Kaj je URL?
Kaj je URL, pomen in nasveti za optimizacijo
URL ali Uniform Resource Locator je spletni naslov internetnega vira, kot je na primer tvoja spletna stran
URL spletne strani, lahko vidiš v naslovni vrstici na vrhu okna brskalnika.
URL je pomemben. Uporabniku pomaga pri dostopu do spletne strani, ki si jo želi ogledati.
V tej objavi izveš, kako so URL-ji oblikovani in kako jih lahko optimiziraš (izboljšaš) za boljšo uvrstitev v iskalnikih.
Struktura URL-ja
URL je razdeljen na 7 različnih delov
Protokol
Protokol v brskalniku pove, kako se povezati s spletno stranjo. Lahko je HTTP (protokol za prenos hiperteksta) ali HTTPS (varen HTTP)
V čem je razlika?
Glavna razlika je ta, da HTTPS ščiti in šifrira vse podatke. ki se prenašajo med strežnikom (server) in brskalnikom.
Torej, ko uporabnik komunicira s tvojim spletnim mestom, so njegovi občutljivi podatki )podatki o prijavi, osebni podatki, podatki o kreditnih karticah) varni pred internetnimi napadalci.
Spletna stran, ki v naslovni vrstici prikazuje opozorilo “Ni varno” pa uporablja HTTP
Pod domena
Pod domena je niz črk ali celotna beseda, ki se pojavi pred prvo piko URL-ja.
V preteklosti se je običajno uporabljal www. Tehnično gledano je www najbolj priljubljena pod domena. Danes ga lahko izpustiš, če želiš.
Potem so tu še druge pod domene – blog, trgovina. podpora, novice, nasveti in podobno.
Domena
Domena je glavni del URL-ja, ki identificira spletno mesto. Tako je na moji spletni strani medispot.
Če iščeš ime domene, ti svetujem, da izbereš nekaj kratkega in privlačnega, Kratka in privlačn imena si ljudlje lažje zapomnijo. To daje večjo verjetnost, da se bodo vrnili na tvojo spletno mesto.
Poleg tega, pa se kratko ime lažje vnese v logotip in na druge promocijske materiale.
Domena najvišje ravni
Gre za LTD ali domensko končnico.
Je del. ki pride za imenom spletnega mesta. V tem primeru je “.com”
Na internetu lahko naletiš na številne domenske končnice
.com – komercialna spletna mesta
.org – neprofitne organizacije
.net – podjetja za programsko opremo in gostovanje
.edu – izobraževalne ustanove
.gov – vladne organizacije, agencije in oddelki
Lahko pa srečaš tudi domenske končnice, ki označujejo povezavo spletnega mesta z določeno državo:
.uk za Združeno kraljestvo
.de za Nemčijo
.cn za Kitajsko
.ca za Kanado
.in Indijo
.es za Španijo
.au za Avstralijo
.nz za Novo Zelandijo
Podmapa Ali kategorija
Podmapa ali kategorija se nahaja najvišje v imeniku zemljevida spletne strani
Primer: URL “www.domena.com/nasveti/”
V tem URL-ju so nasveti v glavnem imeniku spletnega mesta
Tako bo obiskovalec lažje razumel, kje se nahaja, ko vstopi na tvoje spletno mesto
Slug
Slug je del URL-ja, ki identificira določeno stran ali objavo na spletnem mestu. Bralcu (uporabniku) pomaga razumeti kontekst in vsebino.
Primer: “/najboljši-nasveti-za-motivacijo/”
URL Slug je ob ključni besedi pomemben del, ki ga ob ključni besedi ne pozabi zapisati, preden objaviš zapis na spletni strani.
Ko to prebereš, lahko točno veš, o če govori zapis na spletni strani.
Toda včasih lahko naletiš tudi na URL-je, ki so taki: “/785321/” Taki URL-ji zmedejo bralca. Namesto opisa so naključne številke, kar seveda ne pove nič o vsebini.
Parametri URL-ja
Parametri URL-ja (ali poizvedbeni nizi) so del URL-ja, ki se nagaja za ?
Sestavljeni so iz ključev in vrednosti, ločenih z enačajem.
Ključ pove, kakšne informacije se posredujejo,
Parametri omogočajo
Bolj natančno iskanje rezultatov
Razvrščanje in filtriranje seznamov kategorij
Organiziranje arhivskih strani in podobno
Kako optimizirati URL?
Eden od načinov, da zagotoviš svojemu spletnemu mestu dobro uvrstitev v iskalnike je ta, da optimiziraš (urediš) strukturo URL-ja
Kako to narediš?
Uporabi protokol HTTPS
HTTPS ščiti občutljive podatke tvojih obiskovalcev. Od leta 2014 je to tudi enostaven faktor uvrstitve na Googlu LINK https://developers.google.com/search/blog/2014/08/https-as-ranking-signal
Torej, če tvoje spletno mesto še vedno uporablja HTTP, naredi prehod čimprej in si namesti SSL certifikat (Secure Sockets Layer). Dobiš ga pri ponudniku spletnega gostovanja
Neoserv ponuja naslednje vrste SSL certifikatov
Pod domene niso potrebne
Z vidika SEO ni pomembno, ali uporabljaš pod domeno ali ne (www.) Brez pod domene je zapis krajši, bolj pregleden in enostavnejši. lažje ga je vnašati v brskalnike.
Kaj o tem pravi Google? To si poglej na tem videoposnetku
Naj omenim, da Google obravnava pod domene kot ločena spletna mesta. Tako tudi ločeno indeksira pod domene. Tukaj pa lahko trpi avtoriteta, ki jo tvoje spletno mesto pridobi s povratnimi povezavami. Posledice so jasne – manjša avtoriteta, nižja uvrstitev v iskalniku.
Zagotovo pa je, da kategorije (mape) ne povzročajo težav. ki bi jih lahko pod domene.
Za organiziranje vsebine uporabi kategorije
Uporabljaj kategorije, ki logično organizirajo vsebino. Tako je pregled nad vsebino lažji.
Kategorije naj navedejo vrsto vsebine ki se nahaja na tem določenem URL-ju.
- Dobra podmapa (kategorija) je: https://website.com/ blog /best-travel-tips/
- Slaba oblika zapisa: https://website.com/folder1/best-travel-tips/
In za konec:
Dolg URL je težje berljiv. Google ga pogosto skrajša
Primer:
Ta je odličen: /home-workout-tips/
Dolg in popolnoma nejasen. URL:/the-7-best-home-workout-tips-the-ultimate-cheatsheet-for-training-without-a-gym/
Uporabi male črke. Če imaš v URL-ju male in velike črke, se lahko zgodi, da se pojavijo podvojene težave z vsebino na spletnem mestu.
Poleg tega pa so male črke bolj prijazne do uporabnika.
/kako-narediti-pico/
/Kako-narediti-pico/ – ta je vsekakor napačen zapis
Vendar, kljub temu pa – da zaključim. Pica je pica in Kako jo narediti bo gotovi zanimiva tema za branje.
Da se lotim priprave pice – to ne bo dobro – priznam, tega ne znam
SEO optimizacija mi gre bolje.
Zato sem tu. da ti pomagam.
Piši mi preko spodnjega obrazca:
[contact-form-7 id=”8241″ title=”Kontaktni obrazec 1″]