Generacija Z 1 scaled e1731009228702
Vsebinski marketing

Spletna trgovina ki pritegne generacijo Z

 

 

Spletna trgovina ki pritegne generacijo Z?  V čem se razlikuje od ostalih?

 

Hej, draga ljubiteljica spletnih  trgovin!
Ali se zavedaš, kako pomembno je danes razvijati svoje spletno – trgovinsko poslovanje, da lahko  pritegneš generacijo Z?

Ta digitalna generacija, ki je doma v internetnem svetu  ima neverjetnih 143 milijard dolarjev letne kupne moči.

To velja samo za ZDA. Trendi kažejo naraščanje. Kar je seveda jasno, kaj ne?

 

Generacija Z prihaja in spreminja način marketinga

Nekaj besed o tej prihajajoči generaciji Z, ki bo spremenila stare načine trženja:

  • Glede na raziskavo Data Axle X generacija želi, da dr blagovne znamke povežejo z njimi preko medijev. Torej so mediji zanje pomembnejši kot e-mail poštno trgovanje, ki je bolj priljubljen med drugimi generacijami.
  • Personalizirana ponudba: tako kot pri milenijcih je tudi za generacijo X personalizacija izrednega pomena
  • V primerjavi z vsemi ostalimi generacijami, je Z generaciji najpomembnejši ugled blagovne znamke. A pazi: tu ne gre za kakovost, pač pa za ugled.
  • Sprout Socil navaja da  mlajši potrošniki, stari od 18 do 24 let, za spletne nakupe uporabijo Instagram, TikTok in Snapchat  Milenijci večinoma raje uporabljajo Reddit in WhatsApp, generacija X uporablja Pinterest, Boomerji pa  Facebook.

 

Spletna trgovina

 

 

Zdaj, ko imaš oblikovano bolj jasno sliko o Z generaciji, ti je verjetno postalo jasno, da je trženje pri njih drugačno, kot smo ga vajeni.

 

 

Obvladaj socialno  trženje usmerjeno k Z generaciji

Generacija Z je drugačna od vseh pred njimi.

Imajo visoka pričakovanja glede:

  • uporabniške izkušnje,
  • prisotnosti na družbenih medijih in
  • vrednot blagovne znamke.

 

Da bi lahko  pritegnila njihovo pozornost, mora tvoja strategija vsebovati kratke videoposnetke in vključevanje vplivnežev.

Bodi tam, kjer je tvoje občinstvo
Seveda, ko tržiš občinstvu generacije Z, jih moraš srečati tam, kjer so. To pomeni osredotočanje na posebne kanale in platforme, ki jih ta skupina občinstva pogosto uporablja.  Facebook? Generacija x   skoraj nikoli ne uporablja.

Po podatkih raziskovalnega centra Pew je uporaba Facebooka med najstniki v ZDA od leta 2014 do 2015 drastično upadla. Čeprav je bila takrat najpogosteje uporabljena platforma, saj jo je uporabljalo 71 % najstnikov, je število od takrat padlo na samo 32 %. Zdaj je YouTube najbolj priljubljena izbira med najstniki v ZDA, saj ga uporablja kar 95 %. Enako velja tudi pri nas.

Tudi pojav platform, kot je TikTok , je spremenil igro. Zdaj je ta aplikacija druga najpogosteje uporabljena platforma družbenih medijev med najstniki, saj jo v  ZDA uporablja 67 %. Sledi Instagram z 62-odstotno uporabo, sledi mu Snapchat z 59-odstotno uporabo. Če torej tržiš občinstvu generacije Z, so to platforme, na katere se moraš osredotočiti.

 

 

 

Izkoristi vplivneže in UGC za trženje generaciji Z

 

Sodelovanje z vplivneži in uporaba vsebine, ki jo ustvarijo UGC (“User-Generated Content“), je ključnega pomena za gradnjo zaupanja in spodbujanje nakupnih odločitev. Generacija Z ceni pristnost in resnično povezanost.  Zato morajo biti vrednote tvoje blagovne znamke v skladu z njihovimi željami po pristnosti in namensko usmerjenih blagovnih znamkah.

 

 

Generacija Z ima svoje vrednote

Predstavitev vrednot tvoje blagovne znamke je ključna. Generacija Z se odziva na blagovne znamke, ki so v skladu z njihovimi vrednotami in cilji.

Prihodnost e-trgovine je svetla, saj naj bi globalna prodaja leta 2023 poskočila za 10 %, skoraj četrtina vseh maloprodajnih nakupov pa naj bi do leta 2026 potekala na spletu.

 

Spletna trgovina ki pritegne generacijo Z

 

Generacija Z: Digitalni “domorodci” z visokimi pričakovanji

Generacija Z je prva generacija, ki je bila vzgojena v dobi interneta in mobilnih naprav. Za njih je jasno, da bodo višja pričakovanja do trgovcev, kot so bila značilna za ostale generacije.

na katerih področjih največ pričakujejo?

  • Prisotnost blagovne znamke na družbenih omrežjih
  • pristnost na družbenih omrežjih
  • visoka vrednost blagovne znamke
  • vrednote blagovne znamke

 

 

»Generacija Z ima zelo drugačno pot do nakupa,« pravi Jason Goldberg, glavni direktor komercialne strategije pri Publicisu. »Veliko pogosteje uporabljajo socialne platforme za odkrivanje novih izdelkov. Trženje se mora torej pogosto zgoditi prek vplivnežev in družbenih vsebin.«

 

 

 

 

Postavi preglednost in odgovornost v ospredje

 

Generacija Z to zagotovo želi! To je generacija, ki bo brez obotavljanja prešla na drugo blagovno znamko, če ta bolje sovpada z njihovimi prepričanji.

