5 nasvetov za uspešno delo od doma
Zgodbe uspeha

5 nasvetov za učinkovitejše delo od doma

 

Nasveti za učinkovitejše delo od doma

 

Delo od doma ponuja zaposlenim številne prednosti, vendar tudi mnoge izzive. Za učinkovitejše delo od doma je ključen jasen načrt, ki pomaga da se lahko izogneš številnim motnjam. Prav motnje, ki so pogoste pri delu od doma zmanjšujejo tvojo učinkovitost.

 

Kako biti uspešna pri delu odo doma?

Veliko ljudi se je v tem času organiziralo tako, da so svoje delo začeli opravljati od doma.  Dokaj hitro pa se je tudi tak način dela dober in v določenih primerih celo boljši. Seveda, če  gledam skozi oči organizacije, časa in morebitnih stroškov prevoza ali podobno.

Raziskava Growmotely kaže, da 74% strokovnjakov in 67% podjetnikov pričakuje, da bi bilo delo od doma postalo kar standardni način  dela še naprej. Približno 97% podjetnikov in strokovnjakov meni, da se ne želijo vrniti nazaj v pisarne za polni delovni čas – kar pomeni neke vrste hibridno obliko dela. Več kot trije od petih zaposlenih pravijo, da jim tak način še najbolj ustreza.

Če si med njimi, preberi naprej

 

Tukaj ti podam nekaj koristnih nasvetov za učinkovito delo od doma.

 

  1. Postavi jasna pričakovanja do svoje družine.

Prvi korak je, da postaviš jasna pravila glede pričakovanj do vseh, ki so v tvojem družinskem krogu. To je lahko partner, zakonec, otroci, sostanovalci in tako naprej. Poskrbi, da bodo razumeli, da tvoje delo od doma ne pomeni, da si doma. Da si jim vedno na razpolaga in da si prosta. Delovni čas je treba obravnavati kot delovni čas – je enakovreden tistemu delovnemu času, ki velja, ko si v službi nekje oddaljeni stavbi. Velja enako, kot takrat, ko si bila na delovnem mesu v firmi.

Ena najboljših stvari, ki jih lahko narediš je, da ustvariš »politiko zaprtih vrat« Ta vrata so vrata tvoje pisarne in so med tvojim delovnim časom zaprta.

 

 

optimiziraj prostor

2. Optimiziraj svoj prostor

Ena najboljših stvari, ki jih lahko narediš je optimizacija tvojega delovnega prostora. Kako to narediš? Pomisli na ključne elemente: osvetlitev, pisalna miza, ergonomski stol, police  ali omare za odlaganje službenih zadev. Naj bo prostor opremljen tako, da se jasno ve čemu je namenjen.

 

 

Komunikacija s sodelavci

3. Komunikacija

Dobra komunikacija na delovnem mestu je pomembna. Ko se dogaja iz oči v oči, se pogosto dogaja hitro in jasno. Ko pa gre za delo od doma, je komunikacija lahko drugačna. Pogosto se razvleče na debate o zadevah, ki nimajo povezave z delom. Močni motilci so pogovori, ki se sprevržejo v klepet, ki poberejo veliko časa.

Namesto tega si lahko omisliš Zoom srečanja v obliki sestankov z sodelavci. Kot dobra praksa se je izkazalo 15 minutno jutranje srečanje vseh sodelavcev. Tako si izmenjajo navodila, načrte in se jasno usmerijo na naloge.

 

digitalna orodja

4. Uporabi digitalna orodja

Brez digitalnih orodij je delo od doma lahko oteženo, Uporaba pravih digitalnih orodij pa močno pripomore k večji produktivnosti. Na primer: Vsakodnevno podpisovanje dokumentov ti lahko olajša orodje za elektronski podpis – prihrani čas in poskrbi za varnost. Uporaba programske opreme za načrtovanje sestankov in srečanj s strankami je tudi odlična izbira. Tukaj sem navedla nekaj dobrih orodij, ki jih lahko takoj uporabiš:

Focus To-Do

Trello.com

monday.com

teamwork.com

 

5. Uvajaj spremembe pri delu od doma

Ni ti treba porabiti 100% časa za delo v domači pisarni. Čeprav bi to morala biti tvoja »baza«, je včasih dobro, da uvedeš tudi spremembo.

Ena največjih prednosti dela na daljavo (od doma) je dejstvo, da se lahko prosto giblješ. Imaš prenosni računalnik, ki ti omogoči delo kjerkoli. Zanimive so nove možnosti, ki se pri nas šele dobro uveljavljajo in to je Coworking prostori. Ta možnost je izjemna zlasti za tiste, ki nimajo svojega prostora v domačem stanovanju. In tudi če imaš svojo pisarno doma, si lahko enkrat na teden privoščiš spremembo delovnega okolja. Sprememba okolja spodbuja ustvarjalnost in motivira.

 

 

 

Vsekakor pa – pod črto:

Delo od doma je tu. Daje nam možnosti – lahko ga sprejmemo kot izziv ali pa ga zavrnemo in se vrnemo nazaj na staro delovno mesto.

Delo od doma ni več izjema. Je oblika dela, ki se jo mnoga podjetja poslužujejo. Če to sprejmeš, je tvoja naloga le – dobra organizacija.