Raziskava konkurence
MediSpot nasveti

Raziskava konkurence

 

Raziskava konkurence bo tvojo blagovno znamko postavila v edinstveni položaj. Tako boš lažje dosegla stranke.

6 korakov v raziskavi konkurence
Morda se sliši nenavadno, a prvi korak je ta, da preprosto ugotoviš, kdo so tvoji najboljši konkurenti. Prepoznati je treba dve različni vrsti konkurence – neposredni in posredni
Neposredna konkurenca cilja na isto bazo strank, na katero ciljaš tudi ti. Rešuje iste probleme, kot jih skušaš reševati ti. In prodaja podobne izdelke /storitve, kot ti.
Posredna konkurenca pa lahko prodaja nekaj podobnega tvojemu izdelku ali storitvi, vendar cilja na drugo ciljno skupino kot je tvoja baza strank.
Razumevanje obeh vrst konkurence je kar pomembna zadeva. Namreč:

Lahko ti ponudi priložnost za nove ideje in rast, ali pa postane grožnja tvoji blagovni znamki.

 

Analiza konkurence

 

 

Tu je 6 korakov kako raziščeš konkurenco

Identificiraj glavne konkurente

Najbolj preprosti način je, da poiščeš kategorijo tvojega izdelka ali storitve na spletu in pogledaš, kaj ti pokaže. Lahko si pomagaš tudi s spletnimi mesti kot sta sta Crunchbase ali Product Hunt . Lahko se zgodi, da najdeš konkurenco, za katero niti nisi vedela da obstaja.
Cilj tega je, da dobiš predstavo o tem, kdo so tvoji glavni konkurenti. Lahko pa se poslužiš naslednjega: Vprašaj svoje potencialne stranke, katere izdelke ali storitve že uporabljajo.

 

Analiziraj spletno prisotnost konkurence

Ko identificiraš svoje glavne konkurente, si oglej njihovo spletno stran, vrsto vsebine ki jo objavljajo in njihovo prisotnost na družbenih medijih. Zastavi si naslednja vprašanja:

Kakšna je uporabniška izkušnja na njihovi spletni strani?
Ali jasno razumeš njihovo ponudbo izdelkov ali storitev?
Je njihova spletna stran dobro optimizirana za mobilne naprave?
Kako pogosto objavljajo na spletni strani in kaj objavljajo?
Katere so glavne tem na spletni strani?
Ali ta vsebina pritegne ciljno publiko?

Odgovori na ta vprašanje ti bodo dali idejo in priložnost, kje preseči konkurenco. Morda boš opazila tisto, kar počnejo bolje od tebe ali pa to, kar ti sploh ne počneš. Tu se ti lahko vsuje kopica novih idej. Tako boš bolje vedela, kam usmeriti svojo pozornost.

 

Raziskava konkurence

Zbiraj informacije

Najboljši način za zbiranje informacij o tvoji konkurenci je, da se preleviš v potencialno stranko. Prijavi se na njihove e-novice in opazila boš, kakšno zvrst komunikacije uporabljajo.
Spremljaj jih na družbenih omrežjih. Celo nakup pri njih je lahko dobra ideja.

 

Analiziraj svoje ugotovitve

Analiziraj konkurenci tako, da jo vstaviš v preglednico. Vanjo dodajaj vsako spremembo. Na ta način lahko opaziš vedenje konkurence – kako spreminja ponudbe, cene, načine trženja in podobno.
Začni z delitvijo konkurence na posredno in neposredno. Razvrsti jih v stolpce. Nato pa zraven dodajaj naslednje informacije:
Ime blagovne znamke ali podjetja
Spletna stran
Spletna mesta (družbena omrežja) kjer delujejo
Edinstvene lastnosti
Prednosti in slabosti
Lahko si prilepiš še posnetek zaslona in dodatne povezave.
Tako boš dobila kar se da kompletno sliko posredne in neposredne konkurence.

 

Raziskava konkurence

Preveri cene konkurence

Poskusi najti čim več informacij o cenah tvojih konkurentov. Preveri cene na družbenih omrežjih in komentarje na njihovih blogih ( če jih imajo). Pokukaj v ocene , ki jih ponuja Google. Zavedaj se, da tu ne gledaš le dobre stvari, ki jih počnejo, pač pa pokukaš tudi v slabosti.
Preveri tudi, kako so osredotočeni na stranke. To je lahko priložnost zate, da izstopiš izven konkurence. Poskusi bolje – na svoj najboljši način.
Vsaka negativna povratna informacija ti bo pomagala prepoznati področja, kjer lahko ti pokažeš svojo edinstvenost.

 

Določi področja za izboljšave

Zdaj, ko si seznanjena z nekaterimi največjimi razlikami med tabo in konkurenco je čas da razmisliš kako lahko te informacije uporabiš. Seveda gre za izboljšave lastnih poslovnih rezultatov.
Tvoja raziskava konkurence mora razkriti vsaj eno področje, na katerem lahko narediš izboljšavo. Vedeti pa moraš, da raziskovanje konkurence ni le enkraten dogodek. Gre za proces. Stalno spremljaj dogajanja, na primer: rast konkurence, spremembe v ponudbah, načine obvladovanja trga in podobno.

 

Raziskava konkurence

Orodja za raziskovanje konkurence

Programska oprema in tehnologij zdaj omogočata izvajanje raziskav bolj kot kdaj koli prej. Tu ti bom navedla 3 platforme z orodji za raziskave
SEMrush – najboljše orodje za raziskave na trgu. Vsebuje več kot 30 orodij, ki lahko sledijo zadevam, kot so SEO, raziskava ključnih besed, konkurenčne raziskave in drugo. Pomaga ti odkriti nove konkurente, poiskati boljše ključne in analizirati besedila.
SpyFu je orodje za iskanje ključnih besed, po katerih se konkurenti uvrščajo.
BuzzSumo pomaga ugotoviti, ali se tvoja vsebina ujema z vsebino konkurence, katera vsebina se bolje in pogosteje deli na družbenih omrežjih.
Owletter sledi in analizira e-maile poslane z določenih spletnih strani konkurence. S tem orodjem lahko ugotoviš, kaj deluje in kaj ne.

 

 

In za konec:

Raziskave konkurence se na prvi pogled lahko zdijo zastrašujoče. So pa bistveni del uspešnega poslovanja.
Na neki ravni je poznavanje konkurence prav tako pomembno, kot poznavanje tvojih kupcev / strank.

Konkurenca te lahko nauči vrsto pomembnih lekcij, zato ni odveč, če jo spremljaš.

S tem okrepiš svojo blagovno znamko in lastno vrednost. Ta pa je še kako pomembna v poslovnih vodah.

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen.