Zgodbe uspeha

Branje – trening za možgane

 

 

Ali je branje del tvojih temeljnih navad?

 

 

Kako razgibati svoje možgane /um?

 

Vsi prav dobro vemo, da je vadba pomembna. Večkrat slišim stavek: “Zdrav duh v zdravem telesu.”  ali če obrnem: “Zdravo telo z zdravim duhom.

Vsi vemo tudi, da potrebujejo vadbo, da postanemo fit.  Branja pa nikoli ne povezujemo z vadbo. Tudi jaz nisem razmišljala o branju kot treningu, dokler se nisem seznanila s koncepti ključnih navad.

Naj se sliši še tako noro, je branje telovadba za možgane/um.

 

Branje je  pomembna ključna navada in ima močan vpliv na tvoje dobro počutje. Tako kot vse ostale dobre ključne navade, ima tudi branje močan vpliv. Navada branja je veliko več kot samo preletavanje besed v knjigi.

 

Branje zniža raven stresa – raziskava  Mindlab International na univerzi iz Sussexa  dokazuje, da le nekaj minut branja učinkovito zniža stres in lajša napetosti v mišicah, zniža srčni utrip, kar ugodno vpliva na prijeten spanec – seveda če bereš pred spanjem.

 

Branje izboljša raven empatije – raziskovalci z univerze York so ugotovili da osebe, ki berejo imajo večjo sposobnost empatije. To pomeni, da imajo več razumevanja in cenijo druge ljudi. To izboljša spretnosti interakcije in odnosa do drugih

 

Branje izboljša motivacijo – različne zgodbe ponujajo vir idej za premagovanje ovir. Ko se povežemo z zgodbo, najdemo lahko mnoge rešitve za naše težave. Zato ni odveč, če se na tvoji nočni omarici znajde kakšna motivacijska literatura – ta je vedno odličen vir mnogih rešitev.

Branje je trening za možgane – možgani potrebujejo vadbo v obliki razmišljanja, domišljije, priklic spomina in podobno. Raziskave kažejo, da možgani ustvarjajo nove nevronske povezave vsakič, ko oblikujejo nov spomin.   

Ker branje vključuje srečanja z liki, različnimi scenariji, raziskovanje novih krajev in ustvarjanju novih izkušenj, možgane spodbuja da tvorijo nove nevronske povezave. To pomeni, da se v možganih tvorijo »nove mišice«. Izboljša se spomin in način razmišljanja. Ni nujno, da bereš le leposlovje. Lahko za branje izbereš karkoli, kar te pritegne.

 

Vsak dan naj ima vsaj nekaj minut rezerviranih za branje. Če nisi redna/reden bralka/bralec, te pozivam, da zaviješ v knjigarno ali knjižnico. Izberi si knjigo, ki te navdušuje z zanimanjem.

 

 

Brezplačni pomočnik pri gradnji nove navade najdeš tu