Kako optimizirati vsebino na spletni strani
Kako optimizirat vsebino da bo ustrezala namenu iskanja? NI tako težko, kot se zdi. Tu so napotki in ideje.
Brez ustrezne , kakovostne vsebine ni dobre strani. Dobra stran se začne z vsebino, ki zadovolji potrebe, namen iskanja uporabnika:
- Temeljito pokrije iskano temo
- Daje dragocene in preverjene informacije
Kako optimizirati vsebino?
Za optimizacijo vsebine na spletni strani pomisli na 3 glavne temelje:
- Ustreznost ključnih besed
- Namen iskanja
- Globina vsebine
1. Ustreznost ključnih besed vezanih na vsebino
Ali je tvoja vsebina osredotočena na ciljno ključno besedo?
Google želi vedeti, katera stran na internetu je najbolj ustrezna za iskalčevo poizvedbo. Bolj kot je stran osredotočena na pravo ključno besedo, bolj je ustrezna in Google jo bo prej ponudil iskalcu.
Pri optimizaciji vsebine poskrbi, da bo vsaka stran tvojega spletnega mesta ciljala na določeno ključno besedo. Ni nujno, da je to le ena sama beseda. Lahko si omisliš tudi ključne besede z dolgim repom ali povezane ključne besede (ti. semantične).
Primeri:
Enostavna ključna beseda; »Hiša« kot taka je zelo splošna in verjetno manj zanimiva kot ključna beseda z repom »Hiša s teraso« ali »Hiša z veliko ograjeno teraso«
Zadnja dva izraza vnašajo tisti, ki bolj jasno vedo, kaj iščejo. Med njimi je precej več resnih bodočih kupcev. Lahko pa se še naprej poigravaš z nizanjem specifičnih besed, ki bodo bralcu (iskalcu) dače želen rezultat.
Pazi na število ključnih besed med stranmi – Med njimi se lahko začne »kanibalizacija« – tekmovanje med sabo in Google se pri tem ne znajde. Težko bo ugotovil, katera stran je bolj primerna in bolj zastopa pomen glavne besede. Zato se bo sam odločil, razdelil in uvrstil po svoje. Ni nujno, da bo to tebi najbolj všeč.
2. Namen iskanja
Ali stran izpolnjuje namen, ki ga in iskalec?
Iskalniki postajajo vse pametnejši. To pomeni, da se uvrstitev na prvo mesto pri iskanju začne z ustvarjanjem vsebine, ki zadovolji potrebe in namen uporabnika. Google je potrebe občinstva postavil na prvo mesto.
Prvič: Pri poizvedbah iskalca pomisli: Kaj oseba išče? Kaj jo zanima?
Informacije – Se želi nečesa naučiti
Nakupovanje – Želi raziskati možnosti nakupa
Zanimanje – se premika po določenem spletnem mestu in išče zanimive strani.
Drugič: katero vrsto vsebine iskalec pričakuje pri poizvedbah?
Pri poizvedbah so lahko v ospredju
- statistke,
- študije primerov,
- podatki,
- cene,
- video,
- dolge vsebine,
- tečaji ali podobno.
Razišči rezultate prve strani, da vidiš, katera vsebine je trenutno v trendu.
Tretjič: zanimivo je tudi sezonsko vezano iskanje. Gotovo se pozno spomladi ne iščejo zimska oblačila ali obratno. Iskanje je torej vezano na čas, sezone, posodobitve/aktualno, osnovno/napredno in podobno.
Pri optimizaciji upoštevaj vse tri možnosti.
3. Globina vsebine (in dolžina)
Ali je tema dovolj temeljito raziskana?
Za dolžino zapisa na strani ni strogega pravila, Je pa res, da so najbolj avtoritativni članki tisti, ki vsebujejo 2000 do 2500 besed.
Daljši članki se uvrščajo višje. A tu upoštevaj tudi samo vsebino, njeno kakovost in povezave (notranje in zunanje), kar bistveno prispeva k globini zapisa in uvrstitvi . Vir: sweor
Pogosto (če ne vedno), besedilo v daljši obliki prevladuje med rezultati iskanja. Ni izključena možnost deljenja take vsebine na družbenih omrežjih in pojava povratnih povezav. Kar je izvrstno.
Tak zapis je informativen – članek je daljši zaradi številih koristnih informacij, ki odgovarjajo na vprašanja uporabnika.
Ko optimiziraš vsebino, pomisli na globino pred dolžino. Ali si dobro raziskal/a temo, da si zasluži uvrstitev na prvo stran iskalnika? Ali greš z zapisom globlje kot ostali? Ali odgovarjaš na vsa vprašanja?
Obstaja veliko orodij za SEO in trženje vsebine, ki ti pomagajo prepoznati povprečno dolžino strani, pogoste ključne besede, naslove in podnaslove,
Preglej jih in uporabi.
Preprosto povedano:
- Določi povprečno dolžino za uvrstitev na prvo stran za določene ključne besede
- Izogibaj se kopičenju ključnih besed
- Temeljito pokrij temo, ki jo obravnavaš v zapisu.