Novice vplivnežev
Novice vplivnežev so zdaj na vsakem koraku. Jim zaupaš?
Navajam:
Reutersovo poročilo o digitalnih novicah za leto 2023 razkriva naraščanje vpliva internetnih vplivnežev (zvezdnikov), naraščanje nezaupanja v algoritme in vse več izogibanja novicam:
- Tradicionalne novice izgubljajo na zaupanju; vplivneži pa pridobivajo na kredibilnosti.
- Kljub temu, da imajo raje digitalne novicem so ljudje skeptični do algoritmov glede izbire novic.
- Trend izogibanja novicam narašča – precejšnji del ljudi novice popolnoma izpusti.
Poročilo o digitalnih novicah za leto 2023 Inštituta Reuters razkriva kompleksen odnos med javnostjo, novičarskimi hišami in platformami družbenih medijev.
Novice – novinarji ali vplivneži?
Medtem ko preživljamo eno krizo za drugo, je povpraševanje po zanimivih in neodvisnih novicah večje, kot kdaj koli prej.
Pri tem pa se novinarske hiše spopadajo z šibkim sodelovanjem občinstva, nizko stopnjo zaupanja in negotovim poslovnim okoljem.
Poročilo črpa podatke s 46 trgov na šestih celinah in prikazuje sliko industrije pod pritiskom, ki se vrti, uvaja inovacije in se prilagaja.
Pomembne ugotovitve v poročilu vključujejo naslednje:
- Stara družbena omrežja, kot so Facebook, opažajo upad angažiranosti, Tik Tok in druge video platforme pa so v porastu.
- Pri novicah je vedno več zanimanja za novice vplivnežev in znanih oseb. Manj pa je zanimanja za za novice tradicionalnih novinarskih hiš.
- Ljudje so skeptični do algoritmov glede izbira novic, čeprav pravijo, da imajo raje algoritemske vire novic.
- Poraba tradicionalnih medijev, kot sta TV in tisk, še naprej upada.
- Veliko ljudi se na splošno izogiba branju novic.
Poročilo ponuja celovit pregled novičarske industrije ter izpostavlja izziv in priložnosti za založnike.
Ta članek združuje najpomembnejše ugotovitve poročila:
Premik zaupanja z novinarjev na vplivneže.
Način, kako ljudje dostopajo do novic se spreminja,
Zmanjšalo se je število ljudi, ki svoje potovanje med novicami raje začnejo s spletnim mestom ali aplikacijo.
Zlasti mlajša publika raje dostopa do novic preko družbenih omrežij, iskalnikov ali mobilnih naprav, kot preko spletnih mest ali aplikacij znanih novičarskih blagovnih znamk.
Posnetek zaslona iz: reutersinstitute.politics.ox.ac.uk, junij 2023.
Ljudje pogosteje črpajo novice s strani znanih osebnosti, vplivnežev in osebnosti družbenih medijev, kot pa s strani novinarjev.
Nezaupanje v algoritme
Kljub temu, da raje prejemajo novce od vplivnežev z družbenih omrežij, so ljudje previdni glede algoritmov, ki se uporabljajo za urejanje novic.
Sodelovanje v spletnih novicah
Poročilo ugotavlja zmanjšanje udeležbe v spletnih novicah, pri čemer aktivno sodeluje le približno petina anketirancev.
V preteklosti je bil internet obravnavan kot platforma za aktivno sodelovanje, kjer so uporabniki objavljali in komentirali novice. Danes aktivno sodeluje le 22% uporabnikov. 31% pa berejo, všečkajo ali delijo novice.
Ostali pa se z novicami sploh ne ubadajo.
Zaupanje spletnim novicam
Zaupanje v spletne novice se je zmanjšalo. Povprečno le 40% vprašanih pravi, da jim večinoma zaupajo. Ni potrebno dodatno omenjati zaupanje v Slovenske znane novičarske blagovne znamke, kot s o 24ur novice šport, črna kronika in podobno.
Blagovne znamke javnih medijev uživajo visoko stopnjo zaupanja, vendar pa obseg zaupanja pri mlajših generacijah naglo pada.
Izogibanje novicam
Druga pomembna ugotovitev je vse večji trend izogibanja novicam.
Posnetek zaslona iz: reutersinstitute.politics.ox.ac.uk, junij 2023.
Zanimivo je, da več kot tretjina vprašanih se namerno izogiba novicam – bodisi občasno iz vseh virov novic ali pa se delo odmaknejo le od določenih virov.
Tisti, ki se izogibajo novicam imajo raje pozitivno novinarstvo ali novinarstvo, ki temelji na rešitvah in manj na trenutnem dogajanju.
raziskave kažejo, da se javnost zdaj morda izogiba delitvi novic ali sodelovanju v njih, ker na spletne razprave gledajo kot neprimerne, zavajajoče ali “strupene”
In za konec:
Ključni trendi poročila o digitalnih novicah za leto 2023 Inštituta Reuters vključuje upadanje zanimanja za novice, vse veči skepticizem do algoritmov in porast izogibanja novicam.
Upad zaupanja v novice je izrazit med mlajšimi generacijami, za katere imajo večji pomen vplivneži in znane osebnosti na družabnih medijih.
V tej dobi digitalnih in družbenih medijev se skoraj polovica javnosti ne želi ukvarjati z novicami, kar zahteva nadaljnje raziskave.
Ne glede na vse, teh premikov ni mogoče spregledati.
Ravno zaradi tega pa so spletna mesta toliko bolj pomembni viri novic, novosti in ponudb. Dobro spletno mesto bo vedno privlačilo bralce. Obisk se spremeni v spremljanje spletnega mesta. Na koncu p se obiskovalec spremeni v redno stranko.
Vendar le. če je spletno mesto (in stran) pravilno pripravljeno in uvrščeno v iskalnike.
Ni zamudi priložnosti, ki se ti ponuja:
Brezplačno ti ponudim pregled spletnega mesta in nasvete za optimizacijo.
SEO analiza spletnega mesta.