Samo začni
MediSpot nasveti

Preobremenjenost: 2.del

Kako premagati preobremenjenost? 12 stvari, ki jih lahko narediš takoj

 

  1.Samo začni

To je dobesedno najboljši način za premagovanje preobremenjenosti. (zaupanja vreden vir) Nobena druga metoda ni tako učinkovita in enostavna kot je ta – preprosto začni.

Pomisli, zaradi česa se počutiš preobremenjeno, določi najmanjši korak, ki ga lahko narediš ravno sedaj in ga preprosto naredi.

Primer: Moraš napisati esej na 300 straneh? Ustvari dokument, napiši naslov ali prvi stavek. Morda ga boš kasneje spremenila, Nič zato. Ni nujno, da bo popolno že na začetku. Morda je to le slaba različica nečesa, ki bo kasneje blestelo. Pomembno je – začeti zdaj.

Samo začni in ne čakaj, da te kaj ustavi


  2. Postavi prioritete

Preobremenjenost kar kliče k postavljanju prioritet. So  osnova na kateri lahko načrtuješ dan.

Sestavi seznam:

  • Nujno in pomembno
  • Nujno, a ni pomembno
  • Pomembi, a ni nujno
  • Ni nujno in ni pomembno.

Po mojem mnenju so pomembne stvari tiste, ki te bodo premaknile naprej. So stvari, ki naredijo spremembo. Po drugi strani pa so nujne zadeve tiste, ki so pač nujne  – potrebne za življenje.

Naredi si seznam nujnih in pomembnih opravil in mu sledi. Ne pozabi na kljukice, ko je opravilo opravljeno.

Matrika nujnosti
Matrika nujnosti – jasen vpogled, kaj je nujno, potrebno, ne nujno in nepotrebno

 

 3. Izzovi svoja skrita (in napačna) prepričanja.

Morda te daje preobremenjenost, ker si postavljaš visoke standarde in težiš k popolnosti.

A vprašaj se naslednje:

Kaj se zgodi, če tvoje delo ne bo popolno?

Kaj misliš, da bodo drugi rekli?

Kaj si boš ti mislila o sebi?

Vedi, da so za perfekcionizmom skrita prepričanja, ki niso najboljša. Še več: ta prepričanja te ovirajo. V igri je tvoj ego. Izvaja trike, zaradi katerih si pod stresom. Želi perfekcijo. In če je ni, te kaznuje.

Spusti to in si poskusi odgovoriti na zgornja vprašanja.

 

Postavi jasne meje

  4. Postavljanje mej

Preobremenjenost je lahko posledica napačno postavljenih mej. Si naložiš več, kot zmoreš? Postavi mejo zate primerno.

Poglej, kaj so zate prioritete in postavi jasne meje. Če si pripravljena pomagati vsem povprek – od sodelavcev, prijateljev do družinskih članov, pa vidiš da ne gre, postavi jasne meje. Poglej kaj zmoreš in česa ne. Vsem jasno povej katere so tvoje prioritete in da boš od sedaj naprej osredotočena  nanje. Za ostalo pa jih prosi za pomoč.

 

  5. Razumi svoje meje

Vsak ima svoje sposobnosti in spretnosti ter tudi  nivo energije,  . Nekateri lahko v 12 urah naredijo več, drugi manj.

Trik je v tem, da si jasno poveš, koliko lahko, koliko zmoreš in preneseš.

Zabeleži si, koliko časa ti vzame določeno opravilo (na primer likanje, čiščenje kopalnice, pospravljanje stanovanja ali službena opravila). Ko ti to postane jasno, si lahko narediš krasen urnik opravil. Dan se bo tako končal z zadovoljstvo, saj bodo vse naloge opravljene in odkljukane.

 

Preobremenjenost in perfekcija
Perfekcija le zaustavlja in te želi videti v coni udobja – brez koraka naprej v neznano. Ovita te

 

6. Postavi si realna pričakovanja

To velja tako za tebe, kot za ljudi okoli tebe.

Ne obljubljaj preveč. Kaj lahko izpolniš?

Začni tako, da se seznaniš s svojim načinom dela – torej koliko zmoreš. Nato poskrbi za realne načrte. Brez pretiravanja. Če se boš zavedala svojih sposobnosti in spretnosti, boš lahko postavila bolj realna pričakovanja in realne projekte. Morda se ti zdi, da je dejstvo, ko vse sama opraviš znak moči. Morda od neme mere ja.  A ni nič narobe, če koga prosiš za pomoč. Naj  navedem kar konkreten primer – delo od doma zahteva veliko organizacije. In na koncu le ugotoviš, da je nalog za dotični dan precej preveč: vodenje lastnega podjetja  plus vse kar spada k skrbi za družino.  Ali se ti zdi narobe, če čiščenje stanovanja prepustiš drugi osebi? Morda jo zato najameš. Je v tem kaj narobe? Mislim, da ne. Stanovanje očiščeno, tvoji načrti pa a tudi odkljukani. Krasno. Temu lahko pritrdijo številni podjetniki.

 

Dnevnik - preobremenjenost
Preobremenjenost bo odgnal tudi dnevnik: Začni pisati dnevnik – kaj te veseli in navdušuje ter kaj te obremenjuje

 

7. Dnevnik in preobremenjenost

Vzemi zvezek ali kos papirja in začni pisati o vsem, zaradi česar se počutiš tako preobremenjeno.

Lahko narediš seznam nalog, ki te obremenjujejo. Seznam stvari, ki so nujne in moraš poskrbeti zanje. Naštej tudi tista opravila, ki so zate najbolj stresna. Lahko se lotiš celo pisanja dnevnika. (zaupanja vreden vir)

Ko je to enkrat napisano na papir, postane slika bolj jasna. Točno vidiš kje si in kakšna je situacija. Potem lažje postavljaš prioritete, sestavljaš urnike in podobno. Za naloge, ki so težje, si rezerviraš več časa, Opazila boš, da nekatere naloge lahko enostavno kar spustiš, saj sploh niso potrebne (niso nujne in niso pomembne)

 

8. Pojdi na sprehod

Pojdi na sprehod (zaupanja vreden vir). Vem vem, kaj si misliš. »Ja kakšen sprehod, saj nimam časa«. Isto sem govorila jaz, vse dokler  … ugotovila sem, da mi 10 minutni sprehod zbistri glavo, napolni me z novimi idejami in kaj je najlepše – spočijem si od dela. Misli na delo pustim doma in enostavno uživam tistih 10 minut v naravi.

Poskusi – naj ti pride v navado.

 

 

9. Pogovori se

Obrni se na prijateljico ali nekoga, ki mi zaupaš-. Preprosto  povej, da se ne počutiš OK. Da si preobremenjena. Povem ti, že samo pogovor lahko prinese nove ideje, kako do rešitev.

10.Čas zase

Neglede na to, ali gre  za 15 minut ali eno uro na dan ali teden, si vzami čas zase. Čeprav se ti bi lahko zdelo to nemogoče, je pomembno da si poveš naslednje: Kdo je najpomembnejši? Ti In če ta čas posvetiš samo temu, kar te veseli in počneš stvari, v katerih uživaš ti bo to pomagalo:

  • Sprostila boš stres
  • Povečala samozavest
  • Postala boš boljše volje
  • Povečala boš svojo potrpežljivost
  • In celo izboljšala odnose z drugimi.

Ti si pomembna

Vi bi si morali rezervirati nekaj časa le zase, za svoje hobije ali le ležerno poležavanje ob dobrem filmi – knjigi. TA čas ni izgubljen, Je odlična naložba v boljše počutje.

 

11.Organiziraj svoja opravila v kategorije

Naredi seznam vseh majhnih opravil. Nato jih organiziraj v kategorije

Mogoče ti bo pomagal naslednji seznam kategorij:

  • Kuhanje
  • Delo
  • Pospravljanje in čiščenje
  • Posel
  • Družina
  • Prijatelji, …

Ko imaš kategorije, jih postavi v prioritetno listo. Vprašaj  se:

Katera kategorija je trenutno najbolj pomembna?

Katera kategorija ima največ nujnih opravil?

Na ti bo ta seznam vodilo pri sestavi urnike.

 

12.ustvari seznam »NE«

Ta seznam vsebuje opravila:

  • za katera nimaš časa
  • ki niso prioritetna
  • ki te izčrpavajo in ne prinašajo nobenega zadovoljstva

 

To je odličen način da ponovno vidiš, kaj te obremenjuje.

Primer seznama »NE« je naslednji:

Skrbi me, kaj si moji sodelavci mislijo o meni

Nadurno delo

Premalo spanja

Želim narediti vtis s svojo učinkovitostjo.

Zgoraj zapisane izjave kar kliče po izčrpavanju, kaj ne. Popolna izguba. Jih lahko za vedno izpustiš? Se jim kahko odrečeš?

 

In za konec:

Ne pozabi da je proti preobremenjenosti

odlično “zdravilo ” tudi Čuječnost

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen.