Barvna paleta
MediSpot nasveti

KAKO IZBRATI PRAVO BARVNO PALETO

Kako izbrati pravo barvno paleto tvoje blagovne znake je pogosto vprašanje, ki si ga zastaviš, ko oblikuješ logotip, spletno stran, pripravljaš e-pošto in se pojavljaš na družbenih omrežjih.

Ko gre za ustvarjanje konverzije blagovne znamke, je ti na govora tudi o barvni paleti. Barvna paleta je povsem preprost in zelo učinkovit način sporočanja vrednot blagovne znamke. Objave na družbenih omrežjih, spletna stran, embalaža izdelkov, napisi, oglasi – vse to lahko pobarvaš v, za tvojo blagovno znamko, značilne barve. Tako boš svetu dala močno sporočilo. Občinstvo te bo prepoznalo in ti nato tudi sledilo.
Gre za vizualno podobo, ki je prva stvar, ki jo občinstvo opazi.
Pomisli na nekatere velike blagovne znamke in kako se ti je njihov logotip vtisnil v spomin. Če za primer vzameva Merkator – točno veš, kaj se skriva pod značilnim rdeče obarvanim logotipom, Ni le blagovna znamka, pač pa se tu nahajajo različne zgodbe. Ob pogledu na logotip, takoj pomisliš na produkte, ki ti jih ponuja, police polne različnih izdelkov in še kaj.

Barva je močno marketinško orodje. Zato je prva stvar, ki se je moraš lotiti, izbira prave barvne palete.

 

Kako izbrati pravo barvo blagovne znamke (in seveda tudi logotipa)

 

KAKO IZBRATI PRAVO BARVNO PALETO TVOJE BLAGOVNE ZNAMKE
Barvna paleta je povsem preprost in zelo učinkovit način sporočanja vrednot blagovne znamke. Objave na družbenih omrežjih, spletna stran, embalaža izdelkov, napisi, oglasi – vse to lahko pobarvaš v, za tvojo blagovno znamko, značilne barve. Tako boš svetu dala močno sporočilo. Občinstvo te bo prepoznalo in ti nato tudi sledilo.

Barve so močno marketinško orodje, Zato skrbno izbiraj prave barvne kombinacije. To velja tako za logotip, spletno stran, e-pošto, objave na družbenih omrežjih in podobno. Skratka – naj te barve tvoje blagovne znamke spremljajo čisto povsod.

1. KORAK – DOLOČI VREDNOTE SVOJE BLAGOVNE ZNAMKE in DOLOČI, KAKO ŽELIŠ, DA SE LJUDJE POČUTIJO.

Da bi določila pravo in popolno barvno paleto blagovne znamke, moraš razmisliti naslednje:


Kaj predstavlja tvoja blagovna znamka
Kako želiš, da te občinstvo vidi
Kako želiš, da se ob tem počuti
Barve izražajo različna čustva in ideje, zato prav gotovo želiš izbrati take barve, ko bodo usklajene z idejami in občutki, ki jih povezuješ s svojo blagovno znamko.
Postavi si naslednja vprašanja:
Katere so temeljne vrednote, ki poganjajo tvojo blagovno znamko?
Če bi bila tvoja blagovna znamka oseba, kako bi jo opisala? Kakšno osebnost ima?
Kako želiš, da se ljudje počutijo, ko komunicirajo s tvojo blagovno znamko?

 

 

 

2. KORAK – POMISLI, KDO JE TVOJE OBČINSTVO, NJIHOVA OSEBNOST in KAJ JIH PRIVLAČI.

Karkoli se odločiš glede blagovne znamke, je izjemno pomembno, da pomisliš na perspektivo svojega občinstva. Z njim se seveda želiš povezati na globlji ravni. Zato mora biti blagovna znamka prilagojena tako, da posreduje tisto, kar je za občinstvo pomembno.
Tu sta vprašanji, ki ti bosta pomagali pri razmisleku:


Kdo sestavlja tvoje občinstvi in kaj jim je pomembno?
Katere vrste blagovnih znamk jih privlači?

 

KAKO IZBRATI PRAVO BARVNO PALETO
Kako izbrati pravo barvno paleto tvoje blagovne znake je pogosto vprašanje, ki si ga zastaviš, ko oblikuješ logotip, spletno stran, pripravljaš e-pošto in se pojavljaš na družbenih omrežjih.
Barvna plata, ki jo izbiraš naj bo usklajena glede na tvoje občinstvo, njihovo osebnosti in na to, kaj jih privlači

 

 

3. KORAK – POIŠČI BARVNO PALETO, KI JE V SKLADU S TEMI VREDNOTAMI in ČUSTVI.

 

Zdaj sledi zabavni del. V ozadju barv, čustev ali občutkov. Ki jih možgani povezujejo z barvami je psihologija. To je tisto, kar mora voditi tvoje iskanje prave barvne palete. Torej: katera barva natančno zajema vrednote in čustva, ki si jih izpostavil v svoji blagovni znamki?
Če potrebuješ pomoč, je spodaj navedenih nekaj primerov barv in čustev/občutkov povezanih z njimi:

Rdeča – vznemirjenje, osredotočenost, moč, ljubezen, energija, strast, drznost
Roza – ženstvenost, toplina, nežnost, intuicija, skrbnost
Vijolična – ugled, ustvarjalnost, duhovnost, skrivnostnost, razkošje, pogum
Oranžna – toplina, optimizem, motivacija, svoboda , prijaznost
Rumena – sreča, veselje, navdih, toplota
Zelena – narava, zdravljenje, rast, počitek, radodarna, varna
Modra – umirjenost, zaupanje, zaupanje, mir
Rjava – varnost, zaščita, zanesljivost, preprostost, robustnost
Črna – prefinjenost, dramatičnost, moč, profesionalnost
Zlata – razkošje, samozavest, obilje, šarm
Bela – čisto, lahkotno, mir, svežina

 

ps.: namenoma sem obarvala imena barv. Tako lahko že ta trenutek vidiš, kako se posamezne barve obnašajo na beli podlagi

 

Iskanja primernih barv lahko začneš tako, da iščeš slike, namesto palet barv. S slikami /ali fotografijami si nekoliko lažje predstavljaš občutke, ki se pojavijo.
Izberi več slik, za katere meniš, da predstavljajo vrednote tvoje blagovne znamke.

 

KAKO IZBRATI PRAVO BARVNO PALETO TVOJE BLAGOVNE ZNAMKE Poišči barve, ki so v skladu z vrednotami tvoje blagovne znamke

 

4. KORAK – USTVARI BARVNO PALETO , ki DAJE TVOJI BLAGOVNI ZNAMKI NEKAJ PRILAGODLJIVOSTI.

 

Pri sestavljanju barvne palete pomisli na prilagodljivost. Sledi preprosti formuli: 2 do 3 barve, ki naj bodo nevtralne in vsaj 2 barvi, ki sta bolj drzni in svetli. Tako dobiš celoten spekter, ki ti omogoča nekaj prilagodljivosti pri uporabi barv za blagovno znamko.
Nevtralne barve so primerne za uporabo pri večini osnovnih vsebin. Svetlejše barve pa so namenjene za res pomembne elemente (kot so obvestila o prodaji) Ta kontrast potrebuješ, da svojemu občinstvu pomagaš razlikovati, kaj je običajna vsebina in kaj je nujna, pomembna vsebina. Tako pritegneš pozornost. Če tega kontrasta ni, občinstvo preprosto ne bo opazilo pomembnih stvari, ki jih ponujaš.

 

KAKO IZBRATI PRAVO BARVNO PALETO TVOJE BLAGOVNE ZNAMKE
USTVARI BARVNO PALETO , ki DAJE TVOJI BLAGOVNI ZNAMKI NEKAJ PRILAGODLJIVOSTI. Pri sestavljanju barvne palete pomisli na prilagodljivost

 

Zdaj, ko si dobila vpogled v način iskanja pravih barv, poišči barvno paleto usklajeno s svojo blagovno znamko.

Predlagam pa ti, da  o barvah logotipa prebereš v e – knjigi, ki ti bo na voljo na moji spletni strani TU.