barve in blagovna znamka
MediSpot nasveti

Modra barva in zakaj je najboljša za blagovno znamko

Modra barva  – zakaj je najboljša za blagovno znamko? Ampak, ali to deži? Je res tako?

Poglejva si če to drži.

Na podzavestni ravni nas rdeča barva spominja na znak STOP in na nujnost. Samo pomisli, s katero barvo največkrat označiš nujne opravke.
Modra pa nas spominja na jasnost, odprto nebo in udobje lepega vremena.
Črna tudi pomiri,  spominja na noč – čas počitka, a istočasno doda pridih strahu in neznanega.

 

 

Zakaj je modra najboljša barva za blagovne znamke
Barve vplivajo na nas. Vplivi segajo v globine, kjer so doma čustva, čustvene reakcije

 

 

Barve in njihov vpliv

Barve vplivajo na nas. Vplivi segajo v globine, kjer so doma čustva, čustvene reakcije, nakupovalno vedenje in spretnosti reševanja problemov. Zato je ignoriranje barv pri blagovni znamki in trženju, tako rekoč zamujena priložnost.
V tem članku bom orisala nekaj o psihologiji barv in o tem, kako jih lahko uporabiš pri kreacijah svoje blagovne znamke, ki bo pritegnila prave kupce.

 

Kaj pomeni posamezna barva?

Barve pri ljudeh vzbujajo posebna čustva, razpoloženja in vedenja.
Kljub temu, da barve delujejo subtilno in skoraj neopazno, še vedno močno vplivajo na človekovo razmišljanje. To se jasno pokaže tudi pri blagovnih znamkah

Čeprav je subtilna in skoraj neopazna, lahko barvna psihologija še vedno trajno vpliva na človekovo razmišljanje, zlasti če jo opazujemo večkrat, kot pri blagovni znamki.
Da bom čim bolj enostavna, bom tu navedla le pomene osnovnih barv. Kombinacije barv ohranjajo lastnosti osnovne (matične) barve, čeprav je ta nekoliko oslabljena.

 

 

Barva vpliva na prepoznavnost blagovne znamke

 

 

Barve in razpoloženja:

• Rdeča – agresivna, nujna, strastna
• Oranžna — energična, igriva, dostopna
• Rumena – prijazna, vesela, pozorna
• Zeleno — rastoče, uspešno, naravno
• Modra — vredna zaupanja, vabljiva, pomirjujoča
• Vijolična – razkošna, kraljevska, čutna
• Črna — prefinjena, ostra, skrivnostna
• Bela — čista, nedolžna, zdrava
• Siva — formalna, mračna, tradicionalna
• Roza — mladostna, ženstvena, romantična
• Rjava — rustikalna, stabilna, možata

Psihološko gledano se konotacije ali simbolika pomena barve spreminjajo glede na odtenek. Modrikasto zelena barva na primer ima drugačne lastnosti, kot sama modra ali zelena. Podobno se dogaja tudi pri zeleno modri barvi
Potem so tu še odtenki barve (barvni odtenki – pomešano z belo barvo) in odtenki (barvno odtenki pomešani s črno barvo), kar ustvarja svetle ali temnejše različice barv.
Odtenek ali niansa in lahko spremenijo pomen barve, zaradi česar je izbire kar veliko.

 

 

Kako izbrati najboljšo in najprimernejšo barvo za tvojo blagovno znamko?

Zdaj ko ti je znano, kaj pomeni vsaka barva, se lahko lotiš iskanja primerne barve. Tu ne gre le za izbiro barve logotipa, pač pa tudi spletne strani, oblik zapisov na družbenih omrežjih, zapisov v e-pošti, barve vizitk, izdelkov, ponudb, embalaže in podobno. Skratka vsega, kar spada pod tvojo blagovno znamko.
Izbira barve ali barv za tvojo blagovno znamko in izdelke je ključna odločitev, čeprav nekatere študije pravijo da 48% podjetij o tem ne razmišlja kaj veliko. 65% pa jih je priznalo, da skrbno izbirajo barve, vendar na podlagi njihovih okusov.
Tu gre za optimizacijo barve tvoje blagovne znamke. Začne se z vedenjem, kaj želiš sporočiti občinstvi, kako naj te dojema in komu bo tvoja blagovna znamka všeč.
Ali želiš, da se bo tvoja blagovna znamka približala mladi populaciji? Morda pa si želiš večje umirjenosti in privlačiti starejšo populacijo.
Če še nimaš jasno opredeljene strategije blagovne zanamke, naredi seznam najmanj 30ih pridevnikov za opis tvoje blagovne znamke.

