Pozicioniranje blagovne znamke – 10 prednosti
Pozicioniranje blagovne znamke je brez dvoma njuno. Prednosti je veliko. A v tem zapisu želim deliti le 10 najpomembnejših prednosti.
1. Laserska osredotočenost na določen ciljni trg
Pri določanju položaja, ki ga želiš zavzeti, je dobro poznati in razumeti svojo ciljno publiko, Da ti bo kristalno jasno, kaj hoče, česa noče, kaj si želijo in česa se bojijo. Ta proces oblikuje razumevanje tvoje publike. Razumevanje pa ti bo pomagalo pri razvoju blagovne znamke. Več kot veš o ciljni publiki, v boljšem položaju boš.
2. Razlikovanje od konkurence
To je ena najbolj močnih prednosti pozicioniranja. Če razviješ blagovno znamko, ki tvojemu občinstvu ponuja več od tistega, kar jim je bilo že na voljo, potem v njihovih očeh ni razloga da ne bi tvoja blagovna znamka obstajala.
Bombardirani so že s tisočimi marketinškimi sporočili na dan.
Če pogledaš blagovno znamko, ki ponuja več enakega, potem ta znamka ne dodaja vrednosti, Taka znamka le prispeva k hrupu na trgu.
Ko pa svojo blagovno znamko pozicioniraš pametno in učinkovito … takrat ponudiš občinstvu nekaj drugačnega.
In vedno je tako: Alternativna izbira je vedno razlog za obračanje glav in kukanje kaj je tam drugačnega. Se strinjaš?
3. Jasnost in osredotočenost na težave, ki jih rešuješ
Dobro pozicionirana blagovna znamka je dobro vključena v probleme, ki jih rešuje svoji ciljni skupini ljudi.
Manjša je osredotočenost, več je poskusov reševanja številnih problemov. Žal pa je tu tudi manjša prilagodljivost pri iskanju učinkovitih rešitev. Bolj se osredotočiš, lažje in bolje tudi komuniciraš. Komunikacija gre v jasno smer reševanja specifičnih problemov ciljne publike. zaveda se, da nikoli ne boš lahko rešila vseh problemov. Nikoli in nihče ne zmore ustreči vsem.
4. Izboljšaj razumevanje izzivov svojih strank
Ko je blagovna znamka učinkovito pozicionirana, bo tudi dobro razumela izzive svojih strank. Ko razume izzive, se pojavijo priložnosti. Te pa med drugim vključujejo razvoj in izboljšave izdelkov ali storitev.
Ob tem se tekom čas razvije boljše razumevanje tudi specifičnih izzivov strank, kar vodi k razvoju še bolj ustreznih rešitev.
5. Večja zapolnitev trga
Gre za edinstvenost. Ta naloga je ena bolj zahtevnih nalog pri razvoju strategije blagovne znamke. Miselnost ne gre le v smer strategije, pač pa tudi v smer ustvarjalnosti. In to je tisto, kar bo blagovno znamki postavilo v položaj edinstvenosti. Ker bo drugačna, si jo bo lažje zapomniti. Občinstvo pa se bo hitreje odločalo o nakupih.
6. Pripoveduj zgodbe, ki odmevajo
Blagovna znamka z osredotočenostjo na položaj ima veliko bolj učinkovito in osredotočeno komunikacijo. Ko ima potrošnik težave, išče rešitev na trgu. Blagovna znamka, ki zna pripovedovati odmevne zgodbe o težavi in njenih rešitvah, bo gotovo v prednostnem položaju.
jasno poznavanje izzivov omogoča komunikacijo v jeziku, tonu in sporočilih, ki jih bo potrošnik razumel.
samo predstavljaj si, kako dobro se počutiš, ko dobiš občutek, da si v svojih izzivih razumljena?
7. Upravičene cenovne strategije
Cene, ki jih postaviš bodo bolj razumljene, če bo tvoja blagovna znamka trdno pozicionirana in bodo njene zgodbe odmevale. To je povsem jasno, kaj ne? Ne Glede na to, kako visoke so cene dobro pozicioniranih blagovnih znamk znanih parfumov, se njihovi produkti dobro prodajajo.
8. Jasnost vizije
Jasnost vizije je še ena od močnih prednosti dobro pozicioniranih blagovnih znamk. Točno vedo, kam želijo iti. Prihodnost je jasno opredeljena – ne za 1 leto naprej, pač pa 10 let. Povsem jasno mi je, da ko si na začetku poslovne poti zelo težko zapišeš, kje boš čez 10 let. Včasih je tudi 5 let precej preveč oddaljena. A pomembno je – s pravo strategijo, postane tudi teh 10 let bolj vidnih.
9. Imaš nišo, povečaj svojo ustreznost
Če poskušaš vsakemu pomeniti vse, na koncu nikomur ne pomeniš nič. mnogi želijo ustreči vsem, saj se bojijo da bi potencialnim strankam obrnili hrbet.
Malo v razmislek: Večji kos manjše pogače ali manjši kos velike pogače? Odgovor lahko zapišeš v komentar spodaj. Bolj kot boš relevanta za svojo publiko, bolj ti bodo zvesti in sledili tvoji blagovni znamki.
10. Učinkovito in ustvarjalno odločanje
Ko je blagovna znamka (ki jo seveda predstavljaš ti) osredotočena, lažje se bo odločala. Ko se odloča, najde najbolj učinkovite rešitve, ki so jasne in kreativne. V rokah osi kompas, ki kaže pravo smer.
In za konec:
Verjamem, da sem s tem zapisom naredila kar nekaj skrbi. Do dobre pozicije se gotovo ne pride čez noč. Vendar brez panike. Na srce ti polagam – najdi prave ljudi, pravo skupnost enako mislečih ljudi. Če jih ne najdeš v svoji okolici, …. tudi brez panike.
Priključi se največji skupini slovenskih podjetnic. To je najboljše mesto, za rast in krepitev tvoje blagovne znamke. V tej skupini najdeš ogromno nasvetov, nesebično pomoč in, kar je meni zelo všeč, veliko tečajev ravno na temo podjetništva.