
Spletna trgovina in organski promet
Spletna trgovina in organski promet sta neločljivo povezana. SEO je vedno vključeval iskanje ravnovesja med potrebami iskalnikov in željami uporabnikov.
Strani e- trgovin (ali spletnih trgovin) morajo doseči to ravnovesje. Poveča se vidnost in promet, ter hkrati tudi konverzija.
V tem zapisu ti predstavljam pregled področij, na katera je je smiselno usmeriti več pozornosti, ko gre za ustvarjanje strani s produkti v spletni trgovini.
Prednosti SEO prijaznih opisov izdelkov:
- Večja vidnost v rezultatih iskanja – optimizirane strani z izdelki povečajo verjetnost, da se bo stran uvrstila na vidno mesto v iskalnikih. Dobra prepoznavnost omogoča potencialnim strankam, da lažje in hitreje najdejo spletno trgovino, izdelke v njej in posledično dvigne pretok organskega prometa. Ne pozabi: prva 3 mesta v organskih rezultatih iskanja vesno prinesejo največ prometa.
- Boljša uporabniška izkušnja – Dobro obiskana spletna trgovina ponuja dragocene informacije, ki potencialnim kupcem pomagajo pri odločitvah za nakup.
- Odkrivanje njihove boleče točke (točka, ki jih najbolj žene k nakupu), premagovanje ugovorov in zagotavljanje jasne ponudbe z vrednostjo, ki morda celo presega njihova pričakovanja. Tako bo uporabniška izkušnja pozitivna, zaupanje občinstva pa bo naraslo.
- Več konverzije – preprosto povedano: privlačna stran z izdelki poveča možnost konverzije. In ker so konverzije (ali prodaje) glavni cilj vsake trgovine, je prav da nato mesto vložiš več truda.

5 področij na katera se je dobro osredotočiti pri ustvarjanju strani izdelkov spletne trgovine za iskalnike in obiskovalce
- Raziskava ciljne publike
- Privlačen, optimiziran opis izdelka
- Vizualna podoba
- Optimizacija na strani
- Privlačni dodatki
Raziskava ciljne publike
Razumevanje svojega ciljnega trga je bistvenega pomena pri trženju in SEO optimizacijah.
Upoštevanje potreb, preferenc in težav ciljne publike ti omogoča ustvarjanje vsebine, ki bo odmevala (bo vidna. zaželena in obiskana).
Če tega še nimaš, je zdaj čas, da izvedeš temeljito tržno raziskavo (analizo trga). V mislih imej interese in želje občinstva.
Uporabi te informacije, da lahko prilagodiš vsebino svoje spletne trgovine. Zavedaj se, da spletna trgovina ni namenjena tebi, pač pa tvojim strankam. Kaj jih zanima, kako želijo dobiti “servirane” izdelke.
Privlačni in optimizirani opisi izdelkov
Opisi izdelkov so jedro vsake uspešne strani izdelkov. Pri pisanju upoštevaj ta navodila:
- Piši privlačno in edinstveno vsebino
- Ustvari kratke in daljše različice besedi
- Uporabi naslovne oznake
- Osredotoči se na funkcije in prednosti
- Vključi “Bullet Points”
- Vključi FAQ (pogosta vprašanja in odgovore
- Dodaj ocene strank
Piši privlačno in edinstveno vsebino.
Zagotovi, da so opisi izdelkov izvirni in se razlikujejo od opisov proizvajalca – če si proizvajalec ti, dodaj zanimivo kratko zgodbo nastanka produkta.
Taki zapisi, ne le preprečijo nastajanje podvojenih vsebin, kar se pogosto zgodi. Omogočajo tudi predstavitev bolj privlačne ponudbe in poudarijo edinstvenost izdelka.
Mnogim lastnikom spletnih trgovin je to obupna naloga, saj od njih želi veliko navdiha in inspiracij. Chat GTP lahko pomaga, vendar je pri tem potrebna zmernost. Google takih zapisov ne želi.

Ustvari kratke in dolge različice
Vključi tako povzetek kot poglobljene razlage izdelka, Na tak način nagovoriš dve skupini obiskovalcev; tiste, ki jih podrobnosti ne zanimajo in so za nakup. že odločeni. In tiste, ki jih zanimajo še dodatne informacije, preden se odločijo za nakup.
Eden od načinov je naveden v spodnji sliki.
Zanimiv je zapis tukaj je: “Preklopite, če želite izvedeti več o izdelku na Anthony.com”

