Zgodbe uspeha

Motivacija – 4 načini za povrnitev motivacije

Kako si povrniti motivacijo?

Pred nekaj dnevi je moja motivacija izginila. En dan je bila tukaj, naslednji dan pa, PUUF! Motivacija izgine.  Nisem vedela, kako naj si povrnem motivacijo in znova začutim navdih. Moja edina želja je bila ležanje na kavču, prespati dan.  Kaj storiti, ko se to zgodi? Ali obstajajo triki, s katerimi lahko motivacija vrne?

Imela sem cel seznam opravil, ki naj bi jih naredila.

 

 

A motivacija je preprosto izginila.

Poleg tega pa se tudi nisem mogla popolnoma sprostiti. Čutila sem razočaranje nad sabo, saj nisem naredila ničesar. Kar pa je bilo še huje, frustracija mi je načela energijo za nadaljevanje. Pravo lenobno razpoloženje.

 

Vidiš ta začaran krog?  Nekaj je treba narediti!

Kako sem ponovno pridobila motivacijo?

Z raziskovanjem teme motivacije – razumevanje teorije, ki stoji za tem, sem dobila vpogled, kaj se dogaja v moji glavi.

Vzel sem si nekaj časa, da sem spoznal naravo motivacije, kako naravno teče, se dvigne in tudi upade ter kako se obnovi, ko je

skodelica motivacije prazna.

Naučila sem se 4 trikov, ki mi pomagajo ponovno pridobiti motivacijo.

Povem ti – učenje o motivaciji je name močno vplivalo.

Ko sem razumela, kateri dejavniki me zadržujejo in kako je na to dodatno prispevalo še moje vedenje, sem lahko končno stopila korak naprej. Motivacija se je vrnila.

 

“Fall down seven times, get up eight.”

 

Kako ravnati, da se motivacija vrne?

1. Razumeti, kaj se dogaja v naših mislih

Ti manjka jasnost, kaj želiš? So tvoji cilji nejasni ali imaš jasen občutek, kaj želiš doseči?

Ti je jasno, kaj je tvoj naslednji korak? Ne gre za končni projekt ali cilj. Gre se le za naslednji korak na poti do zaključenega

Če ni jasnosti glede cilja, cilja ni.

projekta ali do cilja.

Ali razumeš svoj »zakaj«? Kaj je razlog, da želiš doseči ta cilj, a nimaš motivacije? Če ne veš zakaj si nekaj želiš, bo verjetno povsem normalno, da motivacija izgine. Torej: Zakaj si nekaj želiš?

Ali je zraven vpleten strah? Strah pred neuspehom, strah pred uspehom, strah pred kritiko, strah da ne bo rezultata ki ga pričakuješ – vse to so vrste strahov, ki se tiho prikradejo in uničijo motivacijo.

 

“Če se spomnite, zakaj ste začeli, boste vedeli, zakaj morate nadaljevati.”

Chris Burkmenn

2. Imej v mislih,  kje lahko najdeš podporo.

neprestano išči navdih

Upoštevaj pretekle uspehe.  Kako si se počutil, ko si opravil zadano nalogo, ki je zelo podobna tej sedaj? Te je navdajal občutek ponosa? Ali lahko preneseš ta pozitiven občutek v sedanji trenutek, da te podpre?

Poišči si navdih pri drugih ljudeh. Uspeh drugih ljudi lahko spodbudi tvojo motivacijo in daje nov zagon. »Če zmorejo ono, lahko zmorem tudi jaz.«

Povej drugim o svojih ciljih.  Drugim povej, kaj načrtuješ in poišči tiste, ki te bodo ob tem spodbujali. Videli bodo tvoj napredek.

 

“Sedemkrat padi, osemkrat vstani.”

Japonski pregovor

3. Delaj manjše korake

Če se počutiš preobremenjen z nalogo in izgubljaš motivacijo, poskusi z manjšimi koraki. Nalogo razdeli na manjše dele.

Majhni koraki peljejo daleč. So enostavni in bolj lahkotni

Po vsaki opravljeni nalogi – ne pozabi na nagrado. Nagradi se. Dovolj je le nekaj malega. Tako bo začela motivacij rasti. Postopoma povečuj korake, naredi večje naloge in spet – ne pozabi na nagrado.

Osredotoči se samo na en cilj naenkrat. To je lahko pravi izziv, vendar je pomembno, da to narediš. Še posebej je to pomembno, ko delaš majhne korake. En korak proti enemu cilju in naslednji korak proti drugemu. Temu sledijo še trije koraki k tretjemu cilju? … To zelo hitro povzroči kaos in izgubo motivacije. Noben cilj ni dosežen – drži?

 

“Nisem prišel tako daleč, da bi prišel samo tako daleč.”  

Avtor neznan

 

4. Imej nadzor nad tem, kaj lahko. Ostalo pusti

Svoje negativne misli preoblikuj v pozitivne:

» Moram napisati ta zapis« spremeni v »Ta zapis sem se odločil napisati zato, da koristi še drugim ki so na istem kot jaz.«

»Ne smem pojesti kosa torte, ker hujšam.« spremeni v »Izbiram zdravo hrano, ker želim ohranjati zdravo telo.«

 

Naredi si urnik. Določi si čas za načrtovanje in organizacijo, čas za izvedbo in čas za počitek.

Vzpostavi dobre navade. Ali si že opazil, da imajo vrhunski športniki pred tekmo posebne rituale? Rituali so namenjeni pripravi na tekmo. Nekateri recimo recitirajo isto mantro, drugi trikrat brcnejo  preden se spustijo v šprint, tretji mencajo verižico in podobno. Vsi ti rituali so navade, ki jih opominjajo, da je »To je to, kar sedaj počnem.« ustvari si lasten ritual, ki te bo opomnil na dejavnost in bo deloval samodejno – moj ritual izhaja iz samohipnoze.

Sprejmi dejstvo, da je izgorelost resnična. Morda se nahajaš na točki, ko res ne moreš naprej. Težave s katerimi se srečuješ, so prevzele nadzor. Vendar  si zapomni – nadzor pred izgorelostjo je v tvojih rokah. Ne dovoli, da izgorelost pokoplje vse. Najdi čas, ko se lahko sprostiš. Izberi si :telesno dejavnost (tek ali hitro hojo), meditacijo ali pa katero koli drugo dejavnost ki se ne odvija pred računalnikom v delovni sobi.

Ko je odmor, naj bo res odmor

 

To so bili štirje koraki / triki do izgubljene motivacije.

Moj najljubši je zadnji. Vedno si vzamem čas za hitro hojo in obisk gozda.

Meditacija pa je že sama po sebi del moje dnevne rutine.

 

 

Pojdi skozi te štiri korake in zagotovo boš ponovno pridobil motivacijo in se znova zagnal naprej v življenje!