Dve vprašanji
Zgodbe uspeha

Dve vprašanji, da bodo nove navade delovale

 

Dve vprašanji – nove navade bodo delovale

 

Vsi imamo obrede – navade, četudi jih ne imenujemo tako. So le preproste naloge, ki jih opravljamo redno, celo vsak dan. Zato močno so zasidrani v nas, da delujejo družno z avtopilotom. Dejavnosti, kot so tuširanje, umivanje zob in priprava na spanje ali pa kuhanje kave vsako jutro – vse to nam je povsem avtomatično. So navade. Včasih v svoj dan uvedeno nove »obrede«, ki nam pomagajo bolje krojiti dan, svoj čas ali pa z željo, da postanemo nova različica sebe.

To je enostavno, vse dokler ne nastopi izziv,

Izziv pri novih navadah

Izziv nastane takrat, ko novo navado občutimo kot bolečino in ne kot užitek. Takrat take nove navade postanejo ovira in niti slučajno ne kažejo znakov poti do svobode, pač pa pot do frustracij. A vedi – ni nujno, da je tako. Pravzaprav tako nebi smelo biti.

Odločamo se, ko želimo nekaj spremeniti, Odločimo se, ki potrebujemo nekaj novega, drugačnega v svojem življenju. Na primer – za spremembo se odločimo, ko želimo več osredotočenosti, produktivnosti in sproščenosti. Navade (rituali) so kot nalašč prava orodja za to. So sredstva za doseganje teh ciljev.

 

Nove navade prikrojiš sebi v prid

Vsak lahko naredi tako, da mu nove navade dobro služijo in delujejo brez bolečine in frustracij. In če ti to zveni nenavadno, skoraj neverjetno, ti v razmislek dajem le dve vprašanji. Ti dve vprašanji sta ključ, do novih navad:

 

Kako se želim počutiti?

Lahko se odločiš, kakšen občutek želiš ustvariti z novo navado. Se želiš počutiti bolj sproščeno? Se želiš počutiti bolj produktivno ali bolj navdihnjeno? Morda si videla, kako enkratne navade ima nekdo od tvojih znancev in te navade želiš vklopiti tudi v svoje življenje. A vedi, kar deluje za druge, ni nujno da bo delovalo zate. Torej – kako se TI želiš počutiti? Povsem v redu je iskati navdih pri drugih. Toda na koncu moramo sami ustvarjati svoje navade – navade zase.

Ali moje trenutne navade, ki jih imam prispevajo k tem želenim občutkom?

Zapiši si svoje navade. Kaj počneš, kako in kdaj počneš. Nato pa primerjaj vsako navado posebej z želenim občutkom. Poglej, kako določena navada podpira ta občutek. Če ne podpira, jo odstrani. Ideja je, dato staro navado le  malo nadgradiš. Morda bo delovala bolje. z večjim navdihom?. Morda pa ta navada že ustvarja želen občutek, a ne ob pravem času. Če si zvečer preutrujena, da bi telovadila, kar te seveda zelo veseli, zakaj ne prestaviš te navade na drugi čas? Tam bo lahko  delovala odlično.

Zastavi si ti dve vprašanji, Prisilili te bosta, da se upočasniš in pregledaš svoja čustva. Morda se sprašuješ »zakaj čustva?« zato, ker igrajo pomembno vlogo pri spretnostih, kot so osredotočenost, sproščenost ali pa produktivnost. Saj vendar ne gre samo zato, kaj se dogaja okoli nas. Gre tudi zato in predvsem zato, kaj se dogaja znotraj nas.

No: kako se počutiš sedaj v primerjavi s tem, kako se želiš počutiti? Ali te tvoje navade podpirajo v želenem stanju, ali te odvračajo stran?

Odgovori si na ti dve vprašanji – iskreno do sebe in začni nadzorovati svoj dan.