Uporabi naslovne oznake
Ustrezni naslovi in podnaslovi na strani v oblik H1 H2, H3 itd, izboljšajo berljivost in vodijo uporabnika skozi vsebino.
Osredotoči se na funkcije in prednosti izdelka
Spletna trgovina se običajno naslanja na lastnosti izdelkov. Vendar, ali to ljudje potrebujejo? Večinoma si želijo rešiti določeno težavo s katero se soočajo. Zato so jim bolj pomembne prednosti izdelka pri izpolnjevanju njihovih potreb.
Pokaži, kako lahko tvoj izdelek izboljša njihovo življenje – kako lahko reši težave ali izboljša izkušnjo.
Za vsako funkcijo lahko prideš do zaključka z vprašanjem ,Kaj pa? (kaj pa imam od te funkcije)
na primer:
Če prodajaš fotoaparate višjega cenovnega razreda, lahko v opis izdelka dodaš:
- kako napredne funkcije izboljšajo ločljivost,
- samodejno ostrenje in stabilizacijo slike
- in podobno
Prednosti teh funkcij bi lahko bile zajemanje kristalno čiste fotografije in gladki videoposnetki, kar pa uporabniku omogoči ustvarjanje profesionalne vsebine brez težav.
Uporabi “Bullet Points”
Uporabi točke, da razčleniš informacije na lahko berljive in prebavljive dele. Ta oblika omogoča uporabnikom, da hitro dojamejo ključne značilnosti in prednosti izdelka.
Vključi FAQ – pogosto zastavljena vprašanja
Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja strank.
V ta razdelek na strani vključi pogosta vprašanja, da zagotoviš jasnost in nekako ublažiš morebitne ugovore.
lahko uporabiš orodja, kot stran razdelek “Ljudje tudi sprašujejo” v rezultatih iskanja Google in Answer the Public, da najdeš vprašanja, ki jih ljudje postavljajo.
Če imaš ob sebi ekipo ljudi, ne zanemari pogovora z njimi. Lahko s tem pridobiš večji vpogled v zanimanje strank.
Ne pozabi tudi na sheme za označevanje pogostih vprašanj.
Spletna trgovina in Vizualna podoba
Vizualni elementi igrajo pomembno vlogo pri vzbujanju pozornosti med ljudmi in zagotavljanju visoke vrednosti. Ko ustvarjaš stran z izdelki e-trgovine, upoštevaj naslednje vizualne vire:
Uporabi kakovostne slike izdelkov
Optimiziraj slike izdelkov
Vključi video predstavitve

Uporabi visoko kakovostne slike
Investiraj v slike visoke kakovosti, ki prikazujejo izdelek iz različnih zornih kotov.
Za oblačila lahko pomisliš na slike modelov. Ni nujno, da so to zelo elegantne osebe, manekenske postave. Pomisli na možnosti modelov različnih konstitucij. Tako bo izdelek postal bolj privlačen širši publiki.
Za druge izdelke pomisli na prikaz funkcionalnosti ali izgleda v različnih okoljih. Sam studio je umetno okolje. naj bo izdelek predstavljen na različne načine in v različnih okoljih.
Slike morajo biti vizualno privlačne, natančno prestaviti izdelek in privabiti potencialne stranke k nakupu.
Optimiziraj slike
Vedno uvedi najboljše prakse SEO za optimizacijo slik.
To vključuje stvari, kot so
- Stiskanje (kompresija slik) za hitrejše nalaganje brez ogrožanja kakovosti.
- Dodaj opis v nadomestno (ALT ) besedilo
- Dodaj imena datotek
- Označi strukturirane podatke
in še več.
Več si lahko tu: Kako izboljšati uvrstitev v Googlovem iskalniku slik.
Vključi video posnetke
Vključitev video posnetkov, ki prikazujejo izdelek v “akciji” ali zagotavljajo dodatne informacije o njem, je dobra ideja.
Na primer: Video posnetek ki prikazuje delovanje kuhinjskega aparata, je dodaten vir informacij o funkcionalnosti aparata. Ti je vsekakor vredno več, kot zgolj besede.
Enako velja tudi za oblačila. lahko si za ta namen najameš influencerja (vplivneža)
Tvoja stran z izdelki ti ponuja idealno mesto za gostovanje videoposnetkov iz YouTube, ki jih preprosto ustvariš sam/a.
Optimiziraj
Optimizacija na strani ali on-page/ on site za iskanje pomaga bolje razumeti stran in ti omogoči boljše tekmovanje med rezultati uvrstitve.
Tukaj je nekaj področij, ki jih ne smeš zamuditi:
- Edinstvene in privlačne meta oznake
- Integracija ključnih besed
- Strukturirani podatki
Edinstvene in privlačne meta oznake
Tako kot vsebina opisa izdelka, morajo biti tudi meta oznake edinstvene in izvirne. Nekaj razlogov, zakaj je to potrebno:
- Dobro optimizirane meta oznake privabijo uporabnike da kliknejo na tvojo stran, ki naletijo na privlačen meta opis.
- Iskalniki uporablja meta oznake, da razumejo namen tvoje strani
- Podvojene meta oznake lahko povzročijo težave – iskalnike zmedejo.
- Sledi najboljšim praksam glede dolžine meta oznak in vanje vključi:
- Ključne besede
- Jedrnat opis
- Tudi CTA ali povabilo h kliku.
Strukturirani podatki
Tako kot meta oznake, so tudi strukturirani podatki pomembni del optimizacije. V ta namen ti pomaga SCHEMA.org. ki iskalnikom zagotavlja dodaten kontekst o tvojem izdelku.
Poleg tega, izboljša tvoj seznam iskanja v rezultatih za zagotavljanje dodatnih informacij o izdelku. na tak način izstopiš iz povprečja.
Integracija ključnih besed
V celotno vsebino strani vključi tudi ključne besede. Enako velja tudi za meta oznake, naslove, podnaslove in telo besedila.
Tukaj lahko vneseš ključne besede z dolgim repom in dodatne povezane izraze (sopomenke). Na tak način zajameš širši krog poizvedb in izboljšaš ustreznost za poizvedbo.
Privlačni dodatki
Obstaja veliko drugih dejavnikov, ki prispevajo k ustvarjanju odlične strani z izdelki.
Poleg standardnih , kot so velikost pisave, barva, model in oblika slik, so tu še dodatne ideje:
- Gumb z nakup
- Občutek nujnosti
- Storitev za stranke na podlagi klepeta
- Ocena datuma dostave izdelka
- Politika plačila
- Ocene strank
In za konec:
Tvoja stran z izdelki je temelj spletnega mesta e- trgovine, Zato sledi zgoraj navedenim navodilom in nasvetom, sledi meritvam in eksperimentiraj,
Kot strokovnjak za SEO ti lahko pomagam pri razvoju spletne trgovine in povečanji organskega prometa. Stopi v stik z mano – in se dogovori za brezplačen posvet in nasvete.