 

 

 

Zakaj je modra najboljša barva za blagovne znamke
Optimiziraj barve blagovne znamke

Barvo približaj tvoji blagovni znamki

Napiši seznam besed, kot sta »moderen«, »svobodomiseln«, »igriv«, »lahkoten« in podobno. S tem ne le da opisuješ blagovno znamko, pač pa oblikuješ tudi vrsto ljudi, s katerimi želiš komunicirati. Morda čutiš željo po bolj tradicionalnem in prefinjenem, a če je tvoj ciljna publika mlajša generacija, potem ti bodo bolje služilo nekaj energičnega.

Prav tako te bo gotovo zanimalo, kako uporabljajo barve tudi ostali – konkurenti na tvojem področju. Če je barva embalaže tvojega konkurenta pretežno zelene barve, mu lahko slediš in uživaš v enakih prednostih zelene barve. Lahko pa izbereš barvo, ki je nihče še ni uporabil. Tako boš izstopila iz povprečja. Vse pa je odvisno od tvoje marketinške strategije.

Prav tako si želiš raziskati tvojo konkurenco: Katere barve uporablja?

Če je embalaža izdelkov vašega konkurenta pretežno zelena, lahko sledite zgledu in uživaš v enakih prednostih zelene ali pa izbere barvo, ki je še nihče ni uporabljal, da izstopa na polici. Odvisno je od tvoje marketinške strategije

Tu je link, ki ti bo nekoliko olajšal izbiro prave barve. Gre za interaktivno orodje, ki ti bo priporočilo primarno barvo za tvojo blagovno znamko, potem ko vneseš želene lastnosti blagovne znamke.

 

 

Zakaj je modra najboljša barva za blagovne znamke

 

 

Kje uporabljati barve v poslu.

Barva ima široko paleto aplikacij v blagovni znamki in trženju. Vpliva namreč na večino vidikov poslovanja.


– Logotip – ena naših najpomembnejših barvnih izbir. Barve tvojega logotipa si za vedno povezane z blagovno znamko in so prva stvar, ki se občinstvu vtisne v       spomin.


– Spletna stran – izstopajoče barve ozadja spletne strani vplivajo na vzdušje in uporabniško izkušnjo.


– Dekoracije fizičnih trgovin – delujejo enako, kot spletna stran – vplivajo na vzdušje in uporabniško izkušnjo.


Embalaža izdelka – barve pomagajo izstopiti iz povprečja in pritegniti pozornost. Orientiraj se na barvo, ko jo uporablja konkurenca – oblikuj nekaj svojstvenega,     drugačnega.


– Oglasi – barva bo opozorila občinstvo o ponudbi in pomagala ustvariti ugled blagovne znamke


Promocijski materiali – skodelice, brošure, majice, pisala, obeski za ključe, vizitke – vse to so promocijski material za izboljšanje prepoznavnosti. Zato ne pozabi na   barve in logotip tvoje blagovne znamke.

 

 

In za konec:

Ne glede na to, katere barve izbereš, je pomembno naslednje: Bodi dosledna in prisotna na vseh možnih kanalih. Torej, če imaš spletno stran in spletno trgovino, naj bosta obe v enakem stilu in barvah. Tako si zagotoviš prepoznavnost.
Doslednost je bistvenega pomena pri uporabi psihologije barv v poslu. Vsakič, ko oseba viri določeno barvo blagovne znamke, se istočasno krepijo asociacije na blagovno znamko. Zato uporabi enake barve na vseh področjih – kolikor je le mogoče.

Barva ima moč. Kot način vplivanja na identiteto blagovne znamke, privablja pozornost strank na oglase in izdelke, povečuje prepoznavnost blagovne znamke in neposredno komunicira s strankami. Zato skrbno izbiraj barve, ki bodo predstavniki blagovne znamke.


In za (še en )konec:

Naj ti povem, da modra barva, ki je bila omenjena v naslovu in najbolj strateška barva – vsaj za vsako blagovno znamko ne.

 

Zdaj si na vrsti it: Katere barve izbiraš za odmev blagovne znamke med občinstvom? Zapiši v komentar.

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen.