Strategije pozicioniranja blagovne znamke
Strategije pozicioniranja blagovne znamke so procesi, ki se zgodijo v mislih in očeh tvojih strank.
Gre za več kot slogan ali dober logotip s katerim se blagovna znamka loči od konkurence.
Kaj je pozicioniranje blagovne znamke?
Učinkovito pozicioniranje blagovne znamke se zgodi, ko je blagovna znamka zaznana kot ugodna, dragocena in verodostojna za potrošnika. Vsota vseh treh postane edinstvena lastnost za tvoje podjetje. Posledično si stranke zapomnijo ime blagovne znamke in ji sledijo.
Biti drugačen od konkurence ne pomeni le zmagati na trgu.
Wiliam Barron pravi: “Priložnost za pozicioniranje svoje blagovne znamke dobiš le, ko delaš nekaj izjemnega. Karkoli drugega je samo primerjava.”
Zakaj je pozicioniranje blagovne znamke pomembno?
Imaš ugled, ne glede na to, ali ga gojiš ali ne. Pomaga in omogoči podjetju, da se razlikuje od konkurentov. Poveča se prepoznavnost, sporoča vrednost in upravičenost cene produktov.
Obstaja veliko strategij. Niso vse enake in nimajo vse istega cilja.
Naštela bom le 4 strategije in jih tudi razložila.
- Strategija pozicioniranja s pomočjo storitev za stranke
- Strategija pozicioniranja, ki temelji na priročnosti produkta
- Strategija pozicioniranja na podlagi cene
- Strategija pozicioniranja, ki temelji na kakovosti
Ko se odločaš, kako pozicionirati blagovno znamko na trgu, imaš več možnosti. Svojo strategijo želiš prilagoditi tako, da bo uporabila konkurenčno prednost produkta (izdelka ali storitve) in poudarila pomanjkljivosti konkurence.
Spodaj je nekaj priljubljenih strategij, ki jih lahko uporabiš takoj:
1.Strategija pozicioniranja s pomočjo storitev za stranke:
Verjamem, da imaš svojo najljubšo trgovino, restavracijo, frizerski salon ali podobno. Zakaj?
Očitno je nekaj v njihovi ponudbi, ki te privlači. Je res?
Osebje je prijazno, vzdušje prijetno, storitve pa odlične. Vsekakor se razlikujejo od vseh ostalih.
Najbolj otipljiva vrednost te strategije je, da lahko odlična storitev , ki upošteva stranke, upraviči višjo ceno.
Applovi izdelki so tak primer.
Sicer so njihovi izdelku v višjem cenovnem rangu, a upravičeno. Strankam ponujajo bogato podporo, – (service-programs) osebje pa je hitro odzivno in prijazno.
Pri tej strategiji, ki temelji na dodatnih storitvah za stranke se drži enačbe:
Navdušena stranka = izkušnja – pričakovanje
Stranka ima svoja pričakovanja. a ko jih presežeš, bo stranka postala navdušen redni kupec. Visoka pričakovanja presezi z neponovljivo izkušnjo.
Nekaj idej, ki so lahko vključene v pozicioniranje blagovne znamke na podlagi storitev za stranke:
-
-
- Udobje – stranki poenostavi nakup (dostavna služba)
- Funkcija – tega se rade poslužujejo letalske družbe (direkten let)
- Služba za stranke – komunikacija s strankami na različne načine ( na primer: 24 urna pomoč strankam)
- Kakovost – paket, ki se dostavi je zavarovan pred izgubo)
- Izvedljivost – hitra in odzivan dostavna služba
- Individualizirano – rezervacija bivanja v apartmaju na podlagi individualnih potreb stranke
- Pakiranja – ob izdelku se vedno najde še posebna oblika Pozornosti – majhne pozornosti kot s o: tester, darilni bon, povabilo na promocijo novih izdelkov, brezplačni katalog ali podobno
- Pakiranje – vedno nekaj novega in nepozabnega
-
2. Strategija, ki temelji na priročnosti
Strategija, ki temelji na priročnosti poudarja, pomembno lastnost produkta. To je priročnost,
Zakaj je produkt bolj priročen za uporabo od produkta konkurence.
Priročnost je lahko:
lokacija,
enostavna uporaba,
široka dostopnost,
podpora strankam.
ali pa je posledica zasnove izdelka.
Primer:
krpa za prah – biorazgradljiva. Krpa kot vse ostale ni kaj veliko drugačna. A poglejva naprej. Priročnost se pokaže:
V majhni embalaži, ki jo lahko pospraviš v predal – enostavno
Embalaža je oblikovana tako, da jo lahko postaviš v kot kopalnice in deluje kot okras – priročno in lepo za oko
V embalaži je 1000 krpic, ki jih po uporabi odvržeš. kaj je tu priročnega? Število kosov krpic. Konkurenca jih ima le 150.
Krpice so pralne v pralnem stroju pri nizki temperaturi – nikoli brez krpic.
Taka priročnost bo zelo pritegnila potrošnike, ki so časovno prezasedeni, da bi se ukvarjali z zapletenimi zadevami. Obožujejo enostavnost in priročnost.
3. Strategija pozicioniranja na podlagi cene
Gre za strategijo, ki temelji na ceni. Predstavlja izdelek ali storitev kot je cenovno ugodnejša možnost. Produkt predstaviš trgu kot najcenejšega. Ponudba nižje cene je preprost način pridobivanja potencialnih strank za konverzijo – nakup.
Ta strategija prinaša tudi nekaj slabosti in tveganja. Potencialnim strankam daje vtis nižje kakovosti. Morda naletiš tudi na težave, ki ovirajo pozicioniranje blagovne znamke. lahko se sproži tudi “cenovna vojna”, čeprav to velja le za nekatere panoge – letalski promet, kjer se pojavlja tekma za najnižjo ceno vozovnice.
Druga možnost pa je pozicioniranje blagovne znamke kot premium – Premium blagovna znamka. Tu je vključeno oglaševanje visoke kakovosti in ekskluzivnosti.
Spomni se na Rolls Royce – njihovi avtomobili so v primerjavi z večino drugih avtomobilov “nesramno “ dragi, kar pa je del njihove privlačnosti in identitete blagovne znamke pri kupcih.
Poglej si video izjemne reklame Rolls Royce – Prestiž v pravem pomenu besede
4. Strategija pozicioniranja, ki temelji na kakovosti
Če želiš poudariti kakovost produkta, verjetno meriš tudi na višjo ceno. Kakovost produkta kaže na izjemno izdelavo, malo serij istega izdelka, omejeno število prejemnikov storitve, visoko kakovostne materiale, ročna izdelava in celo trajnostna naravnanost.
Kakovostno storitev lahko prikažeš z dokazi o izjemnih dosežkih in končnih rezultatih ter sijajne izpovedi strank.
Kupci, ki se zavzemajo za čim cenejše možnosti, bodo tvojo ponudbo zaobšli in iskali cenejše alternative. A tukaj se lahko poglobiva v osebnosti kupcev – dohodek in nakupovalne navade tvojih ciljnih kupcev odločajo, ali poudariti kakovost z višjo ceno. Vse je odvisno od tvojih ciljnih kupcev.
To so vile 4 enostavne strategije, kako svojo blagovno znamko dvigneš do prepoznavnosti.
- Prepoznavnost na podlagi storitve – podpore strankam.
- Prepoznavnost na podlagi priročnosti produkta
- Prepoznavnost na podlagi cene
- Prepoznavnost na podlagi kakovosti
In za konec:
Te 4 strategije so za začetek čisto dovolj. Razmisli in najdi strategijo, ki bo koristila tvoji blagovni znamki.
Vsekakor pa sem tu tudi za pomoč. PISI MI: