Zgodbe uspeha

4 dopolnila za lajšanje stresa

4 dopolnila za lajšanje stresa in odpravi čustvenega prehranjevanja

 

Dejstvo je, da se je v današnjem času zelo težko zanašati na darove narave. Zemlja je pretiramo onesnažena in na splošno revnejša, kot je bila leta nazaj. Ne rečem in ne bom trdila, da so doma pridelana živila slaba. Daleč od tega. Bogata so z vitamini in minerali, ter z vsem kar naše telo potrebuje. Vendar, ali je to dovolj? Potrebni so določena dopolnila.

Čas v katerem živimo zahteva še več. Težko je zadostiti potrebam, ki jih stresni način življenja narekuje, brez da bi posegli po dodatkih. Zemlja je osiromašena, okoli nas pa se dogaja kronična epidemija stresa.

 

 

Stres telo izčrpava in vodi v pomanjkanje pomembnih gradnikov zdravja

– potrebujemo dopolnila

Sama nisem obsedena z dopolnili – dodatki. Moj cilj pri jemanju dopolnil je dobiti čim več brez pretiravanja.

S tem mislim, da jemljem dodatke, ki služijo več kot le enemu namenu. Namesto vsakodnevnega jemanja cinka, za podporo imunskemu sistemu na primer, vzamem probiotik, ki podpira zdravje črevesja, prebavo, razpoloženje, zdravje kože  in istočasno krepi imunski sistem. Vidiš, o čem govorim? To je strategija – manj je več.

 

 

Režim prehranskih dopolnil se lahko razlikuje:

 

Režim prehranskih dopolnil se bo lahko razlikoval tudi glede na to, kje smo v življenju, kateri so tvoji tren

utni izzivi, pa tudi glede na zdravstveno stanje. Stres je prisoten povsod. Odzivi pa so različni.

Pogosto in prepogosto se ljudje odzivajo s čustvenim prehranjevanjem. Tako si na videz olajšajo težavo s stresom. Ato je le na videz. Ko stresa ne morejo obvladati, jih bo obvladoval stres. Zatečejo se k »bergli« – hrani. V tem primeru ne gre za lakoto. Gre za čustva. Žal pa je to le začasno olajšanje.

 

Zakaj tako? Zato, ker je hrana najbolj družbeno sprejemljiva in najhitreje delujoča tolažba. Vemo, da se nanjo lahko obrnemo kadarkoli in kjer koli ko smo pod stresom, preobremenjeni ali izgoreli.

Težko je takrat ohraniti pozitivno miselnost do svojega telesa in z njim ravnati spoštljivo. Zato je tako zelo pomembno, da znamo obvladati stres in na ta način preprečimo čustveno prehranjevanje ter zagotovimo podporo splošnemu dobremu počutju. Stres je danes vzrok za številna bolezenska stanja. Zato lahko brez zadržkov zatrdim:  pozornost na stres enako pomembna kot pozornost na hrano, ki jo vnašamo v telo.

K sreči pa imamo na razpolago ogromno možnosti izbire – na trgu se najdejo številni prehranski dodatki. Edina slabost velike izbore je: »kaj naj vzamem?« to je večno vprašanje v poplavi vsega, kar najdemo ko iščemo za nas najbolj primeren dodatek.

V tem zapisu bom podelila nekaj koristnih nasvetov, ki ti bodo pomagali pri izbiri.

 

 

B vitamini

Kot veš,  obstaja  vrsta B vitaminov, vključno za B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantotenska kislina), B6 ​​(piridoksin), B7 (biotin), B9 (folat)

in B12 (kobalamin). Večino jih dobiš s hrano.

Če pogledava osebo, ki je pod  velikim stresom, je dodajanje B kompleksa zelo koristno. V stanju stresa se potreba po B vitaminu drastično poveča. Zato je koristno jemanje B kompleksa, ki uravnoteženo podpre potrebo po B vitaminih. Zakaj B kompleks? Zato, ker vsak od vitaminov družno z drugimi opravlja edinstveno nalogo: Obvladovanje stresa, izboljša miselne, kognitivne sposobnosti, pomaga pri nastajanju hormona nadledvične žleze (ki je odgovoren za obvladovanje stresa), podpira proizvodnjo energije in podpre pozitivno razpoloženje. Torej, če trpiš zaradi stresa, te daje kronična utrujenost, potem bo dodatek B kompleksa  – kot vidiš – zelo dobrodošel.

 

 

Magnezij

Napetosti, ki jih v telo vnese stres, se pokažejo tudi na/v naših mišicah. Stres človeka spravi v močna čustvena stanja (jeza, razdraženost, žalost, nejevolja, …). Mišice se napnejo, stisnejo in skrčijo. tako lahko ostanejo kar veliko časa. . Ne malokrat se napetih mišic zavemo šele, ko se odpravimo k počitku. Verjetno dobro poznaš občutek bolečin v mišicah vratu, ramen, nog, i se pojavi šele, ko si vzameš nekaj časa za počitek. Takrat se mišice sproščajo in opozorijo, da so bile ves čas dneva močno skrčene in napete.

