanjem, ki bo zmanjšal tesnobo. Naj bo ritual usmerjen k sprostitvi uma in telesa. Predlagam ti naslednje: prižgi si svečko, odišavi večerno kopel z eteričnimi olji sivke. Morda ti bo ljubše, če eterično olje v obliki spreja, naneseš na posteljnino. Odloži in izklopi telefon. Privošči si nekaj strani dobre knjige. Nekaterim pomaga mirna molitev, drugim ustreza pisanje hvaležnosti.

Skratka, pred spanje si vzemi nekaj časa le zase in za pripravo na prijeten in miren spanec.

 

5 navad, ki podpira tesnobo je razkritih. Zdaj si na vrsti ti. Slabe navade spremeni v dobre in take, ki bodo podprle življenje brez tesnobe.