Rešitve

4 rešitve, ko te zagrabi preobremenjenost

 

Preveč dela, premalo časa?

Se sliši znano?

Če se počutiš preobremenjena, preplavljena z odgovornostmi in kot da vsega preprosto ne zmoreš – povem ti, da nisi sama.

 

 

Po podatkih na nacionalnega inštituta za duševno zdravje, več kot 18% prebivalstva v ZDA ima anksiozno motnjo (podatkov za Slovenijo ni mogoče najti, prepričana pa sem, da ne more biti večje razlike) – to je približno 40 milijonov ljudi.

Medtem ko se določene vrste stresa lahko koristne (pozitivni stres, ki motivira), lahko kronični stres povezan s sodobnim načinom življenja, vpliva na zdravje.

Vrsta stresa ni povezana le z težavami v duševnem zdravju, kot je anksioznist, ampak ima tudi s  celo vrsto fizičnih stanj – vključno z rakom, debelostjo ter boleznimi srca in oživlja. Ni čudno, da svetovna organizacija stres imenuje kot »epidemijo« 21 stoletja.

Znanstvene raziskave nam kažejo – to seveda sama globoko v sebi tudi veš – naslednje:

Ključnega pomena je, da se lotimo odpravljanja vzrokov stresa še preden se stres pokaže na telesnem in duševnem zdravju.

Torej, pojdiva k bistvu: zakaj se počutiš tako zelo preobremenjena? Vsi smo si med sabo različni, a navedla ti bom nekaj najpogostejših razlogov:

 

Zakaj pride do preobremenjenosti?

 

 

1. Nimaš postavljenih prioritet.

Preobremenjenost je posledica tega, da ne vemo kaj je treba narediti »pod nujno« in kaj lahko počaka.

Preglej svoj seznam opravil. Katere stvari moraš narediti takoj.

In preden na glas rečeš »Vse«, se spomni, da si človek in ne robot.. Lahko narediš vse, a ne vsega naenkrat. Če poskušaš narediti vse, boš mojster v vseh poslih in mojster v ničemur. Načrtovalka vsega, a ne uresničevalka.

Torej, odloči se kaj je na prioritetni listi. Vprašaj se: kaj je zame ta trenutek najbolj pomembno. Tvoj čas je dragocen, je omejen in ni obnovljiv. Je najdragocenejše premoženje!

Katere stvari so vredne tvojega časa? In katere aktivnosti, ti preprečujejo, da bi se teh lotila? Kaj počneš, kar ti krade dragocen čas?

Ko ugotoviš, kaj je zate najpomembnejše in kaj želiš doseči, se osredotoči samo na prioritete. Ostalo pusti.

Na tak način ne boš preobremenjena. Pomembne naloge očistiš balasta. S tem prihraniš energijo, se zaščitiš pred negativnimi čustvi in mislimi. Tvoj fokus pa je tako lahko bistveno ostrejši.

 

 

2. Kaj pa ljudje ki te obkrožajo?

Kakšni so? Te spodbujajo ali nate delujejo kot stresorji?

Poglej, kateri ljudje te obkrožajo.

So pozitivni? So ti v pomoč ali podporo? Ali pa so »strupeni«

Primeri:

  • Čustveni vampir
  • Pasivno-agresivna oseba
  • Avtoritativna oseba
  • Egocentrik in narcis
  • Opravljivec in kritik za vsako ceno
  • Seznam je zelo dolg

 

Taki ljudje črpajo tvojo energijo in tvoj čas. Pa ne le med interakcijo z njimi. Tudi kasneje, se njihove lovke lahko raztegnejo preko celega dneva, celo tena. Ti je znano?

Odstrani te ljudi in se raje osredotoči na tvoje pomembne zadeve. Tvoj čas je dragocen in ni neomejen ali obnovljiv.

 

 

3. Imaš dovolj podpore ali narediš vse sama?

Ko nimaš dovolj močnega podpornega sistema, je življenje kar precej naporno. V težkih trenutkih ni nikogar, ki ti bi priskočil na pomoč. Vse narediš sama. A sčasoma to začne vplivati na tvoje razpoloženje. Dobra volja mine ko se pojavi utrujenost in izčrpanost. Tudi najbolj introvertirani ljudje potrebujejo podporo

Če te ljudje v tvoji bližini ne želijo podpreti ali ti pomagati na katerikoli način se boš verjetno začela spraševati – ali so sploh vredni da še obstajajo v tvojem življenju? Čas je, da se znebiš teh odnosov. Na ta način narediš prostor  za nove ljudi, ki te bodo podprli in nudili pomoč, ko jo boš potrebovala.

Po drugi strani, pa so ob tebi ljudje, ki bi te lahko z veseljem podprli Ali si vsaj želijo to. Edina težava je v te,. Da jim ne dovoliš. Če vztrajaš, da vse opraviš sama, boš prej ali slej pregorela.

Če se ne počutiš udobno pri dodeljevanju odgovornosti drugim, se vprašaj zakaj?

  • Zakaj nočeš da ti drugi pomagajo?
  • Ali se bojiš, da bodo naredili narobe, da ne znajo?
  • Misliš, da boš ti naredila bolje?

Kaj se skriva v odgovorih na ta vprašanja?

 

 

4. In še zadnje – najbolj pogosto: ne znaš reči NE?

Pogosto je največji problem pri jasno izraziti svoj NE. Sploh na delovnem mesti. Brez jasnega ne – to ne bo šlo, boš dala vsem jasno vedeti, da zmoreš čisto vse. Ne glede na tvoje stanje, te bodo lahko stalno zasipali z odgovornostmi in nalogami. Na kraj pameti jim ne bo prišlo, da nisi stroj ampak človek. A zapomni si – samo ti veš, kliko lahko in česa ne zmoreš več.

Reci ne temu, kar te preobremenjuje in je nepomembno. Imaš svoje dragoceno življenje, čas ki ni neomejen in je neobnovljiv. Spomni se, da ko rečeš ne nečemu, kar ni pomembno, daš prostor in fokus temu, kar je pomembno.

 

Upam, da ti je to bilo v pomoč. dodajam pa še link do DNEVNIKA – koristno