Za pritegnitev te zahtevne generacije je ključno, da blagovne znamke transparentno pokažejo svoje vrednote, prakse in prepričanja. S tem omogočajo generaciji Z, da sprejema premišljene odločitve, hkrati pa spoznava družbeni, okoljski in gospodarski vpliv blagovne znamke.

 

Z generacija je socialno ozaveščena generacija

Generacija Z je v primerjavi z drugimi veliko bolj socialno ozaveščena in radovedna. Raziskujejo blagovne znamke in iščejo tiste, ki poudarjajo raznolikost, trajnost, okoljevarstvo, reševanje lakote v svetu in podnebne spremembe. Pričakujejo tudi, da blagovne znamke spodbujajo družbene spremembe in izvajajo poštene delovne prakse.

 

Ohranjanje zvestobe

Snapchat je ugotovil, da tri četrtine potrošnikov generacije Z ostaja zvestih podjetjem, ki odkrito govorijo o družbenih vprašanjih in so družbeno odgovorna. Med ključnimi vrednotami, ki vplivajo na nakupe, so poštena delovna politika, pošteno ravnanje z zaposlenimi in trajnostne proizvodne prakse.

Torej:  če želiš svojo blagovno znamko povezati z generacijo Z, moraš biti odprta, pregledna in predvsem pristna. Naj tvoje vrednote svetijo na vsa področja poslovanja!

 

 

 

Izkoristi moč socialnih medijev

Generacija Z preživi veliko časa na družbenih medijih. Najbolj jih pritegnejo videoposnetki kratke oblike, kot so TikTok, Instagram Reels in Stories ter YouTube Shorts.

Blagovne znamke, kot so Sephora, Home Depot in Levi’s, že uspešno uporabljajo te platforme za povezovanje z generacijo Z. Zato ti svetujem da raziščeš dane možnosti in vstopiš tja, kjer se generacija Z nahaja.

 

 

Vpliv vplivnežev in UGC

Generacija Z manj zaupa blagovnim znamkam kot milenijci. Namesto tega se zanašajo na vplivneže na družbenih omrežjih in uporabniško ustvarjeno vsebino (UGC). Blagovne znamke, ki promovirajo UGC – od razpakiranja do recenzij – lahko bolje povežejo z generacijo Z.

 

 

Prikaži vrednot blagovne znamke

Skoraj polovica Gen Z pravi, da so motivirani za sodelovanje z blagovno znamko, če je videti vredna zaupanja in pregledna. Zato morajo blagovne znamke e-trgovine postavljati svoje vrednote v ospredje. Primer tega je Patagonija, ki redno vpleta informacije o okoljskih vprašanjih in aktivizmu v marketinške vsebine.
Pridobivanje potrošnikov prihodnosti zahteva več kot le transakcijski odnos. Blagovne znamke, ki ciljajo na generacijo Z s hitro, vizualno vsebino družbenih medijev, sodelovanjem s priljubljenimi vplivneži in poštenostjo glede vrednot, lahko osvojijo srca in misli generacije Z.

 

 

Spletna trgovina

 

 

Privabi z ekskluzivnimi ponudbami

 

Eno od področij, na katerem so potrošniki generacije Z podobni večini generacij, je, da obožujejo kupčije in ponudbe. Pravzaprav  skoraj 70 % pripadnikov generacije Z spremlja blagovno znamko na družbenih medijih predvsem zato, ker želijo dobiti dostop do ponudb v realnem času. To je njihov glavni motivator, sledi pa mu preprosto želja po podpori blagovne znamke, ker uživajo v izdelku.

Torej, če želiš, da te  generacija Z spremlja na družbenih omrežjih in kupuje pri tvoji blagovni znamki, poskrbi, da bodo te ekskluzivne ponudbe stalno  prihajale. Platforme družbenih medijev lahko uporabiš za poudarjanje bliskovito hitrih razprodaj in časovno omejenih ponudb, ki jih lahko izkoristijo tvoji sledilci.

Nekatera podjetja na primer uporabljajo Instagram Stories za predstavitev niza časovno omejenih popustov na svoje izdelke.

 

 

Video vsebine so kralj

Glede na priljubljenost platform, kot sta YouTube in TikTok, ter funkcij, kot je Instagram Reels, lahko z gotovostjo trdimo, da je video med generacijo Z velik. Morda ne porabijo toliko časa za branje objav v blogih ali besedilnih vsebin. Zato je pomembno, da svoje marketinške vire vložite v ustvarjanje več videoposnetkov, še posebej kratkih videoposnetkov .

Ne glede na to, ali gre za objave v družabnih omrežjih ali oglaševalske akcije, lahko videoposnetki delajo čudeže in pritegnejo pozornost potrošnikov generacije Z. Ko gledate oglase blagovnih znamk na družbenih omrežjih, je video najbolj priljubljen format vsebine med generacijo Z. Z zmožnostjo kombiniranja vizualnih in zvočnih elementov je lahko video učinek in privlačen način za posredovanje vašega sporočila. In to lahko storite v najkrajšem možnem času, kar vam pomaga zagotoviti krajše razpone pozornosti.