Magnezij resnično lahko ublaži napetosti. Poleg tega poveča količino nevrotransmitorja (GABA), ki spodbuja sprostitev, zmanjša stres in občutke tesnobe.

Pravijo da kar 75% ljudi zahodnega sveta trpi zaradi pomanjkanja magnezija zaradi stresa in tesnobe. Vzrok za to je tudi močno pomanjkanje magnezija v tleh. Neglede na to, kako močno skrbimo uživanje  doma pridelane hrane, je magnezija v tleh v primanjkljaju. Živila, ki ti bodo dala kar največ magnezija so: ohrovt, blitva, bučna semena, oreški, brokoli, fižol in stročnice. In ja, tudi čokolada.

Ker ima magnezij pomirjujoč učinek in podpira dobro spanje, priporočam, da ga jemlješ pred spanjem. Začni pa z majhnimi odmerki. Prevelike količine magnezija lahko sprožijo prebavne težave (v obliki driske).

 

 

Probiotiki

Prav gotovo ti je znano, kako pomembno je zdravo črevesje. Črevesje ni le dolga cev, ki skrbi za absorbcijo hranilnih snovi. Je veliko več kot le to. Zdravo črevesje vpliva na splošno  dobro počutje, duševno zdravje in prispeva k zmanjševanju stresa in tesnobe. Rečeno je, da se 50 do 60% serotonina in dopamina (oba sta odgovorna za dobro počutje), proizvajata v črevesju. Zato je smiselno, da poskrbiš za zdravje svojega črevesja.

Eden od načinov je jemanje dnevnega odmerka probiotika. Probiotični dodatki so lahko v obliki fermentiranih živil (kombuča, kefir, kislo zelje, vložena zelenjava, kruh iz kislega testa  – kisli droži). jaz obožujem kombučo.

Ko telo dobi dovolj ustreznih hranil, bo sposobno vzdrževati stabilno raven  energije in proizvajati hormone, ki jih potrebuješ za ohranjanje ravnovesja  v razpoloženju. Omeniti velja, tudi, da se 90% imunskega sistema nahaja v črevesju in ko je prisoten stres, je naš imunski sistem prvi na udaru. Morda poznaš primere – močna stresna situacija (izpiti, služba, nenaden dogodek) in imunski sistem je odpovedal. Najmanj kar se je lahko pojavilo je bilo slabo počutje, prehlad  ali podobno. Vendar se v hudih stresnih situacijah lahko imunski sistem povsem poruši. Ti pa se zgodijo huda bolezenska stanja.

 

 

C vitamin

Vitamin C morda ni prvo dopolnilo, na katerega pomisliš,  ko gre za obvladovanje stresa, vendar sem ga želel omeniti, ker igra izjemno pomembno vlogo pri tem. Je glavni gradnik za obnovo nadledvične žleze. Količina C vitamina se v stresnem stanju hitro  zmanjša, zato po hudih stresnih situacijah večkrat zbolimo.

Če ne dodajaš C vitamina, se prepričaj ali ga dovolj zaužiješ s prehrano. Največ c vitamina ima Črni ribez, Kivi, Jagode, Limone in Pomaranče. Pri zelenjavi pa izstopajo: špinača, peteršilj, Paprika, cvetača, Zelje, Brokoli in česen.

Pretiravanje v količini dodajanja vitamina se ne obnese, namreč C vitamin se v telesu ne shranjuje. Višek se izloči preko  odvajanja.

Naj dodam še nekaj besed o vlogi C vitamina:

Vpliva na

      • dobro delovanje imunskega sistema
      • tvorbo kolagena in dobro delovanje kosti, žil, kože, zob in dlesni
      • prispeva k sproščanju energije pri prasnovi
      • zaščito pred utrujenostjo zaradi izpostavljenosti stresu
      • boljšo absorbcijo železa…

 

 

Vsi ti dodatki, ki sem jih navedla sicer močno pripomorejo k boljšemu počutju in lažjemu premagovanju stresa. Niso pa čarobne palčke. Povrnili ti bodo boljše počutje in delovali kot odlična podlaga.  Stresa ne bodo odpravili, ti pa bodo zagotovo olajšali soočanje z njim.

Verjetno že dobro veš, da če se nečesa lotiš imaš vedno na izbiro:

z dobro voljo, motivacijo, pozitivno naravnanostjo in jasnim ciljem,

ali pa z občutkom preobremenjenosti, nepotrebnosti, brez motivacije in s slabo voljo.

Izbira je dedno v tvojih rokah.

 

Jaz ti svetujem prvo možnost. V podporo tej možnosti pa sem ti nanizala nekaj koristnih nasvetov glede dodatkov.