Vožnja
MediSpot nasveti

Kronična utrujenost ni znak slabosti

Vsi smo imeli prijatelja  ali sodelavca, ki se zareži, ko omenimo, kako neznosno utrujeni se počutimo. Kot da je občutek utrujenosti slabost. Tukaj je moj zapis, ki pravi, da to ne drži. Kronična utrujenost ni znak slabosti

Pravzaprav je nenehna utrujenost lahko znak številnih težav, lahko povzroči nemir v tvojem privatnem in poklicnem življenju.

 

Utrujenosti ne smemo jemati zlahka.

 

Morda si ena tistih, ki si se naučila živeti s kronično utrujenostjo. Pa naj bo to posledica duševnih stisk in preobremenitev, telesnih zdravstvenih težav ali česa drugega.

 

Kronična utrujenost ni normalna

Biti kronično utrujen ni normalno. Če se ustavim le pri spanju: Pomena spanja ni mogoče podcenjevati. Uravnava tvoje razpoloženje, raven fizične energije, učne procese in spominske funkcije. Tisti, ki trpijo zaradi pomanjkanja spanja  , imajo večje tveganje za srčne težave, debelost in razvoj rakastih obolenj. 

Nenehna kronična utrujenost  je lahko tudi glavni znak duševne ali telesne bolezni ali neravnovesja. Glede na priporočila zdravnikov, objavljena v BMJ, bi morali zdravstveni delavci resno jemati pogosto podcenjen simptom utrujenosti, šibkosti ali izčrpanosti.

 

Prepriča sem, da si do zdaj verjetno že slišala, da je lahko vožnja v stanju pomanjkanja spanja prav tako slaba kot vožnja pod vplivom alkohola.Vožnja

Zaskrbljujoče je, da je nedavna raziskava AAA pokazala, da sta dva od petih voznikov priznala, da sta kdaj zaspala za volanom  . To je strašljivo. 

Če lahko izredna utrujenost vpliva na tvojo sposobnost vožnje, na katera druga področja tvojega življenja lahko še vpliva? Zaradi nenehne utrujenosti lahko trpi tvoj produktivnost, sposobnost skrbi za družino in tudi tvoje družabno življenje.  Še več: tvoje telo ti s temi simptomi skuša nekaj sporočiti – da doživlja neravnovesje ali celo bolezen.

 

Če je nenehna utrujenost tvoj boleč sopotnik skozi dneve in tedne, je morda napočil čas da preučiš svoje zdravje in spalne navade ter narediš prilagoditve ali spremembe. Tako povečaš  raven energije, tako na  telesnem, kot na duševnem nivoju.

 

Tukaj je devet razlogov, zakaj si vedno utrujena:

  1. Kemikalije, kot so kofein, alkohol in nikotin, motijo ​​spanec

Vedno slišimo, da so kemikalije škodljive za naše telo , toda ali ste kdaj pomislili, kako lahko vplivajo na vaš spanec? 

Očitno pijemo kofein, da se zbudimo. Zato se lahko že zavedaš, da pozna večerna kavica ne sodi v običajni ritual pred spanjem. Alkohol je še ena zadeva, ki moti naravne cikle spanja tvojega telesa.

Morda pa ti tobačni izdelki – mislim bolj na nikotin v njih – ukradejo mirni spanec. Nikotin namreč stimulira in močno voliva na cikle spanja. Večkrat se pojavi zbujanje preko noči, kar pa ni OK, ko pričakuješ počitek in svežino jutranjega vstajanja.

 

.

  1. Nočno zbujanje prekine vaše cikle spanja

Po mnenju zdravnikov na Ohio State University (OSU) se lahko med prehajanjem skozi določene faze spanja zbudiš ali rahlo zaspiš. Naša telesa se zanašajo na cirkadiane ritme, naravni urni mehanizem, ki določa naš čas spanja in budnosti.

Dva glavna cikla spanja sta hitro premikanje oči (REM) in ne-REM, ki ju je treba zaključiti v določenem časovnem obdobju,

Nikotin da se našim telesom povrne spočitost.

Če so naši cikli spanja prekinjeni,  preden so zaključeni moteni se  začne težka pot do utrujenosti. Brez zmožnosti rednega zaključevanja teh ciklov lahko utrujenost postane vsakdanji del življenja. 

Izvajanje določenih dejavnosti tik pred spanjem, kot sta prehranjevanje ali vadba, lahko prekine naravni postopek umirjanja tvojega telesa, kar lahko moti spanec tudi vso noč.

