Logotip – zakaj ga potrebujem?
Logotip blagovne znamke in zakaj ga nujno potrebuješ?
Tu je 5 dobrih razlogov zakaj nujno potrebuješ logotip
Kaj je logotip? Logotip je grafična podoba in reklama, ki deluje že na prvi pogled.
Tudi če imena blagovnih znamk nebi bila vključena v njihovo zasnovo, bi 99,99% ljudi lahko prepoznalo in poimenovalo naslednje blagovne znamke
(nike, Apple ali Mc Donalds)
Blagovno znamko je težko opisati z eno besedo. Lahko pa se jo enostavno opiše s sliko ki, kot vsi vemo, pove več kot 1000 besed.
Kaj je blagovna znamka, identiteta blagovne znamke in logotip?
Blagovna znamka je osebnost tvoje firme / podjetja. Je tisto, kar ljudem najprej pride na misel, ko pomislijo na tvoje podjetje ali nate kot podjetnico. V njej so vrednote, ki jih zastopa.
Identiteta blagovne znamke je celostna grafična podoba. Je niz vizualnih elementov, sestavljenih iz barv, logotipa, pisave, spletne strani, embalaže, stila komunikacije in podobno.
Logotip pa je znak, ki predstavlja podjetje.
Kaj o tem pravi Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO)
Navajam:
»Blagovne znamke so znaki, ki se uporabljajo v trgovanju za identifikacijo izdelkov.
Vaša znamka je simbol, po katerem vas prepoznajo vaše stranke. Po njej se razlikujete od konkurentov. Z registracijo lahko znamko zaščitite in nadalje razvijate.
V nekaterih državah lahko pridobite zaščito tudi, če vaša znamka ni registrirana; pomembno je le, da se uporablja. Vendar pa je vedno bolje, da jo registrirate in ste tako upravičeni do najboljše zaščite.
Edina omejitev pri registraciji znamke je, da mora ta biti opredeljena nedvoumno, sicer ne bo niti vam samim niti vašim konkurentom jasno, kaj zajema. »
5 Prednosti, ki ti jih ponuja skrbno izbran logotip
-
Razkriva tvojo identiteto
Morda se še spomniš starih kavbojskih filmov, ko so žigosali svoje krave. Boleč, a na tak način so označili lastništvo. Na enak način bi moral delovati tvoj logotip. Vtisnjen na izdelke, storitve, spletno stran ali poštne pošiljke sporoča identiteto.
Na tak način svetu in tvojim potencialnim strankam pove: Kdo si, kakšno vrsto storitve /izdelkov ponujaš ali kakšne koristi bodo imeli potrošniki od tega.
-
Logotip povabi / privabi nove stranke, da te spoznajo
Živimo v svetu, kjer ljudi pritegnejo barve in zanimivi dizajni, Logo, ki se pojavi na plakatu ali krasi tvojo trgovino ( izložbo), mora biti zasnovan tako, da pri potencialnih strankah::
Vzbudi pozornost
Vzbudi zanimanje
Vzbudi radovednost
Spodbuditi jih mora, da vsaj pogledajo izdelek ali ponudbo storitve. In ne nazadnje, da iz radovednežev postanejo kupci.
Jasno je, da že ob prvem stiku /pogledu na logotipm bo izdelek ali storitev bolžje kupci. Ta pa se zato hitreje odloča o nakupu. Sliko namreč možgani lažje predelajo kot tekst.
Primer: koliko časa potrebuješ, da kupiš CocaColo? Ne veliko, saj logo poznaš, poznaš tudi blagovno znamko in ji zaupaš. Mimogrede pade v tvojo nakupovalno košaro. Koliko časa pa bi potrebovala za nakup neke povsem nove pijače, ki je komaj prišla ne trg? Verjetno malo več, kaj ne?
Zdaj vidiš pomen logotipa. Kako močno vpliva na odločitve.
Logotip je tudi most med podjetjem in potrošniki, Sproži neke vrste čustena doživljanja in občutke ( barve in oblike).
Zanimiv primer je logo restavracije .Organic Farm-To-Table Restaurant
Restavracija je specializirana za kulinariko v stilu »od kmeta do mize«. Logotip je zelo zanimiv in vzbuja pozornost.
-
Logotip te dvigne nad konkurenco
Obstaja določen simbol, ki ponazarja specifično panogo. Tako imajo picerije značilne logotipe. Morda je to le pica. Lahko pa je zraven dodan še debeli kuhar s smešnim klobukom, ali nekdo ,ki ponuja ogromno pico. Skratka možnosti je nešteto, a bistvo je pica. Ta je tista, ki ponazarja določeno zvrst blagovne znamke.
-
Logotip spodbuja zvestobo blagovni znamki
Zvestoba kupcev je pomembna. Če tega ni, tudi prodaja ne steče. Zanimivo pa je, da mnoga podjetja od časa do časa spremenijo svoj logotip. Zakaj? Morda le posodablja svoj videz ali pa gre za celostno preobrazbo podjetja.
Ljudi taka sprememba zmede. Navajeni so na star, njim domač logotip. Sprememba pa terja določen čas, da se nanjo navadijo.
Zdaj ti je že jasno, da je zvestoba blagovni znamki velika in vsaka sprememba zmede ljudi.
Prepoznaven in poznan logotip v veliki meri pripomore k ustvarjanju zvestove blagovni znamki. Zato poskrbi, da bo tvoj logotip enostaven, izrazit in dovolj zanimiv. Tako si ga bodo ljudje lažje zapomnili.
Tu je zanimiv primer:
Garson za Boston Pet Products Logotip Logotip je svetel, enostaven in takoj si ga zapomniš.
-
Logotip je lahko povsod
Ker logotip razkriva identiteto, je kot osebna izkaznica dejavnosti, ki jo opravljaš. Zato se lahko nahaja čisto povsod: na embalaži, izdelkih, ponudbah storitev, e-mailih, vizitkah, na spletni strani in podobno. Lahko greš še dlje – tudi na prevoznem sredstvu, ki ga uporabljaš, majicah, plakatih, . Logotip je oznaka za tvojo blagovno znamko in to si tudi ti.
In za konec:
Ključni vidiki dobrega logotipa so:
Namen
Barva
Oblike
Simbolika
Preprostost
Drugačnost
Orodje za oblikovanje logotipa najdeš na tej povezavi: LINK