Zgodbe uspeha

5 strategij – komunikacija s težavnimi sogovorniki

 

Komunikacija z ljudmi zahteva strategije. Obstaja kar nekaj načinov, ki pa so kot nalašč primerni za komunikacijo s  težavnimi sogovorniki. Poznavanje teh strategij nam olajša komunikacijo. Taki trenutki nam pomagajo, da preizkusimo svojo moč, pridobljeno z meditacijo, in rastemo kot oseba. Obstajajo različne vrste strategij ki jih lahko razvijete, da vam pomagajo pri interakcijah z ljudmi. V tem članku bom spregovorila o glavnih vrstah težavnih sogovornikov. Kako vam lahko vaše veščine meditacije pomagajo pri soočanju z njimi.

 

Kako ravnati s težavnimi sogovorniki?

Poglejva si okvirne vrste težavnih sogovornikov:

Vrste težavnih sogovornikov:

 

  • Pritoževalec: Ti ljudje v vsem vidijo narobe in so ves čas razočarani. Vedno se pritožujejo, so nezadovoljni z vsakim vidikom svojega življenja in tudi želijo, da se strinjate z njimi. In če z njimi preživite preveč časa, boste razvili negativno miselnost.
  • Nasprotnik: Ti ljudje so agresivni in nestrpni do določenih skupin ljudi. Postanejo razdraženi in jezni ter krivijo druge. Svojo jezo bodo izlili na vsakogar poleg sebe. Včasih vas lahko namerno prizadenejo.
  • Obsedeni sami s seboj : Ti ljudje radi govorijo samo o sebi. Govorili bodo o svojih uspehih, dosežkih itd. Želijo, da jih poslušate in cenite vse, kar rečejo. Če boste še naprej preživljali čas s takšnimi ljudmi, boste dobili občutek, da se v vašem življenju ne dogaja nič.
  • Superiorni : Ti ljudje mislijo, da je njihovo mnenje vedno najboljše. Verjamejo, da so boljši od vseh drugih v skupini. Vedno vas bodo obsojali. Ob njih se boste počutili manjvredne.
  • Manipulator: Ti ljudje se osredotočajo samo na izpolnjevanje lastnih interesov. Imajo dobre komunikacijske sposobnosti in se lahko igrajo z vašimi čustvi, tako da dosežejo svoje cilje. Morda se včasih celo ne zavedate, da ste v družbi manipulatorja.
  • Iskalec pozornosti: Ti ljudje kažejo pretirano čustveno neravnovesje. Taki ljudje  si želijo vaše pozornosti, podpore in sodelovanja pri vsem kar počnejo. Če ne sledite njihovim željam, vas postavijo v vlogo krivca za njihove napake.

Vse strategije, ki vas učijo, kako ravnati s težkimi ljudmi, sledijo podobnemu vzorcu.

 

Tukaj je nekaj glavnih strategij, ki ti bodi pomagale pri komunikaciji s težavnimi sogovorniki:

1. Bodi prijazen

Umu težavnih ljudi vladajo negativna čustva.  Lahko se jih zavedajo, lahko pa tudi ne. Kljub vsemi, pa taki ljudje zelo trpijo.  So zbegani, stvari gledajo pristransko in ozko, v sebi pa občutijo močne bolečine – notranja ranjenost. Zaradi vsega se sami ne morejo spremeniti, saj rešitve ne vidijo. Torej, pomagate jim in ne kaznujte jih.

Če jih želiš razumeti, se postavi v njihovo kožo. Poskusi si predstavljati sebe v isti situaciji – kako bi se počutil? Poglej svet skozi njihove oči.

To je vaja, ki spada v meditacijsko prakso ljubeče prijaznosti razvija čustveno inteligenco in razumevanje. Z meditacijo ljubeče prijaznosti boš razumel vedenje  težavnih ljudi. Njihova dejanja ne boš več obsojal in se nanje jezil.

 

2. Čuječnost v komunikaciji

Komunikacija je najmočnejše orodje in orožje za vzpostavitev ali prekinitev kateregakoli odnosa. Zato se nauči umetnosti Čuječe komunikacije.

Toda, kaj je čuječa komunikacija?

Čuječa komunikacija je jasna in polna sočutja. Gre za konstruktivno izmenjavo misli, med komunikacijo pa ni sarkazma. Ne gre za komunikacijo kjer je pomembna zmaga mnenja določene osebe.

Tukaj je nekaj nasvetov za vadbo čuječnosti v komunikaciji:

Ko se pogovarjaš s »pritoževalcem«, ne napadaj. Vljudno ga vprašaj za njegovo mnenje in kaj želi s njim povedati ali pokazati. Ko je tvoj sogovornik iskalec pozornosti, ga prosi da razloži o čem govori in na jak želi opozoriti Jezo lahko med komunikacijo kontroliraš tako, da se z jezno osebo ne prepiraš ali prekinjaš njenega govora. Ko ima druga oseba napačno prestavo o nečem, poskusi vizualizirati njen pogled in poglej iz njene perspektive Izrazi svoja čustva. Opozori sogovornika, kako se počutiš glede tega, kar je povedal.  Kakovostna komunikacija je sestavljena iz aktivnega poslušanja in samozavedanja.

Kaj je aktivno poslušanje?

Aktivno poslušanje pomeni popolno pozornost na to, kaj sporoča sogovornik. To pokažemo s pravilnim očesnim stikom, kimanjem in drugo neverbalno komunikacijo –kimanje, kretnje tok, drža telesa in podobno.

Kaj je samozavedanje?

Samozavedanje  pomaga, da lahko mirno premisliš, preden spregovoriš. Preden podaš odgovor, analiziraš svoje besede in njihov vpliv na poslušalca.

 

3. Izogibaj se agresivnim prekinitvam pogovora

Meditacija  te ne samo umiri, pač pa tudi poveča notranjo moč in moč volje. Uči te, kako zaščititi svoje samospoštovanje. Vsi imamo različne vzorce vedenja in komunikacije. Če oseba, s katero komuniciramo ne more sprejeti tega dejstva, nas bo morda skušala prekiniti. Velikokrat se lahko zgodi, da je v prekinitvi prisotna jeza. Jeza v komunikaciji pa deluje destruktivno. Komunikacija se prekine.

Meditacija ti bo pomagala, da izkoristiš prisotnost volje in duha da pelješ pogovor mimo agresije in jeze.

4.  Moč tišine in spraševanja

ko ne gre drugače, ti je na voljo tišina in vprašanja. V tem primeru prekineš težaven pogovor na poseben način – drugače. Molčiš ali pa sprašuješ.

Ko molčiš, se ne vmešavaš v pogovor. Oseba bo postala zmedena in sama prekinila pogovor.

Osebo lahko prekineš tudi  z vprašanjem, ki sledi določeni temi. S tem sogovornika prisiliš, da stvar premisli in jo analizira z druge perspektive. Mirno postaviš vprašanje in se ne boriš s sogovornikom. Naj velja radovednost in prijazno sočutje.  Vendar se drži svojega stališča. Na tak način se bo sogovornik naveličal. Nikar se ne bori z napačnim mnenjem težavnega sogovornika.

 

5. Postavi mejo

Kaj storiti, če vse tehnike ne morejo spremeniti poti pogovora ali negativnih miselnih vzorcev osebe? V tem primeru pa moraš situacijo obvladovati tako, da končaš interakcijo. Tukaj je nekaj načinov, kak lahko zaključiš interakcijo:

  • Lahko predlagaš, da se o tej temi pogovorita kdaj drugič
  • Lahko enostavno poveš, da trenutno nimaš časa za pogovor.
  • Brez sramu lahko jasno poveš, da te ta tematika ne zanima.

Zaključek:

Sprejemanje dobre ali slabe situacije z mirnostjo in jasnostjo predstavlja spretnost uma, da ostaneš v sproščen stanju tudi pod različnimi pritiski. To je čuječnost. Pomaga ti, da se učinkoviti odzoveš na trenutno situacijo. Z umirjenostjo ostaneš v sedanjem trenutku. Tako se lahko brez težav spoprimeš s težavnimi sogovorniki in se z njimi ne zapleteš.