Organski promet
SEO-namig

Organski promet in zakaj je pomemben?

Kaj je organski promet in zakaj je pomemben?
Ko pogledaš statistiko spletnega mesta se izpiše vrsta izrazov, ki opisujejo promet na spletnem mesti (ali spletni strani)
Organski promet
Plačani promet
Neposredni promet in podobno.

V tej objavi bom razložila:

Kaj je organski promet.
Zakaj mora biti organski promet prioriteta vsake spletne strani.
Najboljši načini za pridobivanje organskega prometa.

 

 

Organski promet
Razlika med organskim prometom in oglasi

 

 

Kaj je organski promet?

Organski promet je izraz, ki se uporablja za opis obiskov spletnega mesta, ki prihajajo iz organskih rezultatov iskanja in e preko plačanih oglasov.
Ko uporabnik vnese poizvedbo v iskalnik ( Google ali Bing), se mu prikažejo rezultati. Tu najde plačane oglase ( običajno so vidni z oznako Sponzorirano) in običajne naslove spletnih strani.

Ko uporabnik klikne kateri koli organski rezultat in obišče spletno mesto, se to v analitičnih orodjih zabeleži kot promet organskega iskanja.

 

Razlika med organskim prometom in plačanim (sponzoriranim) prometom

 

Glavna razlika med organskim in plačanim prometom je v tem, da je organski brezplačen, Obstajata dva načina za pridobivanje prometa iz iskalnikov. Prvi je uvrstitev spletnega mesta visoko v iskalniku s pomočjo dobrega SEO oblikovanja, Drugi način pa je s pomočjo Google Ads za usmeritev oglasov na vrh z oglaševanjem.

S SEO lahko dobiš brezplačni promet 24/7 . To seveda ni takoj, saj je za dobro uvrstitev potreben čas.
Po drugi strani pa lahko z oglaševanjem pride do hitrejših rezultatov, vendar je za to potrebno plačati.

Druga razlika med organskim in plačanim prometom je ta, da ko ustaviš plačljivi oglas, bo promet na tvoji spletni strani padel. Pri organskem prometu je obratno. Promet narašča.

 

Zakaj je organski promet pomemben?

Organski promet je pomemben, ker je ciljno usmerjen. Uporabnik, ki vnese poizvedbo v iskalnik ima specifične namene in če mu ponudiš rešitev ali odgovor na vprašanje, boš verjetno pridobil/a stranko.
Organski promet je poleg naštetega pomemben tudi zato, ker povečuje zaupanje v spletno mesto in to ima številne prednosti.

Uporabniki zaupajo Googlu in zaupajo spletnim mestom, ki so organsko uvrščena na najvišja mesta v Googlu. To pomeni, da je večja verjetnost, da se bo preusmeril »organski« obiskovalec kot obiskovalec preko Facebooka ali drugega medija.

 

Organski iskalni promet v storitvi Google Analytics.

Eden od načinov, za spremljanje organskega prometa je Google Analytics.
Prijavi se na Google Analytics in poglej pridobitve . ves promet – kanali
Poglej skupino Organski promet v poročilu. To je: koliko obiskov pridobivaš iz organskega iskanja,
Poglej si tudi drugo poročilo, ki navaja promet preko medijev (Facebook, Instagram in podobno)

 

 

Organski promet v Google Search Console

Drug način pogleda na organski promet je tudi Google Search Consola,
Prijavi se v Google Search Consol-o in poglej performanse – search results.
V zavihku Queries (poizvedbe) izveš, za katere ključne besede je bila tvoja spletna stran deležna prikazov na iskalniku in koliko obiskov je prejela.

Google/organic – je organski promet iz Googla, Bing/organic je promet iz Binga itd.

 

 

Organski promet vs. drugi viri prometa

Organski promet ni edina oblika prometa. Če pogledaš analizo, ugotoviš naslednje:

  • Plačano iskanje (Paid Traffic): kot je zgoraj razloženo, je to promet preko plačanih oglasov (sponzorirano)
  • Neposredni promet (Direct Traffic): Ko nekdo klikne na tvoje spletno mesto neposredno z vnosom URL-ja v brskalnik. To se v Google analytics zabeleži kot neposredni promet.
  • Referenčni promet (Referral) Trafic): Ko nekdo klikne na povezavo na drugem spletnem mestu in obišče tvoje spletno mesto, se to beleži kot referenčni promet.

 

Pomembna opomba:

Če je na povezavi uporabnika oznaka noreferrer,

to skrije podatke o napotitvi pred Googlovo analitiko in promet se označi kot neposredni promet.

 

  • Družbeno (Social): To je promet, ki izhaja iz družbenih omrežje (Facebooke, Twitter, Linkedlm, Pinterest itd)
  • Prikaz (Display): nanaša se na promet, ki prihaja iz plačanih oglasov na drugih spletnih mestih, Ko oglašuješ v Google Ads, imaš možnost prikazovanja oglasov na drugih spletnih straneh. Ko nekdo obišče tvojo spletne spletno mesto s klikom mna enega od tvojih oglasov, se to v storitvi Analytics zabeleži kot prikaz prometa.
  • E-pošta: če uporabljaš programsko opremo za e-poštno trženje (e-mail marketing, kot je MailChimp) za pošiljanje pošte svojim naročnikom in je ta platforma povezana z Google Analytics, se vsak promet, ustvarjen s klikom na e-poštno sporočilo, zabeleži kot promet.

 

Najboljši načini za povečanje organskega prometa

Najboljši način za povečanje organskega prometa in za več obiskov iz iskalnikov je sledenje preverjenim praksam belega klobuka SEO.
SEO je kratica za Search Engine Optimisation in to je postopek, ki se mu splača slediti. Tako se optimizira spletno mesto, ki se nato uvršča višje na straneh iskalnikov (SERP).

Obstaja več dejavnikov razvrščanja v Googlu (več kot 255). Na najpomembnejši so naslednji:

 

1.Objavi vsebino, ki jo uporabniki (občinstvo) želi prebrati.

Ena od značilnosti uporabnikov spleta je, da imajo zelo specifičen namen. Tvoja naloga je zadovoljiti njihov namen tako, da jim zagotoviš pravo vrsto informacij.
Kako to narediš? Razišči ključne besede in ugotovi, katere vstaviš v svojo vsebino. Naj bo berljiva, občinstvu razumljiva vsebina.

Da bo imela spletna stran možnosti za organsko uvrstitev v iskalniku, mora ciljati na točno določeno ključno besedo ali temo.
Spletne strani, ki ciljajo na več ključnih besed ali na nobeno ključno besedo, verjetno ne bodo prejele organskega prometa.

 

2.V naslov spletne strani vključi ustrezne ključne besede /iskalne izraze

Naslov strani je eden od kritičnih dejavnikov SEO. Naslov uporabljajo iskalniki, da dobijo predstavo o tem, za kaj gre na spletni strani. Poleg tega pa je tudi predstavljen v ustreznih iskanjih.
Dober naslov strani vključuje iskalne izraze, ki jih uporabniki prepoznajo. Dober naslov pritegne klike.

 

3.Pridobi povezave z drugimi spletnimi mesti

Povratne povezave z drugimi ustreznimi spletnimi mesti (ki nimajo atributa nofollow) deluje kot »glas zaupanja«, kar izboljša organsko uvrstitev spletnega mesta.
V svetu SEO je to znano kot SEO Off-site (SEO zunaj spletnega mesta).

 

4.Ustvari spletno mesto, ki je enostavno za uporabo

To so lastnosti, ki spletnemu mestu pomagajo pri dobrih uvrstitvah (za več informacij se pozanimaj tukaj).

 

Organski promet
Spletno mesto naj bo prijazno za mobilne naprave (telefon, tablica) – Mobile Friendly je danes pomembna lastnost vsakega spletnega mesta.

 

 

In za konec:

Ključna spoznanja
Kaj je organski promet?
Organski promet je izraz, ki se uporablja za opis obiskov na spletnem mestu preko organskih iskanj (tu ne gre za plačane oglase).

Zakaj je pomemben organski promet?
Organski promet je pomemben, ker je usmerjen. Uporabnik, ki obišče tvojo spletno stran preko organskih rezultatov, ima specifične namene, želje in potrebe po informacijah, Ima jasna vprašanja in išče jasne odgovore. Na tak način je konverzija precej bolj verjetna, kot pri plačanih oglasih.

Kakšna je razlika med organskim in plačanim prometom?
Glavna razlika je v tem, da je organski promet brezplačen, deluje na dolgi rok. Medtem pa je plačljivi promet – Pay Per Click – kratkoročen.