Rešitve

Samohipnoza

 

 

Kaj moraš vedeti o samohipnozi?

 

 

Samohipnoza je proces, ki vključuje uporabo določenih tehnik za vstop v hipnotično stanje. Medtem ko je oseba v globokem stanju sprostitve, si skuša vizualizirati določene cilje. Obstaja več dokazov, ki podpirajo uporabo samohipnoze pri izboljšanju spanja in zmanjševanju bolečine.

Samohipnoza izvira iz prakse hipnoze. Ljudje jo običajno uporabljajo za pomoč pri stresu in nespečnosti. Podobno kot meditacija tudi ta veščina zahteva vztrajnost pri vadbi. Šele tako lahko pričakuješ rezultat.

Ta zapis raziskuje samohipnozo in pojasnjuje kaj je, kako se razlikuje od meditacije, njene koristi in kaj lahko pričakuješ. Vsebuje tudi nasvete, kako vaditi samohipnozo.

 

 

Kaj je samohipnoza?

 

Znanstveniki  opredelimo hipnotično stanje kot stanje, v katerem se posameznik, čeprav je buden, bolj zaveda svojih notranjih izkušenj kot svojega neposrednega okolja.

Te notranje izkušnje lahko vključujejo čustva, občutke, misli in miselne podobe. Ko so ljudje v hipnotičnem stanju, lahko verjamejo, da so nekatere njihove miselne podobe resnične.

Hipnoza je proces sprožitve in vzdrževanja te miselne podobe. Vključuje tudi spreminjanje te miselne podobe, pogosto z uporabo predlogov ali sugestij, ki hipnotiziranega posameznika spodbudijo, da si zamisli določene stvari.

Profesionalni hipnoterapevti imajo posebno usposabljanje, kako hipnotizirati ljudi. Vendar pa je možno tudi, da se ljudje sami hipnotizirajo. Temu rečemo samohipnoza.

 

 

Samohipnoza – koristi

Obstaja nekaj znanstvenih dokazov, da lahko samohipnoza igra terapevtsko vlogo.

Na primer,  študija  (2018) raziskali uporabo samohipnoze v okviru paliativne oskrbe . Avtorji študije poročajo, da so ljudje, ki so prejemali hipnoterapijo, imeli manj bolečine in tesnobe kot tisti, ki niso.

Ta ista skupina ljudi je imela tudi koristi pri izboljšanju spanca zaradi samohipnoze.  Ugotovili pa so tudi, da je samohipnoza učinkovita pri odpravi nespečnosti v menopavzi. Ugotovili so, da so tisti, ki so uporabljali samohipnozo, uživali boljšo kakovost spanca kot tisti, ki niso.

Samohipnoza pa je koristna tudi pri čustvenem stresu, ki ga ljudje lahko doživijo med medicinskimi posegi.

 

 

Samohipnoza vs. meditacija

Samohipnoza ima nekaj podobnosti z meditacijo. Obe dejavnosti vključujeta obračanje pozornosti navznoter in močno osredotočanje na sprostitev.

Nekateri raziskovalci hipnotično stanje za nekakšno meditativno stanje. Vendar je hipnoza bolj osredotočena kot standardna meditativna praksa na predstavljanje prizorov.

Samohipnoza
Samohipnoza naj poteka v mirnem kotički tvojega doma ali zunaj

 

Kako se hipnotizirati

Splošno sprejetega in medicinsko odobrenega postopka za samohipnozo ni. Vendar pa je na spletu mogoče najti nekaj informacij o samohipnozi. Na splošno postopek vključuje naslednje korake:

  1. Nastavitev in udobje

Prvi korak je ustvariti pravo okolje za samohipnozo, kar običajno pomeni iskanje tihega, osamljenega mesta in odstranitev vseh motenj, kot je recimo telefon. Oblačila naj bodo udobna.

 

  1. Postavljanje cilja

Pomembno je da si pred samohipnozo postaviš določen cilj. Cilj bi lahko bil zmanjšati stres, doseči bolj kakovostno spanje ali prekiniti z določeno navado. Če imaš ta cilj jasno zastavljen, boš kar najbolje izkoristila samohipnozo.

 

  1. Osredotočenost in sprostitev

Nato počasi preidi v stanje popolne osredotočenosti in sprostitve. Lahko je osredotočenost na določeno točko, ki je (najbolj idealno) v višini oči ali celo malo višje. Poskusi se čimbolj sprostiti, upočasniti dih, ki bo postajal globlji. Vdih je skozi nos, izdih skozi usta.

Ko bodo oči že precej utrujene, veke pa zelo težke, jih počasi in nežno spustiš. Na tej točki pride do dodatne sprostitve.

 

  1. Vizualizacija

Naslednji korak je vizualizacija lepega, mirnega prizora. Pomembno je, da nekaj časa ostaneš v tem okolju. Opazuj ga. Počasi se bo pojavil občutek teže celega telesa.

 

  1. Ponovno ogled cilja

Po tej točki se spomni na cilj in začni vizualizirati prizor.

Na primer: če želiš izboljšati kakovost spanca, si predstavljaj kako mirno zaspiš bo posameznik spomnil svojega cilja in začel vizualizirati prizor, ki ga ponazarja. Ali pa, ko je cilj zmanjšati stres, si predstavljaj, kako mirna si v določeni stresni situaciji.

 

  1. Končanje hipnotičnega stanja

Po približno 5 minutah predstavljanja slik, ki so del cilja je čas, da zapustiš hipnotično stanje. Pričneš z globokimi vdihi in med tem si predstavljaš, ,kako vsakič ob vdihu  prihaja v tvoje telo vse več energije. In ko si pripravljena, odpreš oči.

Samohipnoza
Samohipnoza je veščina, ki ima določene tehnike. Te so enostavne, a zahtevajo vztrajnost.

 

Kaj pričakovati med samohipnozo

Obstaja več stvari, ki jih lahko oseba doživi med samohipnozo. Prvič, mogoče ti bo mir in podobe vezane na cilj povzročile občutek nemira. Drugič, nekaterim se bo to zdelo dolgočasno, nekateri pa celo zaspijo

Pomembno si je zapomniti, da je samohipnoza veščina, ki jo je treba vaditi. S prakso pridejo tudi rezultati.

 

Samohipnoza – nasvet

Pomembno je, da se poskusite navaditi na redno vadbo samohipnoze, saj je malo verjetno, da bo oseba takoj videla rezultate. Ker vadba zahteva le nekaj prostih minut, je lahko del dnevne ali tedenske rutine.

 

Za konec:

Poišči me:

 

 

Če pa se težko učiš samohipnoze, poišči pomoč pri meni. Naučila te bom

samohipnoze,

pripeve lastnega posnetka za samohipnozo, (klikni na povezavo)

ali pa pomagala pri težavi, ki je del tvojega cilja.

Zato se prijavi na tečaj učenja samohipnoze ali pa se oglasi

Hipnoza ni “bau bau” to lahko prebereš TU

 

Prijava

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja