Naravni način proti anksioznosti
Rešitve

 Anksioznost in Kako jo zmanjšati na naraven način?

Anksioznost je normalen del življenja. Je stranski produkt hitrega tempa tega časa.

V bistvu, anksioznost ni slaba. Opozori te na nevarnost, te motivira da ostaneš pripravljena in organizirana, ter pomaga razmisliti o tveganju. To ni slabo, kaj ne? Ko pa anksioznost postane tvoj vsakodnevni spremljevalec, potem je čas za ukrepanje. Nenadzorovana anksioznost prav gotovo močno vpliva na kakovost življenja. Prevzame nadzor nad njim.

 

Vendar obstajajo rešitve. V tem zapisu ti bom nanizala nekaj možnosti, povsem naravnih načinov, kako lahko prevzameš nadzor nad anksioznostjo.

 

Kaj je anksioznost?

Kaj je ti in kako zgleda, ne bom izgubljala besed. Če si se z njo že kdaj srečala, potem dobro veš, kakšni so njeni simptomi. Pospešeno dihanje, hiter srčni utrip, nemir, težave s koncentracijo in podobno. Ker smo si ljudje različni, se tudi anksioznos pokaže različno.

 

 

Kako zdravijo anksioznost?

Medicina in farmacija imata svoja orožja  proti tej motnji. Antidepresivi, pomirjevala uravnavajo kemijo možganov in tako preprečujejo hujše epizode anksioznosti. Nič nimam proti zdravilom. V hudih primerih so to celo edina rešitev. Edino kar me moti so morebitni stranski učinki, ki pa tudi niso vedno  prijetni. Na primer zaspanost, na čase omotičnost, otopelost in podobno.

Če pa si želiš pomagati po naravni poti, beri naprej. So majhni in veliki koraki, a pomagajo.

 

 

8 naravnih »zdravil« za anksioznost

 

  1. Ostani fizično aktivna

    Vadba
    Telesna aktivnost krepi telo in duha.

Redna vadba ne podpre le fizičnega zdravja. Naredi še veliko več – je velika pomoč za tvoje duševno stanje. Študije kažejo (TU) da so bili ljudje z anksioznimi motnjami, ki so bili fizično aktivni bolj zaščiteni pred razvojem simptomov anksioznosti.

Zakaj?

Vadba odvrne tvojo pozornost od nečesa, ki te lahko vznemiri. Med vadbo se pospeši srčni utrip. Ta pa vpliva na delovanje možganov in kemijo ki se v njih dogaja. Tvori se več kemičnih spojin, ki imajo pozitiven doprinos. Gotovo poznaš hormon serotonin, ki velja za hormon sreče. Ta pa je seveda vedno dobrodošel. Kaj ne?

Ko gre za vprašanje vrste aktivnosti – izberi sama. Glavno je, da te aktivnost pritegne in jo rada izvajaš. Pilates, Joga, Tek, Hoja.

 

 

  1. Izogibaj se alkohola

Alkohol ja naravno pomirjevalo. Vendar TA raziskava  jasno pokaže povezavo med alkoholom in anksioznostjo. Alkohol moti tudi naravno sposobnost telesa za spanje, kar pomeni nespečnost. In ko si neprespana, anksioznost pride na obisk.

Zato: izogni se alkoholu.

 

  1. Razmisli o prenehanju kajenja

Nikotin
Nikotin in kofein sta podpora anksioznosti. Pomahaj jim v slovo.

Kadilci v stresnih situacijah pogosto posežejo po cigareti. Toda, tako kot alkohol, je tudi cigareta le kratkotrajna rešitev. Ta ne pelje daleč oz. pelje v poglabljanje anksioznosti. Lahko bi tu navedla še kakšno raziskavo, a pustiva zdaj to. Važno je da, če si kadilka – razmisli o tej možnosti.

 

  1. Omeji število popite kave.

Saj vem, kavica in prijeten klepet z prijatelji je super zadeva. Ob kavi se razvije klepet, morda izmenjava mnenj in morebiti tudi tolažba ko jo rabiš. A vedi, preveč takih klepetov vodi v večje količine kofeina v telesu. In spet sva tam. Kofein je stimulans. Dvigne pozornost in ukrade spanec.

Kavico lahko zamenjaš s sokom, vodo, čajem, vročo temno čokolado, ali čemerkoli, ki je ta tvoje telo dobro.

 

 

  1. Daj prednost dobremu spanju.

    Anksioznost
    Anksioznost bo manj izrazita, če si privoščiš več spanja

Naj se telo spočije. Dober spanec bo neverjetno blagodejno vplival  tako na fizičnem nivoju, kot tudi mentalnem, psihičnem.

Poskrbi za dovolj dolg spanec (vsaj 7 ur)

 

 

 

  1. Vadi čuječnost

    Čuječnost
    Vadi čuječno prisotnost v tem trenutku. Naj um počiva tukaj in zdaj.

Namen čuječnosti je biti v tem trenutki. Ali veš koliko časa so ljudje v Tem Trenutki? Zelo malo. Večinoma se njihov um sprehaja po preteklosti in skače v prihodnost. V preteklosti melje stare zgodbe zamere, žalosti in obžalovanja. V prihodnosti pa lovi metulje strahu, skrbi, nejasnosti. No. Tukaj in zdaj je pa ta trenutek. To je ta čas, ki ti je namenjen.

Dokazano je, da vaje Čuječnosti zelo dobro vplivajo na odpravljanje anksioznosti.

Raziskave Johna Hopkinsa kažejo, da lahko 30 minut dnevne meditacije ublaži nekatere simptome tesnobe in deluje kot antidepresiv.

 

 

  1. Jej uravnoteženo prehrano

Nizka raven sladkorja v krvi, dehidracija in kemija ki jo vsebuje predelana hrana (umetne arome, umetna barvila in konzervansi) lahko nekaterim ljudem sprožijo spremembe razpoloženja.

Če se tvoja tesnoba po obroku poslabša, preveti prehranjevalne navade. Poskrbi za zadostno hidracijo, izloči predelano hrano in si privošči kompleksne ogljikove hidrate (Kvinoja, Polnozrnati kruh in testenine, Ovseni kosmiči, Ječmen, Grah, Buče in podobno), sadje, zelenjavo in beljakovine. Poskrbi za pravilno prehrano.

 

 

  1. Poskusi za Aromaterapijo

    Aromaterapija
    Aromaterapija ti ponuja objem z eteričnimi olji

Aromaterapija je celostno zdravljenje, ki se ga ljudje poslužujejo že tisočletja. Gre za način uporabe naravnih rastlinskih izvlečkov in eteričnih olj za spodbujanje zdravje  in dobrega počutja. Cilj aromaterapije je fizično in čustveno zdravje.

Eterična olja lahko uporabiš v difuzorju ali v obliki masažnega olja (tega pripraviš po receptu). Eterična olja dvignejo razpoloženje, pomirijo, sprostijo, pomagajo pri nespečnosti, zmanjšajo srčni utrip.

Eterična olja, ki ti jih priporočam so:

  • bergamotka
  • sivka
  • muškatni žajbelj
  • grenivka
  • ylang ylang

 

 

 

In za konec:

V kolikor potrebuješ pomoč ali le pogovor, mi piši.

Ponudim ti lahko

1.Vaje čuječnosti (60min)

2.Klinično hipnoterapijo in posnetek za poslušanje doma

3.učenje samohipnoze

 

Prijavi se v spodnjem obrazcu

Prijava

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen.