Produktivnost
MediSpot nasveti

Osredotočenost pri poslu – 5 nasvetov

 

Je tvoja osredotočenost pri poslu motena?  Ali tvojo učinkovitost pri opravljanju določene naloge, projekta ali česarkoli vezanega na posel, motijo kot muha moteče motnje? Ali zaradi tega vsakič znova izgubiš osredotočenost? Posledično se lotiš nečesa drugega, pomembna opravila pa ostanejo nedokončana? In ne nazadnje, zvečer vidiš, da je bil tvoj dan popolnoma neproduktiven , brez rezultatov, ki si si jih zadala?

Nisi edina. Še tako uspešni podjetniki včasih zapadejo v podobno stanje. A dobra novica je, da obstajajo rešitve.

 

Spodaj ti navajam 5 nasvetov, ki jih lahko uporabiš za boljšo osredotočenost.

 

 

Osredotočenost pri delu
Nasveti za boljšo osredotočenost – prepoznaj kaj je vredno in na to se osredotoči

 

 

1.Motnje okolja ukradejo osredotočenost

Kam usmerimo svojo pozornost, je odvisno kaj bomo počeli. V večini primerov točno vemo, kaj početi. Celo vemo kako narediti. Kje je torej zastoj?

Ne upoštevamo vpliva okolja na našo sposobnost, da ostanemo osredotočeni. Naši možgani so zasnovani tako, da takoj opazijo nove informacije in se nanje odzovejo. To je bilo ključnega pomena za preživetje v davnini – hitro opaziti leva, ki preži, se nanj odzvati. Enostavno in uporabno, je tako?

Vendar v tem času –21 stoletje – ni levov na cestah, ki bi prežali nate. So pa druge stvari: Maši možgani so neprestano bombardirani z zvonjenjem  telefonov, piskov SMS-sov in sporočil preko družbenih omrežji in podobno. Vse to zelo zmoti potek dela in skoraj vedno brez utemeljenega razloga. Vsaka motnja ne le da podaljša čas potreben za dokončanje dela, ampak tudi negativno vpliva na njegovo kakovost.

Motnje je možno odstraniti oz. obvladovati na način, da bo tvoja pozornost usmerjena na prave stvari ob pravem času. Motnje, ki kradejo osredotočenost je mogoče obvladati. Ko to osvojiš, si zagotoviš jasno pozornost, ki je ostro usmerjena v prave stvari / naloge in cilje. Postaneš bolj produktivna in učinkovita

Tu so strategija za izboljšanje osredotočenosti

 

2.Prepoznaj, kaj je vredno in tja usmeri osredotočenost 

Na začetku vsakega dne porabi 5 minut za ustvarjanje načrta. Če si ga ustvarila že prejšnji večer – to je super – da danes le preglej. Tiste 3 naloge, ki si si jih zadala naj bodo središče tvoje pozornosti

Ustvari si okolje, ki bo podprlo osredotočenost

Preden začneš si pripravi vse, kar misliš, d boš pri delu potrebovala. Pa naj bo to le kozarec vode ali skodelica kave. Če imaš spletno stran, zapiši kdaj so tvoje uradne ure. Brez slabe vesti se ti ne bo treba oglašati na klice strank. Lahko si celo pripraviš SMS sporočilo, ki bo klicatelja opozorilo, da si trenutno zasedena. Telefoni imajo namreč nešteto možnosti za izklop klicev.

Če delaš od doma, zapri vrata. Naj drugi vedo, da si zasedena z delom.

 

Osredotočenost
Svoje cilje zapiši – na lističe, v dnevnik ali tablo

 

 

3.Odstrani »sladkarije« ki jih ponuja splet

FB, LI, IG, TW,YT in ostala družbena omrežja so »sladkarije« ki jih ponuja splet. Ko enkrat padeš vanje, minejo ure in ure. Ni problema, če ne veš kam s časom, A ko je pred tabo naloga, so te sladkosti spleta prave ubijalke produktivnosti.

Zapri vsa nepotrebna okna brskalnikov. Nastavi si primerno glasbo če želiš, slušalke in začni. Tako te popolnoma nič ne bo motilo

 

 

4. Odmori in osredotočenost pri poslu 

Po določenem času fokus pade. Študije kažejo, da po približno 90 minutah pade koncentracija. Nekaterim prej, drugim kasneje. Vključevanje kratkih odmorov skozi ves delovni proces izboljša splošno učinkovitost. Možganom tako damo priložnost, da se odpočijejo. 5 minutni sprehod, kratka meditacija ali pogovor z znancem  je vse, kar potrebujemo, da se napolnimo z gorivom.

Torej, ko opaziš, da ti je koncentracija padla, si privošči kratek sprehod, meditacijo ali klepet. Jaz si poleg sprehoda včasih privoščim  nekaj časa za povsem druga opravila – ali pometem po stanovanju, pobrišem prah v sobi, pospravim perilo ali podobno. Tako moje možgane zaposlim z drugo dejavnostjo. In povem ti, da tudi to deluje (vmes seveda odkljukam kakšen cilj vezan na pospravljanje)

 

 

osredotočenost
Ko ti pade osredotočenost pri delu, si privošči kratek sprehod, meditacijo ali klepet

 

 

5.Podaljšaj svoj »glavni« čas

 

Zavedaj se svoje ravni energije in upoštevaj to pri načrtovanju. Najzahtevnejša opravila planiraj za čas, ko imaš dovolj visok nivo energije. Za večino je to zjutraj.

Obdobja, ko se nivo energije zniža pa izkoristi za bolj lahkotne naloge. Na primer: vračanje telefonskih klicev, pospravljanje pisalne mize ali delovnega prostora, arhiviranje in podobno.

S premišljenim načrtovanjem lahko oblikuješ izjemno produktivni dan, ki bo na konci pokazal rezultat.

 

To je še nekaj, kar ti bo pomagalo ustvariti odlično podjetniško miselnost.

Pa srečno in uspešno načrtovanje 

 

Ps.: če si podjetnica začetnica, ti bi ta zapisa zelo koristil. Povabim pa te tudi na spletno stran Managerka, Tu so prestavljene številne ideje kako začeti in nadaljevati uspešno poslovno pot.