Ščepec osredotočenosti
Blog

Ščepec osredotočenosti, ki se mu ne moreš upreti

Ščepec osredotočenosti  – morda tudi malo več, je nuja, če želiš  da bo dan na koncu zaključen kot je treba.

Ni dovolj le vedeti, kako do osredotočenosti in jasnega fokusa, Treba bo v akcijo.

 

Ščepec osredotočenosti

 

 

Kako ostati osredotočena tekom dneva in dela:

Veliko malih nasvetov za povečanje koncentracije in produktivnosti

Kako ostaneš osredotočena? 

Pri učenju, kako izboljšati koncentracijo, gre le za ustvarjanje pravilne miselnosti. To je nekaj, kar bo morda zahtevalo spremembo tvojega odnosa do časa, sebe in okolja. 

A vedi, da imaš le ti nadzor nad vsem – nad pogledom na tvoje življenje in nad okolico. Zato je vse to mogoče spremeniti.

Kar potrebuješ je le nekaj volje. 

 

Ne glede na to, ali želiš ostati osredotočena med učenjem, v službi ali na svoje cilje doma, je učenje učinkovitejšega opravljanja zadolžitev priložnost, da se marsikaj spremeni.

V tem zapisu, ti ponujam nasvete za:

  • postavljanje ciljev ali planov
  • kako opraviti več v enem dnevu
  • kako graditi dobre odnose
  • kaj storiti, ko preprosto ne gre.

Pa začniva lepo po vrsti:

 

Ščepec osredotočenosti  za veliko produktivnost

 

 

Izboljšanje koncentracije verjetno ni to, kar misliš. Večkrat se dogaja, da v prepričanju, da boš naredila več če boš delala več časa, izgubiš koncentracijo in fokus. 

Trdo delo pomeni tudi dobre rezultate?

Napaka. 

Trdo delo pomeni izčrpanost, preobremenjenost. nemotiviranost.

Ravnotežje je ključ do uspeha. 

Tako kot avtomobil, ki te vsak dan pripelje iz točke A do točke B potrebuje tudi gorivo, tako tudi ti potrebuješ pavzo.

 

Uporabi naslednje nasvete:

 

1. Napiši seznam opravil

 Pisanje seznama pomeni širšo sliko nad dnevom, ki je pred tabo. Cilji ali opravki postanejo bolj realni in jasno vidni. Moja izkušnja je, da so seznami odlični. Vsak večer si pripravim seznam opravkov za naslednji dan. Tako točno vem, kaj me čaka in koliko časa imam na voljo. 

Kako pisati seznam opravil?

Seznam je lahko na aplikaciji, čeprav je pisanje seznama veliko bolj učinkovito. 

Pri pisanju upoštevaj naslednje:

1.Koliko časa potrebuješ za določeno aktivnost?

Ali tvoj seznam temelji na nalogah ali projektih, dnevno, tedensko ali mesečno?

Rada imam mesečni pregled načrtov. Tudi tedenski so dobrodošli. A najbolj se osredotočam na dnevne projekte, ki so osnovani na tedenskih planih.

2. Ali je razumno?

Ko začneš pisati seznam opravil razmisli koliko časa imaš na razpolago za določeno aktivnost? Dobra ideja je tudi, da se čas pomnoži s 3. 

Namreč, nagnjeni smo k temu, da planiramo več, kot zmoremo. Na koncu naj zmanjkuje časa in stres je tu. 

Želja je, da je seznam dnevnih opravil konec dneva odkljukan. 

Si že ugotovila, kako rado se zgodi, ko preveč načrtuješ in zato zmanjka časa?

3. Ali so si opravki različni po težavnosti?

Izberi stvari, ki se razlikujejo po času, izzivu in užitku. Dan, ki je natrpan s hudimi izzivi, velja za težek dan. Si takega želiš?

Primer: rada bi si vzela pol ure za vadbo joge. To je gotovo del sprostitve in časa zate. Pravi užitek. Dejavnost vnesi med opravila, ki jih imaš. Taka opravila vključi v svoj urnik. To je lep način, ko se za nekaj časa posvetiš sebi.

4. Ali si dala prednost bistvenemu?

Preden se lotiš seznama, si najprej preglej in zabeleži vse, kar imaš namen postaviti v urnik. Nato pa razdeli na določena časovna obdobja.

5. Ali oceniš potreben čas za določeno opravilo?

Premisli, koliko časa potrebuješ za posamezno opravilo. Zraven lahko zapišeš opombo. lahko zapišeš tudi uro (od 12h do 13:30). nastavi časovnik in začni. Tekom dneva boš prej ali slej ugotovila, koliko časa potrebuješ za določeno nalogo. To ti bo zelo koristilo pri naslednjem načrtovanju.

 

 

Ščepec osredotočenosti

 

 

2. Postavi si razumne cilje

Ali so tvoji dnevni cilji obvladljivi? So razumni? Ali imajo dodane vse potrebne korake in so časovno jasno opredeljeni? 

Zdaj gotovo delujem kot coach, ki narekuje SMART  cilje.  Tem izrazom se izogibam. Colj ne opravek, ki ga je potrebno opraviti. Cilj je lahko likanje perila, pospravljanje po stanovanju ali pa zapis v blogu. Realno ali ne. vedeti moraš, koliko časa ti bo vzela ta dejavnost.

 

3. Kako z večjimi nalogami?

Večje naloge imenujem kar projekti. So daljše zadolžitve. Večkrat so sestavljene iz manjših korakov. Vsak korak šteje. Ko se lotiš večjih nalog, jih razdelaj. Razreži jih na manjše dele in vsakemu dodeli čas. Ne pozabi – dobro je, da dodeliš malenkost več časa. Sicer bo kar nekaj hitenja. 

 

4. Poskrbi za morebitne motnje

Ne vem, kako gre tebi, a jaz ne morem biti 100% osredotočena, če se venomer dogajajo motnje – telefon, e-maili, SMS ali neurejena pisalna miza, nepospravljeni zapiski ,,, in podobno. Preden začneš, odstrani vse, kar bi te lahko motilo. 

Odklopi se od sveta. Svet bo še vedno tu, če se za določen čas odklopiš in te ni. Pozabi na telefonske klice, pusti SMS sporočila. Zapri mailbox. 

Če dopušča letni čas, odnesi svoje delo na prosto: terasa, balkon, kotiček v vrtu, … Svež zrak ali zamenjava okolja lahko odločno vplivajo na kratkoročni spomin, sprosti se stres, obnovi se energija, poveča se koncentracija in spodbudi ustvarjalnost. Obišči naravo, ko rabiš dodatno spodbudo za osredotočenost.

 

Ščepec osredotočenosti

 

 

5. Najprej naredi najtežje – pojej živo žabo.

Ko odstraniš stvari, ki se jih najbolj bojiš, ali so ti najbolj odveč (pa jih moraš opraviti), takoj nastopi olajšanje. Kljukica je odrešitev in dan postane takoj bolj simpatičen. Najtežja in najbolj osovražena naloga je tudi najbolj dolgočasna naloga. Navidezno traj veliko več časa, saj je ne izvajamo z veseljem in strastjo. Zato se čas vleče. Veliko takih stvari je seveda zelo pomembnih, morda dajejo določen rezultat, napredek ali korist. A kljub vsemu so tečna opravila. Zame je najbolj Huh delo to, ko moram svoj zapis deliti naokoli po vseh možnih družbenih omrežjih, Seveda je od tega korist, a meni je to skoraj odveč. Je pa nujna zadeva.

Tukaj naj te opomnim tudi na bioritem. Pogosto se raven energije zniža okoli 14h do 15h. (Ura 14:30)Naj ti povem zakaj tako?

  • Obrok, bogat z ogljikovimi hidrati
  • dolge ure sedenja
  • dehidracija
  • padec telesne temperature

To je čas, ko se lahko brez občutka krivde, odpočiješ. 

 

 

Ščepec osredotočenosti

 

 

 

6. Vzemi si odmore

Tudi samo 5 minutni odmor med delom, pomaga obnoviti energijo in osredotočenost.

Raziskave kažejo, da kratki odmori prispevajo k:

  • preprečevanju negativnih učinkov na fizično zdravje
  • preprečevanju utrujenosti
  • povečevanju osredotočenosti
  • spodbujanju produktivnosti

 

Ponujam ti tehniko Pomodoro – odlična  tehnika za ustvarjanje novih navad:

Ta postopek je sestavljen iz šestih korakov: 

  1. Izberite nalogo, ki jo želite opraviti
  2. Nastavite časovnik za 25-minutni interval ali »Pomodoro« (ali »paradižnik« v italijanščini, po obliki priljubljenih kuhinjskih časovnikov)
  3. Delajte na nalogi, dokler ne zazvoni časovnik
  4. Ko zazvoni časovnik, označite list papirja
  5. Vzemite si kratek 5-minutni odmor
  6. Po vsakih štirih Pomodorosi si privoščite daljši 15-minutni

 

 

Ravnovesje

 

7. Odidi in začni znova kasneje

Ko je vsega dovolj in ne gre več, odloži svoje delo. Odidi stran in poskusi kasneje. Pogosto se to zgodi, ko je dan napolnjen s stresnimi situacijami in je vsega že preveč (ne po naši krivdi). Včasi je odnehati bolj prava taktika, kot vztrajati, ko ti veter piha v prsi. Odloži opravilo na drugi čas, morda celo  naslednji dan.

 

Tu so bili majhni triki, ki ti bodo dali veliko:

  • pridobiš na času
  • ustvariš prioritete in pridobiš vpogled nad dnevom
  • narediš več z manj stresa in napora.

 

 

Zapomni si:

Trdo delaj, pa ti bo uspelo – To ne velja. NAPAKA!

Delaj pravilno in uspelo ti bo