Rešitve

Spanje spravi v red

Spanje je ključnega pomena za fizično in mentalno dobro počutje.

 

Vendar je spanje za mnoge velika težava. Normalna količina spanja naj bi se gibala okoli 7 ur na noč.

Zakaj imajo mnogi težave s spanjem?

 

Jasno je, da na spanje vplivajo številni dejavniki – od službenih obveznosti, hitrega tempa  življenja  … in seveda tudi vsi opravki doma.

Vendar obstaja tudi nekaj napak, ki jih narediš zjutraj. Te pa močno vplivajo na higieno spanja.

 

 

1.Spiješ preveč kofeina

Verjetno se ti to zdi povsem jasno, kaj ne? Velika količina jutranje kave lahko tvojo spalno navado vrže iz tira.

Na splošno lahko odrasla oseba zaužije do 400 miligramov kofeina na dan. To je približno  – poglej izračun: varna doza kofeina

In seveda ne pozabi energijske napitke, ki si jih privoščiš mimogrede.

Zanimivo je tudi dejstvo, da 6 ur po zaužitju, je kofein še vedno prisoten v telesu. Učinki kofeina se pojavijo že v 15 minutah po zaužitju. Vrhunec pa dosežejo po 1 uri. Po 10 urah pa o njem ni ne duha ne sluha.

 

2. Kako je tvoje spanje med vikendi?

Spati, dokler lahko se sliši odlično, kaj ne?

Mnogi strokovnjaki za spanje priporočajo bujenje ob isti uri. To naj bi veljalo tudi med vikendi.

Zakaj tako?

Preprosto zato, ker če med vikendi raztegneš spanec, je spanec nekako odložen. Ko nastopi ponedeljek, je ves sistem porušen. Nastopi neskladje med naravnim urnikom spanja. Jutro nastopi prehitro in utrujenost je tu.

A še vedno si upam reči, da če je bil tvoj teden zelo naporen, si le privošči malenkost več spanja med vikendom.

 


Prijavi se na novičke

 

 

3, Pazi na svetlobo.

Tvoj cirkadijani ritem dober spanec je pomembna sestavina zdravja je naravna ura, ki vpliva skoraj na vse. Ureja delovanje hormonov, telesne temperature, prebavi in  … lahko rečem na skoraj vse.

Tvoja notranja ura je najbolj občutljiva dve uri pred spanjem. Takrat se telo pripravlja na spanje. Kaj pravi CDC?  Postajamo zaspani.

Velika izpostavljenost svetlobi močno poruši ritem. Zaspani postanemo kasneje in jutranje bujenje je težje.

 

 

4. Nimaš pripravljenega seznama opravil.

Dobro je, če imaš vedno pripravljen seznam opravil za vsak dan posebej.

Tu mislim na napisani seznam. Nikakor ne na tega, ki se zanaša na spomin. Lahko pa si namesto papirja izbereš mobilne aplikacije.

A pri količini opravil bodi realna. Ne pretiravaj. Utrujenost in nezaključene obveznosti lahko uničijo dober spanec.

 

 

5. Si ponoči prilepljena na telefon?

Večkrat preveriš komentarje na družbenih omrežjih? Čakaš na e-mail šefa?

Če je tako, lahko zelo hitro padeš iz spanca. Na tej točki boš težko vstopila nazaj v spanje.Pred spanjem odloži telefon

Zato se namerno izogni telefonu.

Jutri je novi dan. Spočita boš veliko lažje kos marsikateri težavni nalogi.

Prijavi se na novičke 

Z konec:

Poskrbi da bo tvoj spanec. Telo in um se spočijeta in pripravita na naslednji dan.