Z vzpostavitvijo redne rutine pred spanjem lahko svojemu telesu pomagaš prilagoditi svoje naravne ritme spanja in tako zagotoviš bolj miren cikel spanja.

 

  1. Enostavno ne spiš dovolj

    dober spanec je pomembna sestavina zdravja
    Dober spanec je pomembna sestavina zdravja

Leta 2015 je Nacionalno združenje za spanje predstavilo nova priporočila  za spanje za ljudi različnih starosti: najstniki, stari 14–17 let, naj spijo 8–10 ur, odrasli, stari 18–25 let, naj spijo 7–9 ur, odrasli, stari 26–64 let, pa naj spijo 7 ur – 9 ur spanja na noč. Tisti, stari 65 let in več, bi morali spati 7-8 ur. 

Čeprav te smernice predstavljajo najmanjšo in največjo količino spanja, ki jo priporočajo strokovnjaki, ima vsak posameznik posebne potrebe po spanju.

Če spiš v priporočenih časovnih okvirih, vendar še vedno nimaš energije, potem morda tvoje telo pošilja signale na temo zdravstvenih težav.

 

  1. Apneja v spanju

Tisti, ki doživijo spalno apnejo, se pogosto ne zavedajo, da je tako  stanje vzrok njihove utrujenosti.

Stanje povzroči, da se dihalne poti med spanjem občasno zaprejo, zaradi česar pride do dušitve in zbujanja sredi noči.  vso noč. Ponavljajoče se zbujanje zaradi spalne apneje  lahko moti cikle spanja in prikrajša za počitek, ki je potreben.

 

  1. depresija in anksioznost

Občutki utrujenosti, šibkosti in izčrpanosti so pogosti simptomi duševnih stanj, kot so depresija, anksioznost in bipolarna motnja.

Zaradi tesnobe lahko težko zaspiš. Lahko pa ta stanja povzročijo zbujanje sredi noči.

Depresija, po drugi strani pa sproži neskončne zre spanja, pri čemer nikoli ni občutka, da je bilo spanja dovolj, Utrujenost ostaja kljub uram in uram spanja.

Pojavi pa se lahko začaran krog: premalo spanja spriži težave v duševnem zdravju, kar povratno vpliva na spanje – pomanjkanje spanja. Tako lahko toneš globlje in globlje.

Poleg tega se težave z duševnim zdravjem poslabšajo zaradi pomanjkanja spanja ,

 

 

  1. Sindrom kronične utrujenosti

Za ta sindrom sta značilni stalna izčrpanost in utrujenost, ki ju ni mogoče pripisati fiziološki bolezni ali neravnovesju. Zdravniki morda težko diagnosticirajo ljudi s sindromom kronične utrujenosti ,  ker simptomi posnemajo simptome drugih bolezni in obolenj, kot je duševna bolezen. 

Edino priporočeno zdravljenje te motnje je terapija, vključno s kognitivno in fizično terapijo.

  1. Telesna bolezen ali neravnovesje

Tvoje utrujeno telo ti lahko skuša povedati, da trpiš za eno od naslednjih vrst simptomov ali obolenj. simptom utrujenosti :  Tudi to vpliva na kakovost

  • Avtoimunske bolezni, kot sta lupus ali multipla skleroza (MS)
  • Rak ali zdravljenje raka
  • Virusne in bakterijske okužbe
  • Hormonska neravnovesja
  • Anemija zaradi pomanjkanja železa ali prisotnost preveč železa, imenovana hemokromatoza
  • Pomanjkanje ali neravnovesje vitaminov

 

8. Prehrana in vadba

Način, kako skrbiš za svoje telo, lahko vpliva na raven energije, Pomanjkanje spanja pa lahko vpliva na  telesno pripravljenost.

Ker je spanec povezan s telesno temperaturo in telesna temperatura naraste med vadbo, National Sleep Foundation priporoča vadbo najmanj tri ure pred spanjem. Telo potrebuje čas, da se pred spanjem ohladi in doseže idealno temperaturo . 

Tvoja  prehrana je tesno povezana tudi s spanjem. Na primer, pomanjkanje spanja poveča motnje v apetiti – pravzaprav ja poveča in se raven hormona leptina, ( hormon, ki nadzoruje vaš apetit) poveča

 

 

Ps. klikni na sličico – Soothie je resnična bomba energije

Smoothie z grškim jogurtom

    Pravilna uravnotežena in zdrava prehrana – garancija za dober spanec.

To je bilo 8 razlogov za pretirano in kronično utrujenost. Razlogov je lahko še več, a bistvo je – poslušaj svoje telo. Privošči mu počitek, ko ga potrebuje in izogibaj se motilcem spanja.

 

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen.