Ali je ime domene dejavnik uvrstitve v Googlu?
Ali je ime domene dejavnik uvrstitve v Googlu?
Imeti domeno, ki se natančno ujema z blagovno znamko in njenimi lastnostmi, je bilo včasih kar velika stvar. Toda, ali to velja tudi danes?
Ali ime domeni določa o uvrstitvi v iskalnikih?
Če si nedavno opravljal/a nakupe preko spletam je zelo verjetno, da si to počel/a na spletnem mestu z domeno natančnega ujemanja (EMD). Na primer: Mimovrste.com. Ampak, ali ima ime domene danes res tako zelo pomembno vlogo pri uvrstitvi?
Razcvet EMD-jev v prvih dneh SEO
V prvih dneh optimizacije iskalnikov (SEO) so podjetja svoje ciljne ključne fraze vstavljala neposredno v URL-je domen, misleč, da bo to prineslo konkurenčno prednost. Vendar so bili ti dobri časi bolj kratkotrajni. Prevaranti so hitro izkoristili to strategijo, kupili domene s ključnimi besedami in jih povezali z nizkokakovostnimi vsebinami.
Ali je ime domene še vedno dejavnik razvrščanja?
V letu 2010 je bila domena CarInsurance.com prodana za rekordnih 49,7 milijona dolarjev. Velja za najdražji nakup imena domene vseh časov. To je jasen znak, da so nekateri še vedno cenili domene z natančnim ujemanjem ključnih besed. Vendar so se stvari spremenile.
Matt Cutts, programski inženir v Googlovi skupini za kakovost iskanja, je leta 2011 priznal vlogo EMD v iskalnih algoritmih. Pri tem pa tudi opozoril, da se dejavnost algoritma vrti v prid raznolikosti domenskih imen.
Leta 2012 je napovedal, da bodo nizkokakovostne domene z EMD postale manj vidne v rezultatih iskanja.
Dokazi: Vpliv imena domene na SEO
Kljub zgodovini EMD-jev je vprašanje, ali imena domen še vedno vplivajo na uvrstitve?
Matt Cutts je leta 2020 izjavil, da ključne besede v imenih domen ne igrajo več neposredne vloge pri določanju uvrstitev. Toda to še ne pomeni, da so imena domen popolnoma nepomembna.
Dejstvo: Ime domene ni neposredni dejavnik uvrstitve
To sicer drži, vendar:
Ime domene morda res ne vpliva na uvrstitev v Googlu. Igra pa pomembno vlogo v drugih vidikih spletnega poslovanja, Izbira imena domene vpliva na uporabniško izkušnjo (UX) in javno podobo podjetja (in blagovne znamke).
Čeprav ključne besede v domenskih imenih ne prinašajo posebnih bonusov, pa je izbira imena še vedno priložnost za prikaz vrednot blagovne znamke in ustvarjanje pozitivne uporabniške izkušnje.
Za konec:
Ime domene ni neposredni dejavnik uvrstitve. Še vedno pa velja za pomemben delček v mozaiku dobre uvrstitve.
Strokovnjaki za SEO ne smejo prezreti pomena imena domene. Ta bo ob premišljeni izbiti odražala vrednote, ugled blagovne znamke in ustvarjala pozitivno uporabniško izkušnjo obiskovalcev.
Ime domene morda ni kralj, ampak je še vedno pomemben član kraljeve družine SEO. Kaj meniš o tej zgodbi glede imena domen?