Kanibalizacija kljucnih besed 1
Reviews

Kanibalizacija ključnih besed

 

Kanibalizacija ključnih besed – kaj za vraga je to?

Opažaš. da se tvoje spletno mesto ne vzpenja po SERP-u, kot je pričakovano?
Krivcev je lahko več. A eden je gotovo.
Dokaj zahrbten in neopažen. To je Kanibalizacija ključnih besed.

Je pogosta težava , s katero se soočajo številni pisci spletnih objav in tržniki.
Ni tako strašljivo, kot se sliši, vendar vpliva na uvrščanje.

Dobra novica pa je ta, da obstajajo tehnike, ki kanibalizacijo zaznajo in jo odpravijo.

 

 

 

Za začetek pa razčistiva: Kaj je kanibalizacija?

 

Kaj je kanibalizacija?

 

Do kanibalizacije ključnih besed pridem ko dve ali več tematsko enaki strani tekmujeta za isto ključno besedo. Posledica tega je drastično znižanje organskega prometa in slaba uporabniška izkušnja.

 

Primer:
Imaš spletno mesto z recepti. To spletno mesto vsebuje dve ločeni strani z recepti za čokoladne piškote. Vsaka ima svoj naslov:
Najboljši recept za čokoladne piškote
Recept za okusne hrustljave čokoladne piškote

Obe strani navajata isto temo in izpolnjujeta isti namen iskanja. To je čokoladni piškoti.

Tukaj bo Google naletel na težavo. Težko se bo odločil, katero stran bo uvrstil koz najboljši zadetek pri iskanju ključne besede “čokoladni piškoti”.
Obe strani imata enaki ključni besedi, ki se med seboj “bojujeta” za prevlado v SERP. Temu se reče kanibalizacija ključnih besed.

 

V takih situacijah se bo Google težko odločil, katera ob strani naj bo uvrščena za tvojo ključno besedo. Posledica je kanibalizacija ključnih besed.

Posebna pozornost velja tudi pri spletnih trgovinah. Spletne trgovine imajo zelo dobre “možnosti” za nastanek kanibalizacije ključnih besed.

 

Kanibalizacija ključnih besed
Primer kanibalizacije ključnih besed – recepti za čokoladne piškote

 

 

Kaj povzroča kanibalizacijo ključnih besed

Kot že prej omenjeno, gre za več spletnih mest ki pokrivajo isto (ali pa zelo podobno) vsebino, ki se naslanja na isto ključno besedo.

Drugi pogosti razlogi, zakaj pride do kanibalizacije ključnih besed so:

  • Slaba povezovalna struktura – v nekaterih primerih lahko preveč povezav na tvoje spletno mesto povzroči kanibalizacijo. Google namreč domneva. da so tvoje sekundarne strani pomembnejše in bi se potemtakem morale uvrstiti višje.
  • Težave z optimizacijo – več strani, ki so optimizirane za isto ključno besedo, je lahko vzrok za kanibalizacijo.
  • Zastarela vsebina – Pozabljanje na redno posodabljanje vsebin pogosto privede do nehote ustvarjenih novih vsebin, ki ciljajo na isto ključno besedo. Spet se tu pojavi kanibalizacija.

 

 

 

Zakaj je kanibalizacija ključnih besed slaba

Z vidika SEO lahko kanibalizacija ključnih besed sproži številne težave:

Zmanjšanja organskega prometa (ali CTR)

če imaš več strani, ki med sabo tekmujejo za isto poizvedbo, lahko prihaja do zmanjšanja organskega prometa. Število obiskovalcev spletne strani se zniža.
Ko Google odkrije več strani, ki so si med sabo zelo podobne, bo ena med njimi imela prednost. Google jo bo vedno pokazal kot najboljši rezultat poizvedovanja. Ali je to tvoj namen,

V takih situacijah se hitro zgodi, da se stran z dragoceno vsebino ne bo uvrstila. Na njeno mesto bo uvrščena manj pomembna vsebina.
Posledica je jasna – uporabniška izkušnja bo slaba. Organski promet pa bo upadel.
Kanibalizacija ti odvzame veliko prometa.

 

 

 

Kanibalizacija ključnih besed naredi veliko škode
Zanimiva sprememba v organskem prometu, ko se odstrani kanibalizacija ključnih besed

Moč povezav se razblini

Strani na tvojem spletnem mestu, ki kapitalizirajo ena drugo , imajo verjetno tudi oslabljeno moč povezovanja in na splošno nizko avtoriteto.
Razlog je precej preprost. Zunanja spletna stran so morda povezuje na napačne strani ali na nepomembne strani. Te so ponavadi razvrščene po drugih ključnih besedah, namesto po tistih, ki so prvotno mišljene za prikaz na Googlu.

To potencialno škodi tvojim prizadevanjem za SEO.
Če imaš preveč strani, ki se kanibalizirajo za isto ključno besedo, se avtoriteta na njih razblini. to seveda vodi do znižanja uvrstitev v iskalnike.

 

Padec uvrstitve

NA koncu se godi najbolj boleče – uvrstitev spletne strani pade. Z ustvarjanjem več spletnih strani s podobno ali enako tematiko, ki izpolnjuje isti namen iskanja se vrednost spletne vsebine zmanjša.
To sčasoma povzroči drastični padec uvrstitve. Tvoje spletne strani tekmujejo med sabo.

 

Pomembo:
Upoštevaj, da uvrščanje več strani za isto ključno besedo morda ni vedno tako slabo.

 

 

Kanibalizacija se zgodi, ko so izpolnjena 3 merila

Strani, ki imajo težave s kanibalizacijo ključnih besed, običajno izpolnjujejo 3 glavna merila:

  1. Tematsko so si enake
  2. Zagotavljajo enako vsebino
  3. Zadovoljijo iste iskalne poizvedbe ali iskalni namen za isto ključno besedo.

 

 

Kako prepoznati težave s kanibalizacijo ključnih besed?

 

Ko gre za strani, ki se med sabo kanibalizirajo za ključne besede, obstaja več načinov, kako jih najdeš.

  1. Izvedi revizijo vsebine
  2. Uporabi ukaz  ” site: “keyword”
  3. Oglej si  Google Search Conslle (GSC)
  4. Uporabi SERPWATCHER

 

1.Izvedi revizijo vsebine:

To je eden najlažjih načinov, kako odkriti kanibalizacijo ključnih besed. Je tudi najbolj učinkovit. Oglej si vsebino in izvedi revizijo: Če imaš majhno spletno mesto z le nekaj spletnih strani, lahko ročno pregledaš vsebino in preveriš ali so si med sabo tematsko enake (ali vsaj podobne).

Poleg tega lahko uvrstiš preprosto preglednico za vsako spletno stran: Na eni strani ime spletne strani, v drugem stolpcu pa ključne besede. Na tak način dobiš preprost zemljevid, s pomočjo katerega najdeš strani, ki tekmujejo med sabo.

 

2. Uporabi ukaz“ site: “keyword”
Ukaz vneseš v Google, Prikazali se ti bodo rezultati – spletne strani, ki vsebujeo dano ključno besedo.
Primer rezultata, ki kaže na kanibalizacijo je tukaj slika 70
Kaj to pomeni? Ali oma spletno mesto težave s kanibalizacijo?
Ja in ne.

 

Težava je v ukazu, ki ti bo Googlu pokazal vsako spletno mesto, ki vsebuje dano ključno besedo, To lahko vključuje tudi strani, ji nimajo zveze z recepti čokoladni piškoti. ali pa imajo popolnoma drugačen namen
Edini način, da ugotoviš, ali katere strani kanibalizirajo druga drugo je, da ročno pogledaš vsebino.

 

4. Uporabi GSC
Je brezplačno orodje z veliko priročnih funkcij. Lahko ga uporabiš tudi za preverjanje pojava kanibalizacije ključnih besed.
Pojdi na zavihek “Rezultati iskanja” v razdelku “Uspešnost” – na levi strani

 

Uporabi GSC

Pojdi na zavihek “Poizvedbe” in izberi določeno poizvedbo, ki jo želiš preveriti.
Nato odpri zavihek strani in ročno preglej vse URL-je ki so razvrščeni za določeno ključno besedo.

 

Uporabi GSC

 

 

5.Uporabi SERPWATCHER
To je orodje, ki lahko takoj zazna. ali je prisotna kanibalizacija.
Če opraviš pravilno raziskavo ključnih besed, dodaj vse ključne besede v SERPWatcher in začni slediti uspešnosti spletnega mesta.
kadarkoli pride do kanibalizacije, te bo orodje opozorilo (z rdečo piko).

 

Pod grafom ki je tukaj, lahko vidiš tudi dejanske strani, ki bi lahko kanibalizirale ena drugo za dano ključno besedo. Ob tem si lahko pogledaš tudi seznam ključnih besed ki prikazujejo več kot 1 URL s tvojega spletnega mesta.

 

 

Kako popraviti kanibalizacijo

Načinov je ve. vendar bo tu navedla le 2, ki sta enostavna. Lahko ju izvede vsak, tudi če SEO strategij ne pozna najbolje.

  1. Združi podvojene vsebine
  2. Izboljšaj strukturo povezav in optimiziraj sidrna besedila

 

Ko najdeš vsebine, ki so podvojene, jih poskusi združiti. Tako lahko nastane nova vsebina, ki je sveža, prenovljena in samostojna.

Vse povezave preveri. najbolj pomembna so sidrna besedila in prava izbira povezanih vsebin.

Primer: Ko se vsebina nanaša na “čokoladne piškote”. Smiselne povezave bodo strani, ki vsebujejo teme o čokoladi, piškotnem testu ali opisi sestavin. Nikakor pa ni pametna povezava na juhe enolončnice – le kdo si jih bo privoščil kot dodatek k kavi?

 

Kako preprečiti kanibalizacijo ključnih besed?

Preventiva je boljša od kurative

Vedno je bolje preprečevanje, kot popravljanje, ki terja kar nekaj časa.

1. Preden začneš z ustvarjanjem vsebine, naredi dobro raziskavo ključnih besed. Če uporabiš KWFinder, lahko hitro analiziraš svoje ključne besede in jih razdeliš na posamezne skupine (ali zavihke), glede na njihove teme, namen iskanja in podobno.

2. Nato – ustvari raznoliko vsebinsko strategije, ki vključuje načrt za ciljane ključne besede in zagotovi, da vsaka stran cilja na edinstveno ključno besedo.

 

In za konec:

Kanibalizacija se dogaja. Je redna spremljevalka kreiranja vsebin.

Ko ni doslednosti, natančnosti in jasnosti pri analizi ključnih besed, se kanibalizacija nepričakovano pojavi. na prvi pogled ni vidna. Vidni so šele rezultati. To pa so drastični upas organskega prometa za določeno spletno stran.

 

Moja pomoč ti je vedno na razpolago – ne odlašaj:

    • Povej za problem
    • Pozanimaj se glede načina sodelovanja (enkratno v roku tedna dni, mesečno)
    • Povprašaj z cenik