Avtoriteta domene
SEO-namig

Avtoriteta domene

 

Avtoriteta domene je merilo, ki ti pove, kakšne možnosti ima tvoja domena za uvrstitev v iskalniku. Visoko uvrščene domene so brez dvoma vredne ogleda. To bralci dobro vedo.

A preden se lotiva načinov oblikovanja vrhunske avtoritete domene, poglejva najprej kaj sploh je domena in kaj je spletna stran?

 

Najprej razčistiva: kaj je domena in kaj je spletna stran
Domena je del spletnega naslova in predstavlja unikaten naslov, preko katerega uporabnik dostopa do spletne strani. je kot domači poštni naslov, ki te pripelje do svoje spletne strani, ali naslov, ko na tvoje spletno stran pripelje goste (v tem primeru so to bralci, potencialne stranke in kupci).

 

Kako je domena sestavljena:

Avtoriteta domena
Kako je sestavljena domena Vir: https://www.neoserv.si/

 

Avtoriteta domene je merilo (ali bolj strokovno metrika) ki pove o potencialnih možnih uvrstitve spletne strani v iskalnikih.
Domain Authority /DA)
Temelji na točkovanji 0 do 100 in se uporablja za primerjavo spletnih mest ali spremljanje “moči” spletnih mest. Skozi čas se lahko spreminja.

 

 

Kaj pomeni avtoriteta domene za SEO?

Avtoriteta domene nima velik pomen pri SEO. Iskalniki , kot so Google, uporabljajo za določanje mesta, na katerega se bo tvoje spletna stran uvrstila – čim višje, tem bolje. Visoka ocena lahko pomaga pritegniti več bralcev (organski promet) na tvojo spletno stran. A preden se to zgodi, se mora domena uvrstiti visoko – na vrh SERP-ov

Kaj je SERP? SERP je kratica za Search Engine Ranking Positions ali spremljanje pozicije uvrstitev spletnih strani med organskimi prikazi na Googlu.
Google pri uvrstitvah ne uporablja avtoritete domene. Avtoriteta je povezana z SERP. Študijo je opravila agencija Ahrefs

 

Kako lahko vidiš stopnjo avtoritete tvoje domene?
To lahko izveš s pomočjo orodij, ki jih ponujejo:

 

Moz
SEMrush
Ahrefs
NeilPatel
in drugi

 

 

 

Kako deluje avtoriteta domene?

Avtoriteta domene meri moč domene ali pod domene. Ne meri moči posameznih strani na spletni strani. Pri tem upošteva več dejavnikov, ki jih lahko razvrstim v 3 večje skupine:

  1. Povratne povezave
  2. Vsebina
  3. Splošni ugled spletne strani

V nadaljevanju si preberi 3 pomembne dejavnike avtoritete domene in še dva dodatna, ki nista zanemarljiva.

 

 

1.Povraten povezave

Povratne povezave so eden izmed najpomembnejših elementov, ki vplivajo na boljšo uvrstitev spletne strani na strani rezultatov iskalnika.. Ti ne gre le za Google, ampak tudi za vse ostale iskalnike. Povratna povezava in avtoriteta domene sta med seboj zelo povezana. Večja je avtoriteta strani povratne povezave, večja je možnost, da se bo tvoja spletna stran uvrstila višje na strani rezultatov. Več kot ima spletna stran povratnih povezav, bolj bo vredna in dragocena v očeh iskalnika.
seveda pa vse povratne povezave niso enakovredne. Kot sem že prej omenila, so povezave s spletno strani z večjo avtoriteto vrednejše in pomembnejše za spletno stran z nižjo avtoriteto domene.

 

2.Vsebina

Vsebina je naslednji pomembni element, ki ga ne gre zanemariti. Kvalitetna vsebina ni pomembna samo zaradi SEO optimizacije spletne strani in uporabniške izkušnje (izkušnja, ki jo dobi bralec, ko obišče tvojo spletno stran). Vsebina vpliva tudi na avtoriteto domene.
Vsebina mora biti izvirna ustrezna, zanimiva in bralcu ponuditi dodano vrednost.

Znaki, ki kažejo na dobro vsebino:

  • Vsebina predstavi vse, kar obiskovalec potrebuje
  • Je izvirna in preverjena
  • Vključuje potrjene raziskave, vizualne podobe, urejene slike
  • Izpolnjuje namen iskanja obiskovalca
  • Vključuje kvalitetne in merodajne vire

 

Avtoriteta domene
Pomembne so tudi notranje povezave – to so povezave med prispevki na spletni strani

 

3.Ugled spletne strani

Obstaja veliko signalov, ki prepoznajo verodostojnost in ugled spletne strani. Vendar se ti signali razlikujejo glede na panogo, vrsto posla in glede na stopnjo konkurence.
Splošna načela so naslednja:
Spletna stran je dobro organizirana, ima jasno navigacijo in informativno uvodno stran
Na spletni strani so jasno predstavljeni avtorji člankov in drugih vsebin
Spletna stran omogoča interaktivnost z uporabnikom – da izpolni kontaktni obrazec.

 

Dodatno sta pomembna tudi naslednja dva dejavnika:

Starost spletne strani ali domene

Ko ustvariš novo spletno stran je stopnja avtoritete 1. Nato pa se glede na izpolnjevanje zahtev glede avtoritete dviga. Več je verodostojnih zunanjih povezav, bolj se bo avtoriteta dvigala. Starejše spletne strani imajo običajno višjo avtoriteto domene. Imajo pa tudi več povratnih povezav, kar jih na lestvici uvršča višje.
Tu je orodje za pregled povratnih povezav.

 

Organski promet

Organski promet je zelo pomemben. Več organskega prometa in več časa, ki ga porabi obiskovalec na spletni strani pomeni, da je uporabnik zadovoljen s spletno stranjo. Več zadovoljnih bralcev (obiskovalcev) pa pomeni več organskega prometa. kar pelje do večje avtoritete spletne strani (in domene)

 

In za konec:

Kaj je dobra ali povprečna ocena avtoritete domene?
Na splošno je odvisna od števila zunanjih povratnih povezav. Mnoga spletna mesta (oz, domene ) dosegajo višje mesto s pomočjo povezav z  spletnimi stranmi kot so:

Vsaka nova spletna stran z novo domeno bo v začetku imela oznako AD 1. Ta ocena pa se bo višala glede na verodostojnost povratnih povezav. Ker je avtoriteta domene napovedovalec uvrstitve na svoje edinstveno mesto v konkurenčnem okolju, je dobro graditi trdno AD.
Višje se rangira na lestvici, več bo obiskovalcev, potencialnih kupcev in navsezadnje kupcev.

 

Kako povečati avtoriteto domene?

  • preveri konkurenco
  • ustvari kvalitetno vsebino
  • ne pozabi na zunanje povezave
  • stalno preverjaj, katere strani so na tvoji spletni strani najbolj obiskane
  • promoviraj vsebino

Da ti to ne bo v breme in jemalo preveč dragocenega časa, pa varstvo avtoritete svoje spletne strani lahko prepustiš tudi meni:

Povprašaj me za nasvet in sodelovanja

 

[contact-form-7 id=”8241″ title=”Kontaktni obrazec 1″]