Naslovna oznaka
SEO-namig

Naslovna oznaka – Title Tag

Naslovna oznaka je del kode pod razdelkom <head> dokumenta HTML, ki predstavlja naslov spletne strani. Običajno se pojavi v SERP kot moder naslov, na katerega je mogoče klikniti. Uporabnike in iskalnike obvešča o vsebini strani.
Tukaj je primer, kako je videti v kodi HTML:

Nalosna oznaka v HTML 2

Kakšna je razlika med naslovno oznako in oznako H1?

Oznaka naslova je prikazana kot naslov v SERP. Ni pa dejansko prikazana na spletni strani. H1 oznaka pa je glavni naslov, ki ga uporabniki lahko vidijo.

Mnogi pogosto zamenjujejo ta dva elementa HTML, saj sta običajno enaka ali podobna.

Zakaj je naslovna oznaka pomembna?

Naslovna oznaka pomembno vpliva na prisotnost spletnega mesta v SERP. Obstajajo 3 pomembni razlogi, zakaj bi morala imeti vsaka stran napisan dober naslov.

  • Privlači uporabnike
  • Služi kot faktor razvrščanja
  • Izboljša vidnost

 – Privlači uporabnike:

Naslovna oznaka obvešča uporabnike o vsebini na spletni strani, jih prepriča, da kliknejo nanjo.
Naslovna oznaka je prva stvar, ki uporabnikom pomaga, da hitro razumejo, o čem stran govori in ali jim bo vsebina koristila ali ne.
Iz tega razloga lahko dobro napisana naslovna oznaka izboljša UX (uporabniško izkušnjo) in poveča celoten CTR (razmerje med prikazi in kliki).

 – Služi kot faktor razvrščanja

Google uporabi naslovno oznako kot enega od signalov, ki lahko vpliva na uvrstitev strani.
Pravilno optimiziran naslov strani iskalniku pove o vsebini strani in lahko izboljša njeno pozicijo v ustreznih iskalnih poizvedbah.
Na tem mestu pa je pomembna pozornost – optimizacija samo za iskalnike ne bo najbolje.
Nizkokakovostni in zavajajoči naslovi povzročijo slabe uvrstitve.

Čeprav naslovna oznaka nudi nekatere koristi in prednosti SEO, ne bo samodejno izboljšala uvrstitve v rezultatih iskanja.
Ne pozabi: Google uporablja več kot 200 signalov za razvrščanje, da uporabniku ponudi visokokakovostne rezultate. naslov je eden izmed njih.

 – Izboljša vidnost

Oznake naslovov se ne uporabljajo le v SERP. Prikazujejo se tudi na drugih mestih.
Družbena omrežja uporabljajo naslovne oznake (in meta opise) v predogledu povezave v skupni rabi.
Druga zunanja spletna mesta se lahko povežejo s stranmi z uporabo naslovne oznake ki sidrno besedilo.
Poleg izboljšanje vidnosti na družbenih omrežjih lahko naslovna oznaka pomaga uporabnikom pri boljši navigaciji med stranmi, tako da zagotovijo naslove v orodni vrstici brskalnika. zaznamkih in med priljubljenimi.

Kakšna je optimalna dolžina naslovne oznake?

Čeprav je priporočljivo, da je dolžina med 50 in 60 znaki, ni univerzalne formule.
Čeprav ni natančne omejitve znakov bo Google skrajšal naslove strani, če bomo predolgi.
Zato je priporočljivo meriti dolžine naslovnih oznak v slikovnih pikah (pikslih). Največja dovoljena dolžina je 600 pik.

Namig: Dolžino oznak naslova lahko preizkusiš na brezplačnem orodju SERP Simulator in preveriš, kako bi dejanski izgledali naslovi na dejanskih straneh z rezultati skupaj z drugimi elementi izrezka . kot je na primer URL strani ali meta opis.
Tu je primer, kako to ponuja Mangools:

Naslovne oznake
Kaj ponuja Mangools

Kako napisati naslovno oznako?

Pisanje naslovov ni nobena visoka znanost. zahteva pa nekaj vaje, SEO veščin in marketinškega razmišljanja.

Preveri nekaj uporabnih korakov za ustvarjanje visokokakovostnih, ustreznih in dobrih poslovnih oznak.

  • Naj bo jedrnato
  • Optimiziraj za iskalnike
  • Naslov naj bo edinstven
  • Naslov naj bo privlačen
  • Preveri svojo konkurenco

Jedrnati in opisni naslovi

Oznaka naslova bi morala v nekaj besedah opisati glavno idejo vsebine strani. Uporabnik bi moral že ob prvem pogledu vedeti in razumeti, kakšna je vsebina pod naslovom.
Poskusi se izogniti nejasnim in splošnim besedam. Take so na primer – “Prva stran”, “Kategorija izdelkov”, in podobno. To so tako splošne oznake, da so popolnoma nejasne in ne predstavljajo nobene vrednosti.

Upoštevaj, da imajo naslovne oznake svojo omejitev glede prostora (dolžine) Google bo predolgo oznako skrajšal. Prav dolžina je 50 do 60 znakov ali 600 slikovnih pik.
tukaj je primer skrajšane naslovne oznake (v originalu je presegla dovoljeno dolžino).

Optimiziraj za iskalnike

Pri optimizaciji naslovne oznake se drži nasveta. Ključne beseda naj bo naravno vstavljena v oznako. vse kar je namenjeno sajenju besed vsepovsod, da zadosti Googlu, je nenaravno in moteče.

pazi pa tudi na pretiravanje pri optimizaciji. To bo dalo videz neželene pošte in ljudi odvrne od obiska strani.
Pretiravanje s ključnimi besedami pa bo lahko ustvarilo kanibalizacijo ključnih besed.

Ustvari edinstvene naslove

Prepričaj se, da so naslovi edinstveni in zagotavljajo vrednost za uporabnike.
Enaki ali zelo podobni naslovi strani ustvarjajo dvojnike. Zato jih Google ne upošteva in ne prikaže v rezultatih iskanja
Nasvet: obstajajo 3 orodja, ki ti pomagajo najti podvojene naslovne oznake: Screaming Frog SEO Spider ali Sitebulb

Pri nekaterih spletnih mestih je težko napisati edinstvene naslovne oznake strani za vsako stran kategorij. To se pogosto dogaja pri spletnih trgovinah. V tem primeru obstaja nekaj možnosti, ki ti lahko pomagajo rešiti težavo s podvojenimi naslovnimi oznakami.

Osredotoči se na glavne strani – poskusi dati prednost najpomembnejšim stranem, ki na tvoje spletno mesto privabijo največ prometa, ustvari seznam vseh URL-jev na spletnem mestu in jih razvrsti po prednosti glede na potrebe.

Samodejno ustvarjanje naslovov – Platforme in vtičniki spletnih strani (na primer Yoast SEO) ti lahko pomagajo ustvariti oznake naslovov na celotnem spletnem mestu z nastavitvami spremenljivk, skupaj s ključnimi besedami po meri. Taki programi lahko relativno hitro ustvarijo edinstvene naslove.

Napiši privlačne naslove

Ustvari privlačne naslove, ki bodo pritegnili pozornost bralca.
Oblikovanje zapisa, ki izstopa pred drugimi v SERP je ključna naloga. A je tudi najtežja.
Na srečo obstaja nekaj praktičnih nasvetov, ki ti lahko znatno pomagajo.

  • Na prvo mesto postavi ključne besede
    Ključne besede, ki se nahajajo blizu naslova spletne stranmi lahko veliko hitreje pritegnejo pozornost bralca.
    Uporabniki običajno preberejo le 1 do 2 besedi na vsakem naslovu v SERP.
    Če najprej vključiš svojo glavno ključno besedo, se naslov lahko zdi bolj ustrezen in privlačen saj se ujema z vsebino.
  • Vključi ime blagovne znamke. Dobra blagovna znamka je znamka, ki je vredna zaupanja. To vpliva tudi na razmerje v CTR (razmerje med prikazi in sliki)
    Priporočeno je, da se ime blagovne znamke napiše na konci naslovne oznake. Blagovno znamko lahko vključiš skoraj v vse naslove strani (izjema je na primer domača stran)
    Res pa je tudi to – ne glede kako se odločiš (napisati ime blagovne znamke ali ne), bo Google samodejno navedel ime.
  • Uporabi močne besede, številke in datume
    Močne besede – najboljši, vse, izjemni, … lahko bralca prepričajo, da klikne na naslov.
    Številke lahko kombiniraš z besedami (“7 korakov do…”, ali “Kako v 5 sekundah …“)
    Pri temah, ki so časovno omejene pa ne pozabi rednega posodabljanja. to velja predvsem za datume (mesec, leto, in podobno)
  • Vključi posebne simbole in velike črke
    Posebni simboli ali znaki (oklepaj, pomišljaj, navpične črte) dajejo naslovni oznaki drugačen pridih. To pa takoj postane nekaj, na kar ljudje radi kliknejo.
    Velike črke so tudi zanimiva možnost. Vendar ne pretiravaj – Velike črke so znak kričanja.

Preveri svoje konkurente

Navdih lahko najdeš tudi pri svojih konkurentih. Preveri njihove naslove.
Lahko ročno odpreš kodo HTML vsake konkurenčne spletne strani, ki je uvrščena v SERP. Ali pa uporabiš orodje razširitev Mangools SEO 
S tem pridobiš dragocene podatke: Število znakov, predogled naslova na družbenih omrežjih, meta opis, dejanski naslov, predogled izrezka v SERP.

Kako dodati naslovno oznako?

Naslovne oznake lahko na svoje strani dodajaš ročno ali preko CMS (WP).
Če je tvoje spletno mesto oblikovano v WordPressu, imaš na voljo številne vtičnike za SEO

  • Dodajanje naslovnih oznak na ta način je veliko lažje v WP odpri novo ali že obstoječi objavo
  • Pomakni se navzdol do dela za urejanje
  • V razdelku ki ga ima SEO vtičnik, klikni na gumb “urejanje izrezka (snippet)
Naslovne oznake
Obogateni rezultati so rezultati, ki izstopajo. Pritegnejo pozornost in privabijo bralce.

In za konec:

Tu je  nekaj odgovorov na pogosta vprašanja:

Kaj se zgodi, če naslovna oznaka ni prisotna?

– V tem primeru bo Google sam ustvaril naslov na podlagi vsebine

Nizkokakovostna naslovna oznaka

– Google jo lahko celo spregleda in ne objavi

Podvojena naslovna oznaka

– Google take strani pregleda in sam poskusi najti informacije in razlike. Bolj izvirne strani nato prikaže višje.

Manjka blagovna znamka

– Blagovna znamka se bo izpisala, lahko tudi na račun krajšanja naslova

Še več informacij o naslovnih oznakah pa najdeš na tem mestu