
SEO za spletne trgovine
SEO za spletne trgovine je kompleksno področje. Za začetek se bom osredotočila le na nekatere pomembne točke.
Vsebina
1.Kaj je SEO za spletne trgovine?
SEO za spletne trgovine je strategija, ki pomaga spletnim trgovcem, da se uvrščajo višje v rezultatih iskalnikov. Dobro zasnovano in optimizirano spletno mesto z visoko kakovostno vsebino bo bolje uvrščeno v iskalnikih (kot je Google ali Bing). s tem se bo povečala prepoznavnost blagovne znamke in povečal se bo promet.
Z drugimi besedami – SEO za spletno trgovino (e-trgovina) se osredotoča na optimizacijo tvojega spletnega mesta, kar olajša pridobivanje potencialnih strank in konverzijo.
Vendar pa je SEO za spletne trgovine drugačen, kot za spletna mesta. Pomembna je vsebina.
Je več kot le dodajanje ključnih besed, pisanje objav v spletnem mestu in pridobivanje povezav. Pomembno je razumevanje delovanja iskalnikov in upoštevanje kaj narekujejo najboljše prakse za spletne trgovine.
To pa pomeni dobro znanje iz področja SEO za spletne trgovine, upoštevanje Googlovih smernic, analize kupcev in strateško izvajanje.
2.SEO prakse za spletne trgovine
SEO za spletne trgovine je kompleksno področje. Obstaja na desetine milijonov spletnih maloprodajnih spletnih trgovin, kar seveda ni enostavno narediti tako, da bo tvoja trgovina izstopala. Konkurenca je velika.
Čeprav se zdi dvig uvrstitve v iskalnikih velik izziv, lahko začneš tudi čisto na začetku – dobre SEO prakse za spletne trgovine.
Nekaj sem jih že opisala v prispevku “Najboljše prakse za spletne trgovine” , bom tukaj navedla prakse, ki jih lahko takoj uporabiš takoj.
Naredi raziskavo ključnih besed na pravi način.
Če obstaja ena stvar, ki bi jo moral narediti vsak lastnih spletne trgovine je to, da izvede poglobljeno raziskavo ključnih besed za svojo trgovino.
Dva pomembna cilja pri raziskavi ključnih besed:
Imeti moraš dva cilja:
- poišči najbolj ustrezne in najboljše ključne besede v svoji niši
- poskusi razumeti kupca – za vsako ključno besedo
Namen ključne besede je cilj iskalne poizvedbe (namen iskanja določene stvari). Namen prepoznaš tako, da pogledaš posamezne besedne zveze, ki jih ljudje uporabljajo, ko iščejo izdelek na spletu in kakšni rezultati se pokažejo.
Obstajata dve vrsti ključnih besed glede namena
- Informativni namen
- komercialni namen – namen nakupa
Informativni namen ključne besede je, ko uporabnik išče odgovor na vprašanje ali išče bolj podrobno razlago določene informacije.
V tej fazi še nima namena opraviti nakupa. Želi le bolje razumeti tvojo tržno nišo, kaj prodajaš – kot mini sprehod po veleblagovnici iz “firbca”,
Dobiti želi odgovor na vprašanje ki je povezano z izdelkom.
Zato so ključne besede za ta namen lahko vezane na produkt, a nimajo namena prodaje. (Informativna ključna beseda se lahko pojavi v blog zapisu – trgovec s športnimi oblačili lahko ustvari zapis: “Najlepše izletne točke ob potokih.”)
Ključne besede s komercialnim namenom so ključne besede ki pomagajo ljudem pri nakupu.
Potrošniki običajno uporabljajo namenske ključne besede, ko vedo kaj želijo, ne vedo pa kje to najti. To lahko opaziš v Googlu, ko vneseš posamezne izraze, na primer “kupi digitalni fotoaparat” ali “ponudba za nove prenosnike”
Te ključne besede pa lahko uporabijo tudi, ko še niso prepričani o nakupu. Glavno vlogo pri tem odigrajo mnenja in ocene posameznih produktov.
Mnenja in ocene, ki so navedene pri posameznih produktom jim bodo peljale na poti do nakupa.
Kako določiš namen ključne besede?
Odločanje o namenu potrošnikov glede ključne besede se zdi zahtevno. Vendar obstajajo orodja, ki ti pri tem pomagajo.
Če upoštevam nasvet agencije Agency Analytics, je določanje namena razdeljeno na stopnje:
Analiza SERP (velja posebna pozornost za plačane oglase, rezultate grafikona znanja in organske sezname.
In ogled Googlovih oglasov za komercialne namene.
Pri obeh možnostih gre za plačljivo oglaševanje spletne trgovine.
Preglej si tudi analitiko: poišči vsebine z visoko stopnjo obiskov na določeni strani. To lahko nakazuje neujemanje z namenom iskanja.
Da bi določil/a prvo mešanico ključnih besed za tvoje spletno mesto, pa potrebuješ podporo Answer the Public in Ubersuggest.
Googlov načrtovalnik ključnih besed je dober začetek, vendar ne daje dovolj poglobljenih rezultatov.

3.Optimiziraj strani z izdelki za izboljšanje uvrstitve
vsak lastnik podjetja, ki želi povečati dotok prometa in pridobiti nove kupce ali stranke, mora optimizirati elemente na strani svoje spletne trgovine. SEO na strani (ali SEO on page /on Site) zadeva stvari, kot so:
- struktura spletnega mesta
- meta opisi
- naslovne oznake
Vsakega elementa spletne trgovine ni potrebno optimizirati, za to je najbolje, da se osredotočiš na:
- opise izdelkov (produktov)
- slike
- ocene.

Vir: https://answerthepublic.com/
Optimiziraj opise svojih izdelkov
Opisi strani izdelkov so pomembni iz več razlogov:
Zagotavljajo pomembno vsebino bogato s ključnimi besedami, ki jo Google uporabi za razvrščanje.
Uporabnike pritegne k nakupu, ko pristanejo na tvojo spletni trgovini.
Če želiš začeti z optimizacijo svoje strani z izdelki, upoštevaj naslednje vidike
- Katere so najbolj ključne stvari na strani?
- Kako lahko povečaš prepoznavnost in učinek s temi elementi?
- Kako lahko uporabiš te informacije za izboljšanje učinkovitosti opisa izdelka?

Nato pa začni iskati , kaj lahko storiš, da povečaš učinek opisov izdelkov, Predlogi so naslednji:
- dodaj več visoko kakovostnih slik
- dodaj edinstvene slike
- besedilu vključi ključno besedo
- dodaj podrobne opise, ki vsebujejo ključne besede
- dodaj CTA (klic k akciji)
- ne pozabi na ocene ali pričevanja zadovoljnih strank
Ne pozabi na dejstvo: gumb CTA in pričevanja zadovoljnih strank naj bodo osredotočeni na izdelek sam.
Optimiziraj slike
Slike in njihova optimizacija so posebno poglavje SEO na strani z spletne trgovine.
Fotografije so odličen način za posredovanje sporočila in privabljanje strank, Vendar pa lahko tudi odvrnejo ljudi od sporočila ki ga na ta način želiš prenesti. Zato pazi: da ne uporabiš preveč slik in da ne natrpaš strani z izdelki.
Čeprav slo kakovostne slike ključnega pomena za prikaz edinstvenih izdelkov, je tu še nekaj: Optimizirane slike za SEO ti bodo zagotovile višjo uvrstitev v iskalnikih ter več obiskov potencialnih strank in prometa.
Tukaj je nekaj nasvetov za optimizacijo slik:
Dodaj napise z oznakami ALT
Slike naj bodo čim manjše – a to naj ne vpliva na kvaliteto slike
Uporabi ključne besede v imenu datoteke (ime datoteke oblikuješ še preden sliko vneseš v program (na spletno stran).
Pregled funkcij
Mnenja zagotavljajo prepotrebne informacije, ki kupčem pomagajo pretehtati prednosti in slabosti izdelka. Tako se še dodatno informirajo, preden se končno odločijo za nakup. Poleg tega pa tudi tebi to pomaga pri gradnji zaupanja potencialnih strank – oddaja mnenja v branje bodočim strankam daje občutek odkritosti – nič skrivanja ali drobnega tiska. Taka odkritost vedno vodi do več nakupov.
Kupce lahko spodbujaš k pisanju mnenj in ocen s pošiljanjem sporočil vsakič, ko opravijo nakup.
Prav tako lahko nastaviš e-pošto akcijo za pošiljanje opomnikov ali podobno.
In za konec tega dela še nekaj nasvetov:
Uporabi kakonične oznake, da povežeš podvojene strani z izdelki
Ustvari dobro napisano stran, ki vključuje sliko izdelka, video posnetek z razlago delovanja (če je to potrebno)
Na strani z izdelkom dodaj vsaj eden CTA: na primer: “dodaj v košarico” ali “Preveri razpoložljivost”.
Preveri, da je jasno opisan način pošiljanja in dodani pravilniki. Tako da stranke že na začetku vedo kaj in kako plačujejo.
In za konec:
To je le delček optimizacije spletne trgovine. Seveda pa svojo vlogo odigra tudi izdelava spletne trgovine.

